اقتصاد در بهار تعطیل نیست

مدیر شبکه رادیو اقتصاد صبح امروز در نشست با خبرنگاران سیاست ها و برنامه های سال 94 رادیو اقتصاد را تشریح کرد و از پخش آیتمی با عنوان "اقتصاد در بهار تعطیل نیست" در ایام نوروز خبر داد.
کد خبر: ۷۸۰۵۴۴
اقتصاد در بهار تعطیل نیست

دکتر اکبر رضائی تبریزی با اشاره به تحولات جهان تا سال 2030 و تغییر موازنه قدرت میان کشورها تصریح کرد: با توجه به پیش بینی‌ها، ایران در سال مذکور جزو قدرت های اول اقتصادی دنیا خواهد بود. اساساً یکی از اهداف تحریم های فعلی ممانعت از دستیابی ایران به این جایگاه است.با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی، رادیو اقتصاد بر حسب وظیفه و نگرش تخصصی خود می تواند سهم بسزا و قابل توجهی در تحقق اقتصاد مقاومتی و تبدیل ایران به یکی از قدرت‌های اقتصاد دنیا نقش داشته باشد.

وی شعار سال 94 این شبکه را " رادیو اقتصاد آیینه تمام نمای اقتصاد مقاومتی " عنوان کرد و گفت: همه برنامه‌های سال آینده با اتکا به این شعار طراحی و اجرا می شود. همه برنامه‌ها در راستای جا انداختن اقتصاد عمومی در اذهان است و لازمه تحقق این هدف تجدید نظر در جدول پخش شبکه و انعکاس رویدادهای اقتصادی را جز موارد اصلی کار قرار دادیم.حضور مردم و ارائه دیدگاه‌ها، انتقادات و پیشنهادهای آنان به مسئولین از نکات کلیدی مورد نظر در برنامه ریزی های شبکه بوده است.

رضائی تبریزی با اشاره به طراحی 2 برنامه در ساعت های 11 صبح و 18 تا 17 عصر با رویکرد "رویداد محور " در عرصه داخلی و بین الملل اقتصادی، اظهار کرد:در این برنامه ها موارد متعددی به همراه عناوین مهمترین اخبار اقتصادی با ذکر منابع معتبر به سمع شنوندگان خواهیم رساند.

مرور اخبار شب قبل در حوزه اقتصاد کشور و منطقه به مدت یکساعت از ساعت 7 صبح ، ادامه پخش بخشی از برنامه های قدیمی رادیو اقتصاد، برگزاری مناظره میان کارشناسان و متخصصان و مسئولان مرتبط در حوزه های کشاورزی، صنعت و بازرگانی ، پخش برنامه 3 ساعته طی 2 هفته اول فروردین با نام " اقتصاد به وقت بهار است " که در آن آیتمی تحت عنوان " اقتصاد تعطیل نیست " به عنوان دیگر برنامه‌های این بخش از رادیو در سال 94 مطرح شد.

مدیر شبکه رادیو اقتصاد در بخش دیگر اظهارات خود، ارائه گزارش از توانایی های اقتصادی کشور بخصوص در استانها، بازدید از تأسیسات اقتصادی استانها، ارتباط با خبرنگاران سراسر کشور، ارتباط با راهیان نور و رویدادهای اقتصادی جهان از ساعت 10 تا 13 هر روز خبر داد و گفت: برنامه دیگری تحت عنوان " اقتصاد و فرهنگ " برای اولین بار طراحی شده است که هدف از آن انجام فعالیت اقتصادی همراه با فرهنگ ایرانی در سطح داخلی و بین الملل است.

رضائی تبریزی با تأکید بر ضرورت توجه به فرهنگ در فرایند فعالیت‌های اقتصادی، تصریح کرد: متأسفانه با وجود آن که از فرهنگ غنی برخوردار هستیم اما هنوز نتوانستیم موارد فرهنگی کشورمان را در اقتصاد مورد توجه قرار دهیم در صورتی که کشوری مانند چین در دل کالاهای صادراتی، فرهنگ خود را نیز صادر می‌کند همانگونه که ما نیز می‌توانیم فرهنگ خود را همراه با فرش ایرانی و بسیاری از کالاها به دنیا صادر کنیم .

وی در پاسخ به این پرسش که در راستای تحقق اقتصاد اسلامی رادیو چه برنامه هایی دارد، اظهار کرد: برنامه ای برای ظهر هر روز طراحی شده است که در آن روایت های تاریخی و اسلامی برگرفته از فرهنگ دینی و ملی پخش خواهد شد .همچنین برنامه اقتصاد علوی برگرفته از تعالیم حضرت علی (ع) در نهج البلاغه برنامه دیگری است که مبانی و موازین دینی در اقتصاد را تبیین و تشریح خواهد کرد.

مدیر شبکه رادیو اقتصاد درباره تعداد مخاطبان این رادیو گفت: بر اساس برنامه های جدید طراحی شده، پیش بینی می کنیم که سهم 2 درصدی ما از مجموع 30 درصد سهم مخاطبان رادیو در سراسر کشور، در 6 ماه دوم94 افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به 60 محتوای تعریف شده برای تولید برنامه در حوزه گردشگری مطابق با سیاست های دولت در این حوزه و هماهنگی های انجام گرفته با مسئولان سازمان میراث فرهنگی گفت:در گذشته برنامه سرزمین من پخش می شد که احتمالا در سال جدید این برنامه با عنوان تازه بر روی آنتن پخش شود اما این مساله هنوز به تصویب نرسیده است.

رضائی تبریزی در پایان اظهارات خود با اشاره به تغییرات ساختاری در شبکه اقتصاد رادیو تصریح کرد: گروه برنامه ریزی شبکه اقتصاد به 4 گروه کشاورزی، کسب و کار، صنعت و بازرگانی و اقتصاد و جامعه تغییر یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها