وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در آخرین گزارش خود با اشاره به افزایش توان نظامی چین، از این موضوع ابراز نگرانی کرد. مجله دیپلمات که به تحلیل و بررسی مسائل منطقه شرق آسیا می‌پردازد، روز گذشته به گزارش جدید پنتاگون اشاره کرد که در آن یکی از دستاوردهای دفاعی پکن به طور ویژه برجسته شده است و آن، ساخت سامانه و ناوشکن موشک‌انداز چینی است که می‌تواند برای انهدام ناوهای هواپیمابر دشمن به کار رود.
کد خبر: ۷۸۶۷۱۹

این سامانه «YJ-18 ASCM» نام دارد و روی ناوشکن «لویانگ 3» نصب شده است. فعلا فقط یک ناوشکن لویانگ 3 با سامانه یادشده در اختیار نیروی دریایی چین است، اما چینی‌ها قصد دارند تا سال 2017، 10 ناوشکن دیگر از این نوع را به آب اندازند.

چین در سال‌های 2013 و 2014 بیش از هر کشور دیگری در جهان، ناو ساخته است و پیش‌بینی می‌شود این روند در سال‌های 2015 و 2016 نیز ادامه یابد. در بخشی از گزارش پنتاگون آمده است: نیروی دریایی چین 26 ناوشکن، 20 ناوچه جنگی، 85 شناور مجهز به موشک، 56 ناو آبی ـ خاکی، 42 ناو مین‌گذار و مین‌روب، بیش از 50 ناو پشتیبان و 400 ناوچه پشتیبان دارد.

همچنین نیروی دریایی چین، 66 زیردریایی دارد که پنج فروند از آنها، زیردریایی‌های ویژه جنگ اتمی، چهار فروند دارای توانمندی پرتاب موشک‌های بالستیک اتمی و 57 فروند زیردریایی دیزلی هستند. پیش بینی می‌شود شمار زیردریایی‌های چین تا سال 2020 به بیش از 70 فروند برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها