آمریکا در عراق پایگاه جدید تاسیس می‌کند

یک روزنامه آمریکایی ادعا کرد واشنگتن برای کمک به پس گرفتن شهر الرمادی از داعش، یک پایگاه نظامی جدید در عراق تاسیس می‌کند و صدها مشاور نظامی دیگر به عراق می‌فرستد. روزنامه نیویورک تایمز روز سه‌شنبه درهمین رابطه نوشت: آمریکا 400 مربی نظامی دیگر برای آموزش نیروهای عراقی به این کشور اعزام می‌کند.
کد خبر: ۸۰۶۷۵۷

بر اساس این گزارش، پس از ماه‌ها بحث و گفت‌وگوی پشت پرده، قرار است آمریکا یک پایگاه جدید نظامی در استان الانبار تاسیس کند. در همین ارتباط آلیستار بیسکی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: «همان‌طور که رئیس‌جمهور یادآور شد، ما در حال بررسی همه گزینه‌ها برای سرعت بخشیدن به آموزش و تجهیز نیروهای امنیتی عراق هستیم تا از آنها در مبارزه با داعش حمایت کنیم.»

این در حالی است که هم‌اکنون بیش از 3000 نظامی آمریکایی در عراق حضور دارند. باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا تاکنون دستور اعزام 3100 نظامی به عراق را صادر کرده است. با گذشت ماه‌ها از آغاز حملات هوایی آمریکا علیه مواضع داعش در عراق و سوریه، شکست‌های اخیر در این دو کشور موجب افزایش تردیدها نسبت به راهبرد اوباما برای مبارزه با داعش شده است. باراک اوباما روز دوشنبه نیز در دیدار با حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق در حاشیه اجلاس جی 7 گفت که آمریکا هنوز استراتژی مشخصی درباره مقابله با گروه تروریستی داعش ندارد. سیاست اوباما برای مبارزه با داعش انتقادهای شدید شماری از نمایندگان و مقام‌های آمریکایی را برانگیخته است.

همزمان با این خبر در عراق اعلام شد تغییرات گسترده‌ای در وزارت کشور عراق رخ داده و حدود 35 افسر ارشد برکنار شده‌اند. دریک خبر دیگر نیز اعلام شد حدود 46 هزار نفر از نیروهای ارتش، گروه‌های داوطلب مردمی، عشایر و پیشمرگ‌ها طی یک سال درگیری‌ با داعش در عراق کشته شده‌اند. وزارت کشور عراق در بیانیه‌ای هدف اول و آخر از تغییر این افراد را کارکرد و ارتقای سطح لیاقت و شایستگی افسران امنیتی و فعال سازی بخش‌های مختلف این وزارتخانه دانست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها