توسط محققان کشورمان صورت گرفت

حمل هدفمند داروی ضد سرطان ریه با فناوری نانو

محققان انگلیسی موفق به جراحی تومورهای سرطانی ریه با استفاده از روبات چهار بازو شدند که می تواند تحول عظیمی را در علم پزشکی به وجود آورد.
کد خبر: ۸۲۴۷۸۹
روبات داوینچی سرطان ریه را جراحی کرد

در سال های اخیر استفاده از روبات ها در بیمارستان ها و کلینیک ها در حال بررسی و آزمایش است تا روبات ها بتوانند بیش از گذشته وارد اتاق عمل و جراحی های طاقت فرسا شوند. روبات ها می توانند قابلیت های جدیدی را در اختیار جراحان قرار دهند که تا پیش از این وجود نداشته است. برای مثال، می توان به دقت شگفت انگیز روبات ها در جراحی یا خستگی ناپذیر بودن آنها اشاره کرد.

محققان با استفاده از روبات داوینچی Da Vinci موفق به جراحی تومورهای سرطانی ریه شدند که به دلیل شکل متفاوت جراحی می تواند تا حد زیادی از عوارض بعد از عمل بکاهد. استفاده از این روبات چهار بازو در فرآیند جراحی به محققان کمک می کند تا بتوانند کنترل بیشتری بر جراحی داشته باشند. محققان انگلیسی معتقدند، این جراحی می تواند حداقل آسیب و ضرر را به دنبال داشته و همینطور از دوره نقاهت نیز بکاهد.

این روبات با استفاده از دوربینی که در اختیار پزشک است کنترل و یک جراح بازوهای این روبات را با استفاده از دسته ها و پدال ها فعال می کند. این روبات با ذهن و قدرت تفکر انسان ترکیب می شود تا بتوان به نجان جان انسان ها پرداخت.

به گزارش مهر،این دستگاه قادر به تشخیص تومورها بوده و آنها را بدون تحمل کوچکترین فشاری خارج می کند. این موضوع در حالی است که فشار سهمگین وارد شده بر دنده بیماران یکی از علت های همیشگی شکایت بیماران در جراحی های قدیمی بوده است. این روبات می تواند دیدی سه بعدی از ارگان های بدن را نیز در اختیار پزشکان و جراحان قرار دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها