منابع دیپلماتیک در وین از دعوت سه وزیر خارجه از کاترین اشتون، هماهنگ‌کننده سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای حضور در محل مذکرات ایران و 1+5 در وین خبر دادند.
کد خبر: ۸۱۳۹۱۷
اشتون، مهمان ویژه توافق هسته‌ای در وین

به گزارش ایرنا، این منابع گفتند در صورتی که مذاکرات به مراحل نهایی برسد، به طور حتم اشتون که از سال 2005 تا 2014 هدایت‌کننده مذاکرات 1+5 با ایران بوده، مهمان ویژه این مراسم خواهد بود.

بنا به گفته این منابع، وزیران خارجه ایران، آمریکا و اتریش از اشتون دعوت کرده‌اند که به وین سفر کند.

سند ویکی‌ لیکس از ارتباط عربستان با منافقین

پایگاه ویکی‌لیکس در تازه‌ترین سند افشاگرانه خود از اسناد وزارت خارجه عربستان نوشت: سازمان اطلاعات سعودی در نامه‌ای خطاب به وزیر امور خارجه وقت عربستان، مجاهدین خلق (منافقین) را گروهی بی‌اعتبار در داخل ایران معرفی کرد.

به گزارش فارس، بر اساس این سند سری که متعلق به زمستان 1390 است، سازمان اطلاعات عربستان در نامه‌ای به سعود الفیصل وزیر امور خارجه وقت سعودی، از بررسی درخواست یک شهروند عراقی به نام عامر التمیمی برای وساطت جهت برگزاری دیدار بین فیصل و مریم رجوی سرکرده گروه تروریستی منافقین در پاریس خبر می‌دهد.

درخواست فوق مستقیما توسط التمیمی برای فیصل نوشته شده بود و وزیر خارجه عربستان نیز بررسی موضوع را به سازمان اطلاعاتی این کشور سپرده بود.

دستگاه اطلاعاتی عربستان نیز پس از بررسی موضوع، طی نامه‌ای به فیصل اعلام می‌کند التمیمی برای سری ماندن دیدار احتمالی، خواستار عدم حضور صالح المطلک (معاون سابق نخست‌وزیر عراق) در آن دیدار شده است.

سازمان اطلاعات عربستان همچنین در یکی از بندهای این نامه با ارائه اطلاعاتی درباره گروه تروریستی منافقین، با اشاره به نفوذ دستگاه اطلاعاتی و امنیتی ایران به بدنه این سازمان، منافقین را گروهی بی‌تأثیر و بی‌اعتبار در ایران معرفی می‌کند.

شناسایی ۲ بانک متخلف در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی

عزت‌الله یوسفیان‌ملا، عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان این‌که 7000 شعبه بانک در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: با بررسی در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، دو بانک متخلف بزرگ شناخته شده‌اند.

به‌ گزارش تسنیم، یوسفیان‌ملا با اشاره به وضع بانک‌ها، از نارضایتی رئیس‌جمهور در این زمینه خبر داد و گفت: با توجه به بررسی‌ها و رسیدگی‌های لازم در کمیسیون مفاسد اقتصادی در این امر، سرکشی و عدم تمکین بانک‌ها مورد توجه بوده است.

نماینده قوه مقننه در ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان این‌که اکنون با توجه به ساختار کشور مصوبات برنامه پنجم اجرا و برنامه ششم در حال نوشتن است، تصریح کرد: پس از اجرای این برنامه‌ها هنوز در حوزه بانک‌ها هیچ اتفاقی صورت نگرفته است.

نماینده آمل در مجلس افزود: بانک‌ها هر طوری که خودشان بخواهند فعالیت می‌کنند بدون آن‌که به قانون موجود در بانک مرکزی توجه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها