روز پنجشنبه در آستانه میلاد حضرت فاطمه‌ زهرا (سلام‌الله‌علیها) جمعی از مداحان اهل بیت علیهم‌السلام مهمان رهبر معظم انقلاب بودند، ایشان در این دیدار که با اجرای هفت نفر از مداحان کشور همراه بود، علاوه بر دو موضوع مذاکرات هسته‌ای و یمن درباره حرفه مداحی نیز ضمن تجلیل و تکریم از مداحان، تذکرات جدی مطرح کردند. آنچه در ادامه می‌خوانید یادداشت حاج سعید حدادیان به همین مناسبت است.
کد خبر: ۷۸۶۴۴۷
مهربانا! پیامت را به جان می‌خریم

از بزم می ‌چگونه برآیم در این هوا

کز یاد رفته است هوش آمدن مرا

آن روز هفت ستاره از سپهر ستایشگری اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در افق فاطمی درخشیدند که در میان آنها ستاره آسمان شمس الشموس در دلنوازی و روح انگیزی از فروغی فزون‌تر برخوردار بود.

و اما البته و صد البته اگر سیر تحول ستایشگری آل‌الله (علیهم‌السلام) به چنین جایگاهی صعود داشته است که در بیان فضایل فاطمی آنچنان نظر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) تامین می‌کند که در جشن میلاد دوباره جمع را به مدایح خوانده شده دلالت می‌دهند و اجمالا آن را مکفی می‌دانند این توفیق مهم به دست نیامده است مگر با راهنمایی‌ها و پیگیری‌های مستمر ایشان.

به‌زعم حقیر، احدی را نمی‌توان یافت که این قدر به مقوله مداحی توجه عمیق و دقیق و مستدل و مستمر داشته باشد.

با توجه به حجم بزرگ اشتغال آن بزرگوار باید این اهتمام را با ضریب که نه بلکه با توانی مضاعف محاسبه کرد. نگاه‌های کریمانه و نظرات حکیمانه ایشان در جاری عشق و محبتی که به این جامعه دارند مانند آب و هوا و نور به بالندگی و شکوفایی اصل‌ها و نسل‌ها می‌انجامد.

آن روز هم با بیان مبین و کلام متین آن عزیز بزرگوار در زلالی جانبخش و روح افزا بازهم قد کشیدیم و به اوجی دیگر رسیدیم، شنفتیم و شکفتیم، چه خوب ما را به دیدار آینه برد تا برای امروز دنیایی بهتر و فردایی فاطمی‌تر آراسته و پیراسته شویم.

مهربانا! چشم. پیامت را به جان می‌خریم که تو را عاشقانه فرمان می‌بریم.

راه عشق امروز اگر طی کرد مجنون، عاشق است

پیش از این هر گام منزل بود و فرسنگی نداشت

* هر دوبیت از سروده‌های حاج ناظم هروی است

حاج سعید حدادیان ‌- شاعر و مداح اهل بیت (ع)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها