فرماندار استان "دیاله" عراق گفت: 50 افسر رژیم سابق صدام در گروه تروریستی "داعش" عضویت دارند که عمدتا مغز متفکر بسیاری از اقدامات تروریستی این گروهک می باشند.
کد خبر: ۷۸۶۵۷۸
مغزهای متفکر داعش چه کسانی هستند؟

پایگاه اینترنتی "السومریه نیوز" به نقل از "عدی الخدران" گزارش داد، چهار افسر رژیم سابق عراق از مهمترین معاونان "ابو بکر البغدادی" سرکرده داعش در "موصل" و "الانبار" هستند.

وی ادامه داد، این 50 نفر که دارای درجات مختلف هستند از اهالی مناطق مختلف دیاله و نیروهای تشکیلات امنیتی رژیم صدام بوده و برخی از آنان دارای مناصب بالا در این گروه تروریستی و شماری نیز مغز متفکر بسیاری از فعالیت های خصمانه آن هستند.

گزارش سازمان های اطلاعاتی غربی، حاکیست، شمار زیادی از افسران امنیتی رژیم صدام در گروه های افراطی فعالند که باعث تقویت گروه های تروریستی در زمینه طراح طرح های هجومی و دفاعی شده است.

نشریه آمریکایی: ایران مهار شدنی نیست

نشریه آمریکایی نشنال اینترست در تحلیلی درباره روند مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای 1+5 و به ویژه با آمریکا نوشت آشکار است که برخی همسایگان ایران در حاشیه خلیج فارس و نیز اسرائیل با توافق هسته ای موافق نیستند. آنها واهمه دارند که این توافق راه را برای بهبود روابط ایران و آمریکا باز کند و نفوذ تهران را در منطقه افزایش دهد.

به گزارش تسنیم،آیت الله خامنه ای رهبر ایران در آخرین سخنرانی خود اعلام کرد مذاکرات هسته ای و توافق احتمالی تجربه و آزمونی است که در صورت موفقیت می‌توان در مسائل دیگر ادامه پیدا کند.

کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نگران هستند که در توافق هسته ای با ایران فروخته خواهند شد، و نیز توافق احتمالی فضای بیشتری برای نفوذ و مانور ایران در منطقه می دهد. به ویژه برای عربستان سعودی که این موضوع با تحولات داخلی اخیر و نیز تحولات منطقه که برای آنها مساعد نبوده ترکیب شده است. ایران در لبنان نفوذ غالب را دارد، بشار اسد را در سوریه حفظ کرده است و دلیلی برای حضور در عراق دارد، به دلیل تهدید داعش. در واقع، در حالی که باقی منطقه تعلل می‌کنند، تهران به صورت فعال در حال مبارزه با داعش است.

همزمان با آنکه متحدان آمریکا در منطقه بر جلوگیری از توافق هسته‌ای با ایران تمرکز کرد‌ه‌اند، ایران به تقویت دستاوردهایش در منطقه ادامه می دهد.

توافق هسته‌ای چیزی نیست که جایگاه منطقه‌ای ایران را تعیین کند، ایران هم اکنون یک قدرت برتر در خاورمیانه است. ایران کشوری پهناور، با منابع فراوان، و به صورت بالقوه یک شریک قدرتمند در منطقه ای بی ثبات است. جمعیت ایران نیز زیاد است و دو برابر جمعیت عربستان است. اما شاید مهمتر از آن، چه در داخل و چه خارج از منطقه این است که قادر است یک برنامه جدی بین المللی را پیگیری کند.

روایت هیکل از قدرت منطقه ای ایران

روزنامه نگار معروف مصری در گفتگویی با اعلام اینکه حمله کشورهای عربی به یمن اشتباه بود ایران را قدرت تاثیرگذار در منطقه دانست.

محمد حسنین هیکل روزنامه نگار معروف مصری شب گذشته در گفتگو با سی.بی.سی اظهار داشت: حمله به یمن اشتباه بود و پیش از وقوع حوادث اخیر سقوط نظام عبد ربه منصور هادی قابل پیش بینی بود. وی در عین حال این نکته را گوشزد کرد که گزینه نظامی مشکل یمن را حل نمی کند.

وی افزود: کشورهای عربی در رابطه با مبارزه با تروریسم اقدامی نکرده اند و این کشورها در قبال یمن اشتباهی تاریخی مرتکب شدند.

هیکل گفت: «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با رهبران کشورهای حاشیه خلیج فارس اعلام کرد که تغییرات اساسی در سیاست های آمریکا در قبال ایران ایجاد شده است و رهبران عرب بر این باور هستند که دشمن واقعی آنها ایران است.

روزنامه نگار معروف مصری اظهار داشت: تشکیل نیروی مشترک عربی به مناقشه اعراب و اسرائیل بازمی گردد، تصمیم حمله نظامی به یمن پیش از اجلاس سران عرب اتخاذ شد زیرا طرف هایی وجود دارند که صبر و تحمل نداشتند. وی در عین حال گفت: بهترین کاری که کشورهای عربی در قبال یمن انجام دادند این است که تاکنون وارد درگیری زمینی در یمن نشدند.

مخالفت ارتش پاکستان با حمله به یمن

ارتش پاکستان با اعلام اینکه ادامه مناقشه یمن می تواند عواقب و آثار جدی برای امنیت منطقه داشته باشد، عملا با ادامه جنگ در این کشور و حملات هوایی علیه مردم بی گناه آن مخالفت و بر ضرورت تمرکز بر مبارزه با تروریسم در داخل پاکستان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش پاکستان، ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش این کشور شب گذشته در جریان نشستی با فرماندهان و مقامات ارشد ارتش گفت: ادامه جنگ یمن عواقب خطرناکی برای صلح و ثبات منطقه به دنبال خواهد داشت.

وی تاکید کرد که ارتش پاکستان باید بر مبارزه با تروریسم در داخل کشور متمرکز باشد.

این اظهارات ژنرال راحیل شریف چند ساعت بعد از تصویب قطعنامه پارلمان پاکستان مبنی بر ضرورت اتخاذ موضع بیطرفی از جانب این کشور درقبال مساله یمن مطرح شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها