روباتی ویژه با قابلیت استفاده از شمشیرهای سامورایی

نبرد قرن: روبات سامورایی دربرابر سامورایی واقعی

دانشمندان موفق به ساخت یک بازوی روباتیک ویژه شده‌اند که به خوبی از شمشیر کاتانا استفاده کرده و حرکات یک سامورایی را با این شمشیر اجرا می‌کند.
کد خبر: ۸۰۵۳۴۴
نبرد قرن: روبات سامورایی دربرابر سامورایی واقعی

جام جم کلیک: همه ما فیلم‌های مربوط به سامورایی‌ها را مشاهده کرده‌ایم و میزان توان آن‌ها در استفاده از شمشیر را می‌شناسیم ولی اگر از متخصصان این امر یعنی خود سامورایی‌ها در این باره بپرسید، آن‌ها معتقدند که استفاده از شمشیر سامورایی به بالاترین درجه از مهارت، تمرکز و قدرت نیاز دارد و بدون این قابلیت‌ها امکان استفاده از این شمشیرهای ویژه که کاتانا نامیده می‌شوند وجود نخواهد داشت.

حال دانشمندان موفق به ساخت یک بازوی روباتیک ویژه‌ شده‌‌اند که این بازو دارای تمامی قابلیت‌های یاد شده برای یک سامورایی است و به همین دلیل نیز می‌تواند شمشیر کاتانا را با تمام قدرت و دقت به کار ببرد. شایان ذکر است که این روبات Motoman-MH24 نام دارد.

در آزمایش‌های انجام شده ابتدا حرکات یک استاد بزرگ سامورایی توسط حسگرها بررسی شده و پس از آن نیز به این روبات انتقال پیدا کرد. در ادامه مسابقه‌ای بین استاد سامورایی که ماچی ایسائو نام داشت و روبات Motoman-MH24 برگزار شد که در طی آن تعداد زیادی لوله مستحکم ساخته شده از نی به عنوان هدف قرار داده شده و به این ترتیب قرار بود که این دو سامورایی برای بریدن آن‌ها تا پایین‌ترین سطح ممکن رقابت کنند که در پایان این رقابت بسیار هیجان‌انگیز، سرانجام در کمال ناباوری این روبات بود که ییروز این میدان لقب گرفت و استاد ایسائو با بدنی عرق کرده و از نفس افتاده باخت خود به روبات سامورایی را پذیرفت. به این ترتیب این روبات می‌تواند پیش‌درآمدی برای نسل جدیدی از روبات‌هایی باشند که دارای قابلیت‌های حرکتی بسیار دقیق و سریع هستند و می‌توانند در بسیاری از صنایع به کار گرفته شوند.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها