تجلیل از هنرمندان و فعالان صنایع دستی

هنرمندان، صنعتگران و فعالان صنایع دستی و هنرهای سنتی صبح دیروز پیش از افتتاح چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی دور هم جمع شدند تا روز جهانی صنایع دستی را جشن بگیرند و از ۱۴ فعال این بخش تجلیل کنند.
کد خبر: ۸۰۶۸۶۹

به گزارش جام‌جم، مسعود سلطانی‌فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این مراسم که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، با تأکید بر ضرورت توجه به افزایش کیفیت خلاقیت و نوآوری در محصولات صنایع دستی و گسترش صادرات و بالا بردن میزان فروش، گفت: ما باید زیرساخت‌ها را فراهم آوریم، بازارچه‌های محلی، استانی و ملی داشته باشیم، تعداد نمایشگاه‌ها را افزایش دهیم و بخش خصوصی را بیش از گذشته وارد میدان کنیم.

سلطانی‌فر با اشاره به احیای 2000 کارگاه جدید در دو سال گذشته گفت: طی دو سال گذشته توانسته‌ایم با سیستم بانکی و با وزارتخانه‌های مختلف همکاری و با فراهم آوردن تسهیلاتی 2000 کارگاه جدید ایجاد کنیم، اما هنوز هم در مناطق روستایی و محروم ما ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد که نباید بی تفاوت از کنار آن بگذریم.

غدا هیجاوی، رئیس منطقه‌ای غرب آسیا و اقیانوسیه در شورای جهانی صنایع دستی هم در این مراسم، تبادل اطلاعات بین کشورهای آسیا و اقیانوسیه را از اهداف این شورا برشمرد و عنوان کرد: جایزه سالانه صنایع دستی که به بهترین‌ها اعطا می‌شود، یکی از پروژه‌های ما در شورای غرب آسیاست. به گفته او، اعطای جایزه سالانه به شهر صنایع دستی نیز یکی دیگر از پروژه‌های شورای جهانی صنایع دستی است.

در ادامه این مراسم، از یدالله نیکزاد هنرمند فعال در رشته قفل‌سازی، مهدی شمسعلی هنرمند رشته‌های زری‌بافی و گلابتون سازی، بهرام نفری مدرس صنایع دستی دانشگاه هنر، یاسر یامی هنرمند فعال در رشته چوب و سعید کیانی هنرمند رشته فلزکاری تجلیل شد. همچنین هادی چابک، فاطمه زاکریان، صبا منوچهری، افشین حیدری، تکتم فاضل و مسعود ملکی از دیگر فعالان حوزه صنایع دستی بودند که در این مراسم از آنها تجلیل شد. در این مراسم از نشان اعتماد صنایع دستی که قرار است به فروشگاه‌های معتبر صنایع دستی داده شود، رونمایی شد. پس از این مراسم، بیست و پنجمین نمایشگاه ملی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد. این نمایشگاه تا 25 خرداد از ساعت 15 تا 21 میزبان علاقه‌مندان به صنایع دستی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها