jamejamclick
کلیک امنیت کد خبر: ۸۰۷۷۳۶   ۲۴ خرداد ۱۳۹۴  |  ۱۰:۳۰

در شرایطی که خودروسازان جهان در حال سرمایه گذاری سنگین روی پروژه خودروهای بدون راننده هستند سوالات و نگرانی‌های تازه درباره جمع آوری اطلاعات از طریق این خودروهای آنلاین و احتمال نقض حریم خصوصی افراد بروز کرده است.

خودروی بدون راننده گوگل، ابزار جاسوسی

به گزارش جام جم کلیک: وابستگی به فن آوری اگرچه اغلب راحتی را به همراه دارد اما ابهامات تازه ای را درباره نقض حریم خصوصی ایجاد میکند به ویژه که دستگاههای موبایل که ما هر روز همراه خود داریم اطلاعات را درباره هر چیزی از خریدهای ما گرفته تا کارهای روزمره جمع آوری و ارسال می‌کنند.

با ظهور خودروهای بدون راننده متکی به نرم افزار این نگرانی‌های مشابه درباره حریم شخصی مسافران بوجود آمده است. خودروهای متصل به اینترنت این قابلیت را دارند که اطلاعاتی از قبیل مکان و سرعت خودرو را به شرکتهای تبلیغاتی، بیمه و ارتباطی بفرستند و آنها سپس از این اطلاعات برای اهداف تجاری استفاده کنند.

روبرت استادلر - مدیرعامل شرکت خودروسازی آئودی - گفت که شرکت وی این موضوع را بسیار جدی می‌داند.

وی افزود: این یک مساله شخصی است. تنها فردی که باید به اطلاعات خودرو دسترسی داشته باشد مشتری است.

استادلر افزود: مشتری می‌خواهد در مرکز توجه باشد و نمیخواهد مورد سوء استفاده قرار بگیرد. آنها(مشتریان) می‌خواهند کنترل اطلاعات را داشته باشند نه اینکه روی آن نظارت کنند.

به نظر می‌رسد روی صحبت مدیرعامل آئودی در این سخنان شرکت گوگل و پروژه خودروی بدون راننده این شرکت باشد. این در حالیست که اریک اشمیت از مدیران گوگل در مراسمی که استادلر در آن صحبت میکرد حضور داشت. وابستگی خودروهای آینده به نرم افزار بازار خودروها را به روی شرکتهای فن آوری نظیر گوگل گشوده و این شرکت سعی دارد نظر خودروسازان آلمانی را به همکاری جلب کند.

سخنان استادلر همچنین بیانگر موضع خودروسازان آلمانی به بحث حریم خصوصی است. صنعت خودروسازی آلمانی در حال لابی با سازمانهای مقرراتی برای اتخاذ مواضع سخت گیرانه درباره محافظت از اطلاعات است.

آئودی حتی رقابت با مرسدس و بی ام و را کنار گذاشته و برای توسعه برنامه خودروهای بدون راننده و رقابت با گوگل یک اتحاد سه جانبه تشکیل داده است.

این سه شرکت برای آوردن کاراییهای الکترونیک بیشتر به خودروهای خود، به دنبال خرید واحد نقشه های نوکیا هستند.

اریک اشمیت در این گردهمایی گفت: گوگل برای دستیابی به تخصص آلمانی‌ها و پیشبرد اهداف خود در اروپا بیش از یک سال است که در حال همکاری با خودروسازان آلمانی از جمله آئودی است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
ابتکار عمل ایران و بن بست طرف‌ های غربی

ابتکار عمل ایران و بن بست طرف‌ های غربی

با روی کار آمدن کابینه سیزدهم، نگاه این دولت نسبت به انجام مذاکرات متفاوت از گذشته بود. اگرچه پیگیری توافق هسته‌ ای، تصمیمی کلان بوده و هست اما چگونگی راهبرد مذاکرات به دولت‌ها بستگی دارد.

ماجرای اروپای آشفته

ماجرای اروپای آشفته

آنگلا مرکل، صدراعظم سرزمین ژرمن‌ ها رسما از معادلات سیاسی و اجرایی کشورش کنار رفت تا اولاف شولتس و سوسیال‌ دموکرات‌ ها پس از ۱۶سال رسما در راس هرم قدرت در برلین قرار گیرند.

شکست آلودگی با تعامل مدیران

شکست آلودگی با تعامل مدیران

هوای بسیاری از کلانشهرهای کشور آلوده و ترافیک همچنان از مشکلات اصلی شهروندان است. با این حال در چند روز اخیر خبرها از کاهش ۱۰درصدی ترافیک صبحگاهی و ۱۳تا ۱۵درصدی ترافیک عصرگاهی در کلانشهر تهران حکایت دارد؛ اتفاقی که اگر تداوم داشته باشد می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی در کلانشهری مانند تهران منجر شود زیرا کاهش ترافیک از آلودگی‌هوای تهران می‌کاهد و در بهبود سلامت‌روان شهروندان نیز بی‌تاثیر نیست.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

پیشخوان

بیشتر

نیازمندی ها