اولین قسمت از برنامه مناظره در سال جاری، جمعه یازدهم اردیبهشت با فرم و ساختار جدید به مخاطبان ارائه می‌شود.
کد خبر: ۷۹۱۷۱۶

به گزارش جام‌جم، برنامه مناظره به تهیه‌کنندگی علیرضا اسکندری از تولیدات گروه اقتصاد شبکه یک است که تا پایان سال گذشته 97 قسمت از آن پخش شد. این برنامه که مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را با حضور مسئولان و کارشناسان به چالش می‌کشد، بعد از چند هفته تاخیر، جمعه یازدهم اردیبهشت به علاقه‌مندان ارائه می‌شود و به احتمال بسیار قوی طرح استانی شدن انتخابات را مورد بررسی قرار می‌دهد.

اسکندری درباره توقف پخش این برنامه در فروردین و هفته اول اردیبهشت گفت: آخرین برنامه مناظره در سال 93 را پیش از شروع ویژه برنامه‌های نوروزی تلویزیون با موضوع تنظیم بازار شب عید پخش کردیم. بعد از آن به دلیل پخش برنامه‌های نوروزی، برنامه مناظره ادامه پیدا نکرد.

این تهیه‌کننده از پخش برنامه مناظره از جمعه آینده خبر داد و گفت: در این فاصله تغییراتی در دکور ایجاد و بررسی‌هایی صورت گرفته و جمعه یازدهم اردیبهشت اولین قسمت این برنامه در سال 94 به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.

امیر سیاح، مدیرگروه اقتصاد شبکه ضمن اشاره به ایجاد تغییر در برنامه مناظره تاکید کرد: برنامه مناظره متوقف نشده و پخش آن از جمعه ادامه پیدا خواهد کرد.

به گفته این تهیه‌کننده، توقف برنامه تصمیم مدیران تلویزیون بوده و در این فاصله راهکارهای تقویت و تغییر این برنامه تلویزیونی بررسی شده تا به هر دلیل و بهانه‌ای برنامه لغو نشود.

سیاح درباره فشار‌های بیرونی برای تعطیلی این برنامه گفت: فشاری در کار نبوده اما قطعا بعد از این برنامه با ساختار و رویکردی پخش می‌شود که ضمن حفظ ماهیت چالشی و انتقادی برنامه، از بیرون هم انتقادی به آن نشود.

این تهیه‌کننده تاثیرگذاری به چالش کشیدن مسائل روز جامعه و ارتقای آگاهی و بینش مخاطبان را مهم‌ترین اهداف برنامه مناظره برشمرد و درباره تغییرات آن توضیح داد: در ادامه تعداد مهمانان این برنامه نسبت به گذشته کمتر می‌شود تا هر کدام فرصت بیشتری برای طرح دیدگاه‌های خود در اختیار داشته باشند. همچنین فرم دکور تغییر می‌کند تا مناظره‌کنندگان مقابل یکدیگر بنشینند. همچنین در این مدت اتاق فکر برنامه فهرستی از جدی‌ترین مسائل روز جامعه را تدارک دیده‌اند تا به مرور به آنها بپردازیم.

این تهیه‌کننده، پخش نشدن مناظره در هفته‌های ابتدایی سال را فرصت مغتنمی برای تولیدکنندگان برنامه دانست تا هم موضوعات تاثیرگذار برای این برنامه طراحی و هم سر و شکل برنامه به خواست مخاطبان نزدیک‌تر شود.

سیاح از فعالیت مستمر اتاق فکر برنامه خبر داد و گفت: اعضای این اتاق تاکنون جلسات متعددی داشته و موضوعات متعددی را پیشنهاد داده‌اند که از آن جمله می‌توان به موضوعاتی چون طرح استانی شدن انتخابات، طرح تحول نظام سلامت، طرح نظام آموزشی شش تسته، تعطیلی مدارس در روز پنجشنبه، تعیین اولویت بین سدسازی و محیط زیست، موفقیت یا شکست قانون تسهیل ازدواج جوانان و بسیاری دیگر از موضوعات مهم روز اشاره کرد.

مدیر گروه اقتصاد شبکه یک ضمن عذرخواهی از مخاطبان توضیح داد: قرار بر این بود که تغییر دکور و مقدمات تولید برنامه مناظره برای سال 94 در تعطیلات به نتیجه برسد و به همین سبب در آخرین برنامه سال 93 به توقف کوتاه مدت آن اشاره نشد اما روند آماده‌سازی دکور و طراحی موضوعات برنامه اندکی به طول انجامید و این ذهنیت ایجاد شد که برنامه متوقف شده است.

سیاح از بینندگان و علاقه‌مندان این برنامه دعوت کرد جمعه یازدهم اردیبهشت تماشاگر مناظره باشند و افزود: این برنامه مخاطبان بسیاری دارد و همه تلاش ما این است که برنامه به خواست مخاطبان نزدیک‌تر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها