بازگشت مرد عنکبوتی به ریشه کارتونی

سرنوشت مرد عنکبوتی ‌/‌ اسپایدرمن در صنعت سینما مدام در حال تغییر و تحول است. در بین ابرقهرمان‌های داستان‌های مصور، هیچ‌ یک از آنها سرنوشتی متغیر شبیه مرد عنکبوتی نداشته‌اند. این ابرقهرمان نوجوان طی 15 سال اخیر، چند بار رنگ عوض کرده و پوست انداخته است.
کد خبر: ۸۰۴۰۸۹
بازگشت مرد عنکبوتی به ریشه کارتونی

حالا خبر می‌رسد که ماجراجویی‌های این نوجوان دبیرستانی به صورت انیمیشن درمی‌آید. در تاریخ فیلم‌های کمیک استریپی چهار دهه اخیر، این اولین بار است که یک ابرقهرمان سرشناس از دنیای زنده‌ها راهی یک فضای کارتونی می‌شود. این در حالی است که ماجراجویی‌های کمیک استریپی ابرقهرمان‌های معروف تاریخ دنیای سینما در ابتدا انیمیشنی بودند و صنعت سینما اولین بار در نیمه دوم دهه 70 میلادی آنها را وارد دنیای زنده‌ها کرد.

به نظر می‌رسد صنعت سینما خشنود از موفقیت مالی (و حتی انتقادی)‌ محصولات زنده ابرقهرمانی خود حالا تصمیم دارد آنها را به ریشه‌های گرافیکی اصلی‌شان برگرداند. برای همین، اهل فن پیش‌بینی می‌کنند پس از «مرد عنکبوتی» انیمیشنی، نوبت به کارتونی شدن سینمایی بقیه ابرقهرمان‌های معروف داستان‌های مصور خواهد رسید. به این ترتیب، دور نیست روزی که فصل تابستان و کریسمس سینما از انیمیشن‌های متنوع کمیک‌استریپی پر شود.

شرکت فیلمسازی سونی که امتیاز تولید فیلم‌های سینمایی مرد عنکبوتی را دارد، به صورت رسمی خبر تولید اولین فیلم انیمیشنی آن را اعلام کرد. تام راتمن، مدیر این شرکت گفت که این فیلم به صورت مستقل و در کنار مجموعه فیلم زنده مرد عنکبوتی ساخته می‌شود و ارتباطی به آن ندارد.

به این ترتیب، تولید قسمت‌های جدید مجموعه فیلم زنده مرد عنکبوتی هم ادامه خواهد داشت و تولید نسخه انیمیشنی آن مانع تولید قسمت‌های تازه زنده آن نخواهد شد. از حالا می‌توان حدس زد که نسخه انیمیشنی فیلم هم مثل نسخه زنده‌ آن‌ به صورت یک مجموعه فیلم دنباله‌دار در خواهد آمد. مسئولان شرکت سونی از تیم دو نفره نیل لرد و کریستوفر میلر برای کارگردانی این نسخه انیمیشنی دعوت به همکاری کرده‌اند.

منابع نزدیک به این دو فیلمساز می‌گویند آنها به این دعوت پاسخ مثبت خواهند داد. منتقدان سینمایی می‌گویند شرکت سونی افراد مناسبی را برای کارگردانی محصول تازه خود انتخاب کرده است. بجز نسخه زنده و پرفروش «خیابان جامپ 2»، میلر و لرد 2 فیلم انیمیشنی موفق «فیلم لگو» و «ابری پر از غذا» را در کارنامه سینمایی خود دارند. هر دوی این انیمیشن‌ها حال و هوایی تازه و متفاوت داشته و پیش‌بینی می‌شود مرد عنکبوتی انیمیشنی آنها هم همین راه را دنبال کند.

فیلمنامه نسخه انیمیشنی مرد عنکبوتی را هم خود لرد و میلر خواهند نوشت. این فیلمنامه براساس داستان و کاراکترهای اصلی قصه مصور مرد عنکبوتی ـ که منبع الهام 2 نسخه زنده سینمایی آن هم بوده ـ نوشته می‌شود. می‌توان حدس زد که داستان این نسخه انیمیشنی تفاوت‌های زیادی با قصه نسخه زنده آن نداشته باشد.

شرکت فیلمسازی مارول خالق اصلی قصه مصور مرد عنکبوتی، در (تولید فیلم انیمیشنی آن هم مشارکت خواهد داشت. بحث تولید این نسخه در حالی مطرح شده که مدتی قبل اعلام شد قسمت سوم سری جدید مجموعه فیلم زنده مرد عنکبوتی برای اواخر ماه جولای سال 2017 روی پرده سینماهای جهان خواهد رفت. در حالی که هنوز کلید فیلمبرداری این قسمت از فیلم زده نشده، معلوم نیست نسخه انیمیشنی چه زمانی وارد مرحله تولید شده و چه زمانی به نمایش عمومی درخواهد آمد. در عین حال، مشخص نیست چه کسانی صداپیشه‌های این نسخه خواهند بود. هنوز کسی نمی‌داند بازیگران نسخه زنده صداهایشان را به کاراکترهای کارتونی قرض می‌دهند یا بازیگران سرشناس دیگری به جای این شخصیت‌ها صحبت خواهند کرد.

تحلیلگران اقتصادی سینما عقیده دارند شرکت سونی قصد دارد نهایت سود مالی را از کاراکتر مرد عنکبوتی ببرد و تولید نسخه انیمیشنی آن هم به همین دلیل است. 2 سری اول و دوم مجموعه فیلم زنده مرد عنکبوتی تا به حال 4 میلیارد دلار برای شرکت سونی سود داشته است. اهل فن می‌گویند تا به امروز مجموعه فیلم زنده مرد عنکبوتی (هر 5 قسمت سری اول و دوم)‌ موفق‌ترین و پرفروش‌ترین مجموعه فیلم تاریخ شرکت سونی است. شخصیت اصلی فیلم نوجوانی به نام پیتر پارکر است که همراه عمو و عمه خود زندگی می‌کند و پس از آن‌که یک عنکبوت او را نیش می‌زند، صاحب قدرت‌های استثنایی زیادی می‌شود. او با تبدیل شدن به مرد عنکبوتی، به مبارزه با یکسری کاراکترهای عجیب و غریب پر قدرت می‌رود.

امپایر آنلاین / مترجم: کیکاووس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها