نخستین هارد SSD فوق سریع و ارزان جهان

عرضه هارد SSD هم‌قیمت هارددیسک‌های معمولی

شرکت سن‌دیسک سرانجام موفق شد تا هاردهای فوق‌سریع SSD ارزان را طراحی کرده و نمونه‌ای از این انباره‌های اطلاعاتی را با قیمتی مشابه با هارددیسک‌های معمولی عرضه کند
کد خبر: ۸۰۲۶۶۰
عرضه هارد SSD هم‌قیمت هارددیسک‌های معمولی

جام جم کلیک: به طور عمومی یکی از مشکلاتی که کاربران در سیستم‌های کامپیوتری نیرومند با آن روبرو هستند مربوط به عدم تطبیق سرعت هارددیسک با سایر قسمت‌های کامپیوتر است؛ البته این مشکل با استفاده از هاردهای SSD که بسیار سریع هستند رفع می‌شود ولی مشکل اصلی در راه استفاده از این هاردها، قیمت بالای آن‌ها است.

ظاهرا شرکت سن‌دیسک موفق شده است تا این مشکل را حل کند و نوعی از هارد SSD را بسازد که از نظر قیمت تقریبا با قیمت هارددیسک‌های موجود در بازار برابری می‌کند. این هارد با نام تجاری SanDisk Z400s روانه بازار خواهد شد و مشخصات فنی بسیار مطلوبی برای کاربرانی که قصد خرید آن را دارند ارائه می‌کند.

این هارد به میزان 20 برابر سریع‌تر از هارددیسک‌های موجود در بازار است و همچنین مصرف انرژی ‌آن نیز بسیار پایین‌تر از هارددیسک‌های معمولی است و تقریبا یک بیستم هارددیسک‌های موجود در بازار انرژی مصرف می‌کند. در پلتفرم‌های مختلفی قابل استفاده خواهد بود که شامل مواردی مانند mSATA، SATA 2.5 اینچی و M2 نیز خواهد بود. سرعت خواندن داده‌ها از روی این هارد برابر با 549 مگابایت برثانیه است و سرعت ثبت داده‌ها بر روی آن نیز برابر با 330 مگابایت است.

این هارد در مدل‌های 32، 64، 128 و 256 گیگابایتی به بازار مصرف عرضه خواهد شد و با توجه به اعلام شرکت سن‌دیسک مبنی بر قیمت تقریبا مساوی این هارد با هارددیسک‌ها، می‌توان انتظار داشت که نسل جدیدی از انباره‌های اطلاعاتی به عنوان جایگزین نسل فعلی به وجود بیاید که شروع‌ کننده راه آن سری SanDisk Z400s بوده است.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها