نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم با الهام از خانه فاطمه(س) و آموزه‌های انسان‌ساز خانه نورانی او، به سوی تبدیل نهاد خانه به عنصر کلیدی تکامل جامعه گام برداریم.
کد خبر: ۷۸۵۶۵۷
با الهام از فاطمه(س) خانه را به عنصر کلیدی تکامل جامعه تبدیل کنیم

حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه امروز مجلس را بر عهده دارد، در نطق پیش از دستور خود ضمن گرامیداشت سالروز میلاد حضرت صدیقه کبری(س)، سالروز تولد بنیانگذار انقلاب که در طول حیات خویش راه و روش بانوی بزرگ اسلام را احیا نمود نیز تبریک گفت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ملت اسلام مفتخرند بانویی به عنوان الگوی زنان بشریت ارائه دادند که خداوند او را الگوی طهارت قرار داده است.

وی ادامه داد: خانه او، خانه نور،‌ ایمان، ایثار، جهاد و فداکاری است و بسیاری از مهندسین مکتب اهل‌ بیت در بیش از 70 روایت بر این واقعیت اذعان کردند که آیه تطهیر در شأن فاطمه، فرزندان، شوهر و پدر او نازل شده است.

ابوترابی‌فرد اظهار داشت: این نگاه تبیین‌کننده جایگاه زن و خانواده و خانه در جامعه اسلامی است. اگر می‌خواهید سبک زندگی ما به آموزه‌های دینی نزدیک شود و جامعه اسلامی به جایگاه خود برسد، باید به معنای واقعی، فاطمه را به عنوان الگو به جامعه معرفی و بر آن پافشاری کنیم.

وی گفت:‌ اگر نهاد خانواده با محوریت زن و مرد اداره شود، خانه‌ای خواهد بود که فرزندان صالح در آن پرورش می‌یابند و این چنین خانه‌ای، شهدای دفاع مقدس و شهدای هسته‌ای را پرورش می‌دهد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد با الهام از خانه فاطمه و آموزه‌های انسان‌ساز خانه نورانی او به سوی تبدیل نهاد خانه به عنصر کلیدی تکامل جامعه گام برداریم و با تمسک به او، در راه عزت و اقتدار گام برداریم.

ابوترابی‌فرد در پایان سالگرد شهادت شهید صیاد شیرازی را گرامی داشت.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها