سلفی یکصد میلیون ستاره در کنار هم

تصویر ۱.۵ گیگاپیکسلی ناسا از کهکشان آندرومدا

بزرگ‌ترین تصویر پانورامای ۳۶۵ گیگاپیکسلی جهان را ببینید

تیمی بین‌المللی از عکاسان به رهبری Filippo Blengini یک تصویر پانورامای عظیم را از مونت بلانک، مرتفع‌ترین کوه اروپا منتشر کرده که با ۳۶۵ گیگاپیکسل اکنون بزرگ‌ترین عکس جهان نیز به‌شمار می‌آید.
کد خبر: ۸۰۱۹۹۹
بزرگ‌ترین تصویر پانورامای ۳۶۵ گیگاپیکسلی جهان را ببینید

به گزارش جام جم کلیک: این تصویر، ۴۵ گیگاپیکسل بزرگ‌تر از رکورددار پیشین جهان با ۳۲۰ گیگاپیکسل( که در واقع تصویری از لندن بود و در سال ۲۰۱۳ به انتشار رسید) است. در زیر می‌توانید تصویر یادشده را در کوچک‌ترین حالت ممکن مشاهده کنید.

آنچه در زیر مشاهده می‌کنید برشی از عکس با حضور یک صعود‌کننده است که در عکس اصلی نیز می‌توانید وی را در مرکز تصویر مشاهده کنید.

تیم ۵ نفره حاضر در این پروژه در اواخر سال ۲۰۱۴ میلادی مدت دو هفته را در ارتفاعات ۳۵۰۰ متری قله‌های پوشیده از برف و در دمای ۱۰- درجه سانتی‌گراد سپری کردند. با استفاده از یک دستگاه، Canon 70D DSLR، یک عدد Canon EF 400mm f/2.8 II IS و یک دستگاه Canon Extender 2X III که بر روی یک پایه روباتیک قرارگرفته بود ۷۰ هزار عکس در طول ۳۵ ساعت عکس‌برداری و در همه جهات آماده شد.

پردازش بعدی و سرهم کردن این ۴۶ ترابایت عکس، دو ماه زمان نیاز داشت تا تصویر نهایی ۳۶۵ گیگاپیکسلی در صورت چاپ با کیفیت ۳۰۰ نقطه در هر اینچ ابعادی به‌اندازه یک زمین فوتبال داشته باشد.

با مراجعه به وب‌سایت پروژه این شرکت می‌توانید تجربه‌ای جالب از این تصویر ۳۶۵ گیگاپیکسلی داشته باشید. لازم به‌ذکر است تصویری که ناسا در سال ۲۰۱۴ به صورت پانوراما از سطح ماه منتشر کرد و در طول ۴ سال توسط گردشگر این سازمان ثبت شده بود اگرچه ۶۸۱ گیگاپیکسل بود اما با توجه به اینکه عکس یادشده بر روی زمین ثبت نشده، در مقایسه ما لحاظ نشد.

منبع: فارنت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها