جهانگیری در افتتاح بیستمین نمایشگاه نفت، گاز ، پالایش و پتروشیمی :

ایران جایگاه خود را در بازار نفت پس می‌گیرد

معاون اول رئیس‌جمهور در آیین افتتاح رسمی بیستمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی گفت: ایران مصمم است پس از امضای توافق‌نامه هسته‌ای ظرفیت تولید نفت خود را در کوتاه ترین زمان ممکن به میزان قبل از تحریم‌ها برساند و جایگاه خود را در بازار نفت بازپس گیرد.
کد خبر: ۷۹۵۵۳۹

به گزارش خبرنگار جام‌جم، این نمایشگاه با شعار تقویت تولید داخل با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و با رویکرد توجه به شرکت‌های داخلی و بویژه شرکت‌های نرم‌افزاری و دانش‌بنیان امروز با حضور 1200 شرکت داخلی و 600 شرکت خارجی در تهران آغاز به کار کرده و تا 19 اردیبهشت آماده بازدید است.

امسال با حضور 1800 شرکت داخلی و خارجی، همه 50 هزار متر مربع فضای نمایشگاه بین‌المللی تهران در اختیار این رویداد مهم عرصه انرژی قرار گرفته است، اما بسیاری از شرکت‌های متقاضی نمایشگاه نتوانستند در این رویداد حضور یابند.

600 شرکت خارجی حاضر در این نمایشگاه از 29 کشور و عمدتا از کشورهای اروپایی، آفریقایی و آسیایی هستند و از جمله شرکت‌های ایتالیا، چین، آلمان، روسیه، فرانسه، بلژیک، انگلیس، کره‌جنوبی، مالزی، اوکراین، اسپانیا، اتریش، سوئیس، کانادا، نروژ، لهستان، سودان و نیجریه در این نمایشگاه حضور دارند.اسحاق جهانگیری با تأکید بر این‌که دولت به شتاب صنعت نفت و صنایع وابسته به آن تأکید دارد، افزود: درصدد هستیم با عملیات سوآپ، استفاده از موقعیت راهبردی کشور را احیا کنیم.وی با بیان این‌که دولت با تخصیص بنزین یورو 4 در تهران و کلانشهرها برای حفظ محیط زیست تلاش کرده است، افزود: گازرسانی در مناطق محروم و روستاهای کوچک در دوره سه ساله در دستور کار قرار دارد.جهانگیری گفت: توسعه سریع میادین مشترک نفتی و گازی و افزایش خوراک مجتمع‌های پتروشیمی و افزایش صادرات پتروشیمی و افزایش صادرات گاز به بازارهای دوردست نیز در دستور کار دولت قرار دارد. جهانگیری گفت: با راه‌اندازی فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس در سال جاری ایران در تولید بنزین به خودکفایی می‌رسد.وی افزود: با افتتاح این پالایشگاه امکان صدور بنزین فراهم خواهد شد.

وزیر نفت: مرد شکستن تحریم هستیم

وزیر نفت در افتتاحیه نمایشگاه بیستم نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: مرد شکستن تحریم هستیم اما متقاضی تحریم نیستیم و ان‌شاءالله با همت ملت تحریم‌ها شکسته خواهد شد و با لغو تحریم‌ها کار خود را با قوت ادامه خواهیم داد.

بیژن نامدار زنگنه افزود: مرد شرایط سخت هستیم و می‌توانیم آن را مدیریت کنیم و البته این به معنای آن نیست که خودمان برای خودمان مشکل بیافرینیم.

وی تصریح کرد: هر چند در روزهای سخت برخی از کشورها و شرکت‌ها ما را تنها گذاشتند اما الان وقت آن است که با عزت و با قدرت با آنها همکاری کنیم.

وزیر نفت تأکید کرد: رفع تحریم‌ها به معنای رها کردن برنامه تقویت و حمایت از کالاهای ساخت داخل نیست بلکه باید از فرصت رفع شر تحریم برای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی و ایجاد اقتصادی درون‌زا و برونگرا حداکثر استفاده را کنیم تا فناوری ملی توسعه یابد.وی گفت: همکاری ما با شرکت‌های خارجی باید به تقویت شرکت‌های داخلی و افزایش کیفیت محصولات ایرانی و صاحب برند شدن آن بینجامد.زنگنه با تأکید بر این‌که صنایع ما امروز قوی و بزرگ است، افزود: صنایع ما به سبب فشارهای تحریم روی پای خود ایستاده است و ما باید آنها را تقویت کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها