پرسپولیس برای صعود به جمع 8 تیم برتر آسیا به مصاف نماینده عربستان می‌رود

حمله صد هزار نفری به الهلال

بعد از فتح دربی، حالا نوبت الهلال است. این را هواداران پرسپولیس می‌خواهند و برای تحقق آن، حاضرند کاری کنند که ورزشگاه آزادی حتی یک جای خالی هم نداشته باشد.
کد خبر: ۷۹۹۳۷۴

پرسپولیس امروز در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا میزبان الهلال عربستان است. گرچه عنوان هشتمی لیگ برتر به هیچ‌وجه در خور نام این تیم پرطرفدار نبود، اما بعد از شکست استقلال، فصل می‌تواند برای قرمزها پایانی خوش داشته باشد و اگر این تیم بتواند خود را به جمع 8 تیم برتر آسیا برساند. همین انگیزه در کنار حمایت پرشور هواداران که در هر 2 بازی قبلی این تیم در آسیا حضوری 100 هزار نفری در ورزشگاه داشتند کافی است تا زور پرسپولیس حداقل در بازی رفت به الهلال بچربد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس دیدار تیمش با الهلال عربستان در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را یک واقعه بزرگ ورزشی دانست و گفت: تلاش ما این است با کمک و حمایت هواداران در این مسابقه پیروز شویم.

برانکو ایوانکوویچ که در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر الهلال صحبت می‌کرد، با بیان این‌که پرسپولیس یکی از سخت‌ترین دیدار‌های خود را پیش رو دارد، گفت: الهلال گرچه قهرمان لیگ عربستان نشد، اما در لیگ قهرمانان آسیا به بهترین نحو نتیجه گرفت.

با این حال من به تمام هواداران پرسپولیس در سراسر ایران این خوشبینی را می‌دهم که بتوانیم به بهترین نحو ممکن فصل را به پایان برسانیم. البته از هواداران هم انتظار دارم مانند بازی با النصر و بنیادکار بیایند و در اصلی‌ترین مسابقه پرسپولیس در این فصل ما را یاری کنند تا در این دیدار برنده شویم. فوتبال قابل پیش‌بینی نیست، اما اگر می‌خواهیم پیروز شویم باید احساسمان در کنترل باشد.

برانکو در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به این‌که شناخت خوبی از حریف دارد، افزود: حدود ۷۰ درصد کسانی که زمان حضور من در عربستان در این تیم بودند، هنوز هم هستند. با این حال آنها بازیکنان خارجی جدیدی را به خدمت گرفته‌اند و شیوه بازی خود را تغییر داده‌اند. البته این چیزی را تغییر نمی‌دهد. مهم این است که بازیکنان ما خودشان بتوانند عملکرد خوبی در این دیدار داشته باشند. تمام تلاش ما این است که خودمان را به حریف تحمیل کنیم. امیدوارم در پایان این بازی همه با هم شادی کنیم.

الهلال که پیشتر برای بازی با فولاد در مرحله گروهی رقابت‌های این فصل به ایران آمده بود، امیدوار است همانطور که مقابل تیم اسکوچیچ در اهواز به تساوی بدون گل رسید، این بار هم از ورزشگاه آزادی با دست پر خارج شود. دونیس، سرمربی این تیم در گفت‌وگویی اظهار کرد: ما برای کسب پیروزی مقابل پرسپولیس به تمرین و آماده‌سازی می‌پردازیم و غیر از این در نظر نداریم.

می‌دانیم که کسب امتیاز در ورزشگاه‌های ایران قدری سخت است، اما به تلاش‌های خود اطمینان داریم.الهلال در حالی برای بازی با پرسپولیس به تهران آمده است که هفته گذشته با پیروزی 5 بر یک مقابل هاجر با 54 امتیاز در مکان سوم لیگ عربستان ایستاد و جواز حضور در دور بعد لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد.

نهمین مصاف رودررو

پرسپولیس و الهلال امروز برای نهمین بار در تاریخ دو باشگاه به مصاف هم می‌روند. اولین مصاف 2 تیم به سال 1991 برمی‌گردد. همان سالی که قرمزها قهرمان آسیا شدند. پرسپولیس برای رسیدن به فینال باید از سد الهلال می‌گذشت. بازی رفت در عربستان با تساوی بدون گل به پایان رسید، اما بازی برگشت را پرسپولیس با تک گل مرتضی کرمانی مقدم به سود خود خاتمه داد.

6 سال بعد و در جام باشگاه‌های آسیا 1997، در بازی‌هایی که به صورت مجتمع در لبنان برگزار می‌شد پرسپولیسی‌ها با گل مهدی مهدوی‌کیا بار دیگر الهلال را شکست دادند. البته هر 2 تیم از گروه خود صعود کردند تا بار دیگر در دیدار رده‌بندی جام مقابل هم قرار بگیرند؛ اولین برد الهلال مقابل پرسپولیس هم در همان بازی و در هنگ‌کنگ رقم خورد. در روزی که رضا شاهرودی تک گل قرمزها را به ثمر رساند، نماینده عربستان 4 بار موفق به گلزنی شد و عنوان سومی آسیا را از آن خود کرد.

دومین برد الهلال مقابل پرسپولیس در یک چهارم نهایی جام باشگاه‌های آسیا در سال 1999 رقم خورد؛ جایی که نماینده عربستان با یک گل حریف قرمزپوش را از پیش رو برداشت.پرسپولیس و الهلال، یک سال بعد و در یک‌چهارم نهایی جام باشگاه‌های آسیا 01-2000 در تهران به مصاف هم رفتند که آن بازی با گل‌های علی کریمی، علی انصاریان و حامد کاویانپور با نتیجه 3 بر یک به سود نماینده کشورمان به پایان رسید و باعث صعود پرسپولیس به نیمه‌نهایی شد.

پس از آن 12 سال طول کشید تا آنها بار دیگر به مصاف هم بروند؛ اولین رویارویی 2 تیم در لیگ قهرمانان آسیا. آن 2 بازی رفت و برگشت در مرحله گروهی برگزار شد که بازی رفت در ریاض با گل علی کریمی یک بر یک شد، اما در تهران این الهلال بود که با یک گل برنده از زمین بیرون آمد.

بدون گابریل

غایب بزرگ پرسپولیس در بازی امروز گابریل است؛ کسی که در بازی با استقلال هم از روی سکوها به تماشای پیروزی تیمش نشست. این هافبک برزیلی درباره آخرین وضع مصدومیتش گفت: از ناحیه کشاله پا احساس درد دارم که به همین دلیل به بازی با الهلال در تهران نمی‌رسم. وی با بیان این‌که تا اوایل هفته آینده مراحل درمانی‌اش را پیگیری می‌کند، افزود: امیدوارم شرایط به گونه‌ای پیش برود که به بازی برگشت با الهلال برسم.

28 خرداد، زمان قرعه کشی یک‌چهارم

قرعه‌کشی مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا ـ 2015 روز پنجشنبه 28 خردادماه در مالزی برگزار خواهد شد. کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه‌ای با اعلام این خبر نوشت: قرعه‌کشی این مرحله بر مبنای منطقه غرب و شرق آسیا و با حضور نمایندگان 4 تیم صعودکننده از منطقه غرب آسیا و 4 تیم صعودکننده از منطقه شرق آسیا برگزار می‌شود.

به این ترتیب باید امیدوار بود که نمایندگان پرسپولیس و نفت تهران هم فرصت حضور در این مراسم را پیدا کنند. طبق اعلام AFC بازی‌های رفت مرحله یک‌چهارم نهایی در روزهای 3 و 4 شهریور و بازی‌های برگشت در روزهای 24 و 25 شهریور برگزار خواهد شد. تمامی مراحل یک‌چهارم نهایی، نیمه‌نهایی و نهایی هم به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد.

برنامه بازی‌های امروز

جئونبوک هیوندای موتورز کره‌جنوبی ـ بیجینگ گوان چین

سوون سامسونگ کره جنوبی ـ کاشیوا ریسول ژاپن

پرسپولیس ـ الهلال عربستان (ساعت 19 و 30 دقیقه)

السد قطر ـ لخویا قطر

رضا پورعالی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها