روایت جام‌جم از زندگی 3 زن معتاد به شیشه که راه زندگی را اشتباهی رفته‌اند

تفریح اینها به اعتیاد رسید

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، با تاکید بر این‌که زنان بیشتر از مردان دچار آسیب‌های ناشی از اعتیاد می‌شوند، تصریح کرد: 28 درصد زنان اولین مصرفشان از طریق دوستان بوده است و این نقش دوست را در زندگی انسان پررنگ می‌کند، زیرا دوست تاثیر زیادی در زندگی، رفتار و منش هر فردی دارد.
کد خبر: ۷۸۷۶۵۵

به گزارش ایسنا، علیرضا جزینی، میزان تخریب ناشی از اعتیاد، شیوع بیماری‌هایی همچون ایدز، سرعت عود، فاصله شروع مصرف مواد تا تزریق و تمایل به لاغری را در زنان بیشتر از مردان دانست و بر آموزش و کسب مهارت‌های زندگی در آنان به منظور پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد.

وی تاکید کرد: مرد سالم، زن معتاد را تحمل نمی‌کند، اما زن سالم، مرد معتاد را تحمل می‌کند و حتی دیده شده که از سوی همسر معتاد خود به سمت اعتیاد کشیده شده است.

جزینی برای برون‌رفت از مشکلات و وضعیت زنان از اعتیاد، عنوان کرد: باید سهم و جایگاه زنان در پیشگیری از اعتیاد مشخص شود، مهارت‌های سبک زندگی همچون فرزندپروری، مقاومت در برابر مشکلات و حل مساله را به آنان آموزش داد و مراکز درمانی زنان معتاد در هر استان ایجاد شود. امیدواریم با اقدامات درست و کارآمد جامعه زنان توانمند شده و به سمت و سوی مصرف مواد مخدر نروند. وی با بیان این‌که مشارکت اجتماعی غیرمستقیم مادران یکی از آسیب‌های اساسی در جامعه است، اظهار کرد: بسیاری از پدران و مادران ارتباطی با فرزند خود ندارند و این، مشارکت اجتماعی آنان را به صفر می‌رساند، بنابراین با توجه به این‌که خط مشی و کیفیت رفتار مادر در تربیت فرزند، نقش تعیین‌کننده‌ای دارد، مادران باید توجه بیشتری به فرزند و رفتارهای وی داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها