مستند رضای رضوان ساخته مجید مجیدی فردا ساعت 21 و 30 دقیقه از شبکه مستند پخش می‌شود.
کد خبر: ۷۹۷۹۰۹

به گزارش روابط عمومی شبکه مستند، رضای رضوان محصول سال ۱۳۸۴ و یکی از مستندهای مطرحی است که تاکنون درباره حرم حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) ساخته شده است.

رضای رضوان روایت مردانی است که بی‌مُزد و منت در حرم امام رضا(ع) مشغول کفشداری زائران هستند. عشق کفشداران حرم مطهر حضرت امام رضا‏(ع) در خدمت‌رسانی به زوار حرم مطهر ثامن الحجج و شرح لذت این توفیق از زبان خود آنها و عشقی که زوار به این امام همام دارند در این مستند به نمایش درمی‌آید. این روایت در نهایت به جایگاه این امام بزرگ در دل و جان ایرانیان می‌پردازد.

مستند «تجسم رویا» که درباره استاد جمشید مرادیان، مجسمه‌ساز معروف ایرانی است امروز ساعت 22 و 30 دقیقه از شبکه مستند پخش می‌شود. مستند «شهروند چند ملیتی» محصول سال 2014 و صاحب عنوان بهترین مستند سال از سوی انجمن بین‌المللی مستند، فردا ساعت 21 از شبکه مستند به نمایش درمی‌آید. شهروند چندملیتی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی لورا پویترس به افشاگری‌های ادوارد اسنودن کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی می‌پردازد. اسناد منتشر شده از سوی اسنودن، نشان می‌دهد اطلاعات مخابره شده مردم در مقیاسی بسیار وسیع‌تر از آنچه پیش‌تر تصور می‌شد، رهگیری و شنود می‌شود. برخی از داده‌های جمع‌آوری شده، مانند داده‌های پروژه ایکس‌کی‌اسکور مستقیماً روی میز باراک اوباما قرار می‌گرفتند.

مستند «سینما جنین» اثر مارکوس فتر، امروز ساعت 16 از برنامه آن سو در شبکه مستند به نمایش درمی‌آید.

«سینما جنین» تلاش‌های خستگی‌ناپذیر یک کارگردان آلمانی و جوانان فلسطینی را برای بازسازی یک سینمای متروک نشان می‌دهد. آنها برای رسیدن به این هدف سختی‌های زیادی پیش رو دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها