مردم می‌توانند برای اعلام مغایرت‌های بانکی خود از طریق سیستم امداد شتاب بانک مرکزی اقدام کنند چراکه این سیستم با هدف خدمت‌رسانی به مشتریان بانک های عضو شبکه شتاب و تسهیل در فرآیند پیگیری رفع مغایرت‌های این شبکه راه‌اندازی شده است. اما قبل از ثبت هرگونه پیگیری مغایرت لازم است به موارد زیر توجه شود: این سیستم تنها قادر به پاسخگویی به مغایرت‌های شبکه شتاب و شاپرک است.
کد خبر: ۸۱۳۸۲۳

لذا برای پیگیری مغایرت‌های غیرشتابی که صادرکننده کارت و دارنده پایانه (خودپرداز، درگاه پرداخت اینترنتی، تلفنبانک، اینترنت بانک ...) یکسان هستند، با شماره سیستم پشتیبانی بانک مربوطه تماس بگیرید یا به یکی از شعب همان بانک مراجعه کنید. در این بین توضیحاتی داده شده است که در ادامه می‌آید. انتقال کارت به کارت در صورتی که کارت مبدا یا مقصد متعلق به بانک دیگری باشد، شتابی محسوب شده و از این قاعده مستثنا ست. در حال حاضر تمامی تراکنش‌هایی که از طریق پایانه‌های فروشگاهی (POS) صورت می‌گیرند، تراکنش شتابی محسوب می‌شوند. معمولا در صورت بروز مغایرت در سیستم شتاب، مبلغ کسر شده طی دو روز کاری (بدون احتساب تعطیلات)، به‌طور خودکار به حساب کارت مبدا بازگردانده می‌شود. لذا پیش از ثبت مغایرت، مطمئن شوید که حتما دو روز کاری از تاریخ انجام تراکنش سپری شده است. این سیستم تنها پاسخگوی دارندگان کارت است. فروشگاه‌های دارنده POS ، برای پیگیری مغایرت‌های حسابی خود می‌بایست با امداد شاپرک تماس بگیرند.‌

برای ثبت مغایرت‌های بانکی از طریق سامانه الکترونیکی مردم می‌توانند به آدرس:

http://emdadshetab.cbi.ir/emdadمراجعه و نسبت به ثبت مغایرت خود اقدام کنند.

همچنین برای ثبت یا پیگیری مغایرت خود، می‌توانید با شماره تلفن 29911 نیز تماس بگیرید. اطلاعات سامانه اینترنتی و سامانه تلفنی 29911 مشترک بوده و می‌توان کد پیگیری ارائه شده در یک سیستم را در سیستم دیگر نیز پیگیری کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها