مردم بحرین روز جمعه گذشته پس از اقامه نماز در سراسر این کشور علیه حکم سیاسی صادر شده در مورد شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق تظاهرات کردند. مردم خشمگین در این راهپیمایی که جمعه خشم نام گرفته بود مراتب نارضایتی خود را از حکم یاد شده نشان دادند. هفته گذشته دادگاه بحرین شیخ علی سلمان را به چهارسال زندان محکوم کرد‌. شرکت‌کنندگان خواستار آزادی فوری او بودند .
کد خبر: ۸۱۰۱۰۵

اهالی منطقه الدراز در غرب منامه در راهپیمایی خود خواستار آزادی تمامی زندانیان سیاسی شدند و تاکید کردند: حکم صادره علیه شیخ علی سلمان در واقع حکم علیه اکثریت سیاسی ملت بحرین است که خواستار آزادی و مساوات هستند. شیخ علی سلمان، دبیرکل جنبش الوفاق در بیانیهای که روز صدور حکم توسط شیخ حسین الدیهی، معاون دبیر کل جمعیت الوفاق قرائت شد، پس از توکل به خدا تاکید کرده بود: در باقیمانده عمر، همه توان خود را به مبارزه از طریق سخن نیکو، امر به معروف و نهی از منکر و دعوت به اجرای اصلاحات با حکمت و موعظه حسنه و همچنین در راه تحقق عدالت، آزادی و کرامت و مشارکت همه آحاد این ملت بزرگ به کار خواهم گرفت و این روند را ادامه خواهم داد.

در ادامه این بیانیه آمده بود: خلاصه برنامه سیاسیام، تلاش برای دستیابی به حکومت پادشاهی مشروطه دموکراتیک در بحرین همانند دیگر پادشاهیهای قانونی است تا ملت بحرین بتواند قوای مقننه و مجریه خود را از طریق صندوقهای رأی دموکراتیک در انتخابات دورهای شفاف و آزاد انتخاب کند. این امر باید در سایه تکثر گرایی حقیقی و به دور از انتصابات محقق شود.مردم بحرین چهار سال قبل همزمان با شروع قیامهای مردمی در منطقه، اعتراضات خود را علیه رژیم مستبد و خودکامه حاکم آغاز کردند و با این که اعتراضات از همان ابتدا شکل مسالمتآمیز و دور از خشونت داشت، اما رژیم آلخلیفه در نهایت شقاوت و وحشیگری با معترضان برخورد کرد.

دریک خبر دیگر روز گذشته اعلام شد دولت منامه ابراهیم شریف را پس از پنج سال زندان آزاد کرده است. نیروهای امنیتی بحرین در مارس 2011 پس از حمله به میدان اللولوه ـ که آن زمان کانون تجمع مسالمتآمیز انقلابیون بحرینی بود ـ ابراهیم شریف را بازداشت کردند. وی سپس در دادگاه به اتهام فعالیت ضدنظام به پنج سال حبس محکوم شد. شریف در آوریل 2015 با ارائه دادخواستی به وزارت کشور بحرین، آزادی خود را بر اساس قوانین پس از گذراندن بیش از سه چهارم دوران محکومیتش
خواستار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها