وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعدادی از افراد پردرآمد را براساس تکلیف قانونی سال 93 از جمع یارانه بگیران حذف کرده‌ایم و امسال نیز در صورت نوشتن آیین‌نامه، این روند را ادامه می‌دهیم.
کد خبر: ۷۹۱۳۳۴

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی ربیعی جمعه شب با حضور در برنامه خبر 21 شبکه یک سیما افزود: مجلس شورای اسلامی در بودجه سال 93 دولت را مکلف کرده بود افراد غیرنیازمند را از چرخه یارانه بگیران حذف کند.

وی افزود: مجلس در سال 94 هم حدود 6000 میلیارد تومان را از بودجه پیشنهادی دولت حذف و دولت را مکلف کرد به همین میزان افراد غیر نیازمند را از یارانه بگیران حذف کند.

ربیعی با بیان این‌که طرح هدفمندی یارانه ها، طرح اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است و نمی‌توان به آن کم توجهی کرد، گفت: در سال 93 مطالعات اولیه بسیاری را صورت دادیم و پایگاه‌های اطلاعاتی را اصلاح کردیم.

وی ادامه داد: براساس تکلیف قانونی، ما در بودجه سال 93، نظام شناسایی را فعال و برخی را حذف کردیم براساس قانون بودجه سال 94 باید آیین‌نامه‌ای را بنویسیم اما هنوز این کار را آغاز نکرده‌ایم و امیدواریم روندی را که از سال 93 آغاز کرده ایم، امسال نیز ادامه دهیم.

ربیعی تأکید کرد: در این مرحله به هیچ عنوان کسی را به صرف این‌که در یکی از گروه‌های اجتماعی خاص است از جمع یارانه بگیران حذف نکرده‌ایم.

وی با اشاره به این‌که سعی می‌کنیم دقت خود را بالا ببریم، افزود: تقریباً اعتراض‌ها 3/0 درصد بود و افرادی که یارانه آنها قطع شده بود با مراجعه به ما و پس از این‌که اطلاعات را می‌دیدند، قانع می‌شدند.

وی تصریح کرد: این‌کار به‌دقت انجام خواهد ‌شد و با تدوین نظام اعتراض، با دقت زیادی به اعتراض‌ها رسیدگی می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: سعی کردیم خطاهای خود را در این زمینه به حداقل کاهش دهیم و خطای نوع اول و دوم ما بسیار ناچیز بوده است.

ربیعی گفت: با دقت بالایی که در این کار صورت می‌دهیم به مرّ قانون عمل خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها