سپاهان مغلوب تیم احیا شده ملوان شد

عنایتی استقلال را صدرنشین کرد

اگرچه استقلال با سختی از سد نفت مسجد سلیمان گذشت، اما تک گل دقیقه 61 رضا عنایتی برای صدرنشینی این تیم کافی بود. آبی‌ها حالا اولین تیمی هستند که از مرز 40 امتیاز می‌گذرند، هرچند برای تداوم صدرنشینی باید به توقف نفت و تراکتورسازی در بازی‌های یکشنبه چشم داشته باشد.
کد خبر: ۷۷۷۴۸۲

بازی دیروز استقلال و نفت مسجد سلیمان دو نیمه متفاوت داشت. در نیمه نخست این تیم نفت مسجدسلیمان بود که چند بار تا آستانه گلزنی پیش رفت، اما روی بی‌دقتی بازیکنان خود و درخشش فروزان نتوانست دروازه استقلال را باز کند. با شروع نیمه دوم بازی شکل دیگری به خود گرفت و این بار تیم استقلال بود که موقعیت‌های بیشتری را خلق کرد. آبی‌ها در این نیمه فشار را از جناح راست خود، جایی که خسرو حیدری حضور داشت به حریف تحمیل کردند تا بتوانند از این حربه دروازه حریف را باز کنند. استقلال که حریف را وادار به عقب‌نشینی کرده بود در دقیقه 61 به گل رسید. سانتر خسرو حیدری با قیچی برگردان شهباززاده همراه شد که دروازه‌بان حریف توپ را دفع کرد، در ریباند برهانی با یک پاس عرضی عنایتی را در موقعیت گلزنی قرار داد تا او با یک بغل پا دروازه نفت را باز کند.

بعد از این گل نفت برای دقایقی رو به حملات احساسی آورد، اما استقلالی‌ها مقابل این حملات ایستادگی کردند و بار دیگر بازی را در دست گرفتند. در دقایق پایانی بازی نیز نفتی‌ها سعی کردند به دروازه استقلال نزدیک شوند، اما نتوانستند گل عنایتی را پاسخ بدهند تا آبی‌ها به سه امتیاز ارزشمند این بازی دست یابند.

استقلال با برد دشواری که کسب کرد 41 امتیازی شد و موقتا به صدر جدول رده‌بندی صعود کرد. تیم‌های نفت تهران و تراکتورسازی تبریز که یک بازی کمتر انجام داده‌اند به ترتیب با 39 و 38 امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار دارند، اما هر کدام از این دو تیم که بتواند در بازی روز یکشنبه به پیروزی برسد صدر جدول را از استقلال پس خواهد گرفت.

اما در حالی که در اصفهان ذوب‌آهن با چهار گل سایپا را گلباران کرد، در دیگر بازی حساس دیروز سپاهان اصفهان در صورتی که می‌توانست با شکست دادن ملوان به صدر جدول صعود کند برابر تیم متحول شده فیروز کریمی کاری از پیش نبرد و یک بر صفر مغلوب شد. دیداری که نقطه جالب توجه آن تغییر رای محسن ترکی داوری بازی بود، جایی که به سود سپاهان در نیمه دوم اعلام پنالتی کرد اما با مشورت کمک داور از تصمیم خود برگشت. به هر حال ملوان تیم احیا شده هفته‌های اخیر بازهم یک نتیجه ارزشمند کسب کرد تا تیمی که در نیم فصل اول در قعر جدول قرار داشت با این سه امتیاز یک گام بزرگ دیگر برای ماندن در لیگ برتر بردارد. اما سپاهان با این باخت همچنان در رده چهارم باقی ماند و در صورتی که فولاد در بازی روز یکشنبه اش پیکان را شکست دهد سپاهان یک رتبه نیز سقوط می‌کند علاوه بر آن باخت پیکان باعث خواهد شد ملوان در رده یازدهم باقی بماند.

کریمی: مغرور نمی‌شویم

فیروز کریمی، سرمربی ملوان پس از کسب این پیروزی ارزشمند در نشست خبری پایان بازی از مجموع عملکرد تیمش در هفته‌های اخیر این گونه گفت: در مدت 50 روزه تعطیلی لیگ برتر نهایت استفاده را بردیم و یک روز هم وقت ما به بطالت نگذشت تمام تیم زحمت کشیدند و خدا را شکر امروز از ملوان به عنوان یک تیم با اعتبار یاد می‌شود. این مهم به دست نیامد مگر با تلاش همه بازیکنان، مسئولان و مدیران تیم.

سرمربی ملوان با تمجید از حمایت پرشور هواداران این تیم خاطر نشان کرد: تفاوت تیم پرطرفدار با تیم پرتماشاگر اینجا مشخص می‌شود. تیم‌های پرطرفدار احترام و اهمیت ویژه‌ای دارند. در زمانی که هیچ‌کس فکر نمی‌کرد ملوان قد‌علم کند حمایت هواداران انگیزه‌ای در ما ساخت که یأس را به امید و تلاش تبدیل کرد و در زمانی که هیچ امیدی نبود به اینجا رسیدیم. البته تیم‌های دیگر هم بیکار نمی‌نشینند و نباید این بردها ما را مغرور کند.

اما حسین فرکی، سرمربی سپاهان پس از شکست تیمش گفت: بازیکنان ما در هر دو نیمه عملکرد خوبی داشتند و کار آنها قابل قدردانی بود و با کمترین اشتباه نسبت به بازی‌های گذشته این بازی را انجام دادیم و جریان بازی از لحاظ مختلف به سود ما بود اما در مقابل بازی را باختیم آن هم روی یک پرتاب. ملوان فقط 3 ـ 2 موقعیت داشت که یکی از آنها گل شد و ما هم هر کاری کردیم و هر چه را به نظرمان رسید اجرا کردیم اما نتوانستیم به گل برسیم و نتیجه را جبران کنیم.

فرکی گفت: امروز به دلیل اول گلر ملوان، دوم بخت بد ما و سوم نمی‌دانم درباره داوری صحبت کنم یا خیر چون دوست ندارم برخلاف اعتقاداتم عمل کنم؛ ملوان مقابل سپاهان به برتری رسید. امیدوارم ترکی اشتباه نکرده باشد و تصمیمش درست باشد اما او پنالتی گرفت و بعد نظرش را برگرداند. امیدوارم کارشناسان داوری نظر خود را بدهند. ترکی اگر اشتباه نکرده باشد به همان دو موردی که اشاره کردم باختیم که جا دارد این پیروزی را به ملوانی‌ها تبریک بگوییم.

نتایج بازی‌های دیروز

ذوب آهن4 ـ سایپا یک

گل‌ها: مسعود حسن‌زاده (40 ـ پنالتی و 45)، مجید ایوبی (گل به خودی ـ 81) و مرتضی تبریزی(87) برای ذوب‌آهن و مهدی ترابی(16) برای سایپا

پدیده یک ـ استقلال خوزستان یک

گل‌ها: محمد غلامی(11) برای پدیده و مهدی مومنی(66) برای استقلال خوزستان

صبا یک ـ راه‌آهن صفر

گل: جواد کاظمیان(41)

ملوان یک ـ سپاهان صفر

گل: فرزاد حاتمی(16)

استقلال یک ـ نفت مسجدسلیمان صفر

گل: رضا عنایتی(61)

برنامه ادامه بازی‌ها:

یکشنبه: هفدهم اسفند

نفت تهران ـ گسترش فولاد تبریز(16)، فولاد ـ پیکان (16 و 30)، تراکتورسازی ـ پرسپولیس(16 و 30)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها