وزیر راه و شهرسازی:

قیمت مسکن سال آینده افزایش نمی‌یابد

وزیر راه و شهرسازی درباره قیمت مسکن در سال آینده گفت: سال 94 اتفاق قیمتی خاصی درباره مسکن نداریم.
کد خبر: ۷۷۷۰۳۱

به گزارش فارس،‌ عباس آخوندی در حاشیه نشست تخصصی مدیران راهداری توسعه مدیریت منابع و ساخت و توسعه ادارات کل راه و شهرسازی اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است که سال آینده اتفاق خاصی در بخش نرخ مسکن رخ نمی‌دهد.

وی افزود: حتی اغلب کارشناسان مسکن هم پیش‌بینی افزایش نرخ مسکن در سال آینده را ندارند.وزیر راه و شهرسازی همچنین با بیان این که ۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه تجهیزات جدید راهداری در اختیار استان‌ها قرار گرفت، گفت: نوروز امسال ۱۵ هزار راهدار در جاده‌ها فعال هستند.

آخوندی اظهار کرد: در سال آینده برنامه‌ریزی شده است برای بهسازی روکش جاده‌ها 15 میلیون تن روکش آسفالت در 15 هزار کیلومتر جاده اجرایی شود.وی افزود: در ایام نوروز امسال 15 هزار نفر راهدار در جاده‌ها فعال هستند و به مسافران خدمت می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: هر سال و در ایام نوروز پیش‌بینی بارش باران و برف در استان‌‌های سردسیر و وقوع سیل در استان‌های جنوبی کشور وجود دارد که در این باره راهداران در آمادگی کامل هستند.

آخوندی افزود: 480 دستگاه دوربین کنترل سرعت در مرکز مدیریت راه‌ها فعال است و مردم می‌توانند از طریق سامانه‌های آنلاین به‌صورت به روز اطلاعات راه‌ها را دریافت‌ کنند و تصاویر دوربین‌ها در اختیار شهروندان خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در بخش کنترل سرعت، تمام دوربین‌های کنترل با پلیس راه مرتبط است و تخطیکاران بدانند در صورت تردد با سرعت غیرمجاز برگه جریمه به در منزل آنها ارسال می‌شود.

وی تاکید کرد: از همین جا از همه مردم می‌خواهم رعایت قوانین رعایت راهنمایی و رانندگی را در دستور کار قرار دهند و هیچ کس این اجاره را به خود ندهد که با تخلف از قوانین رانندگی نوروز را بر مردم تلخ کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: همچنین برای اطلاع‌رسانی وضع راه‌ها با سازمان صدا و سیما هماهنگی به عمل آمده است، ضمن آن‌که تفاهماتی با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در بخش سفرهای نوروزی داشتیم.

وی درباره نظارت بر فروش بلیت هواپیما و جلوگیری از بروز بازار سیاه نیزتوضیح داد: سازمان هواپیمایی کشوری بر همه آژانس‌های فروش بلیت دارای مجوز نظارت دارد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مردم اگر تخلفی را در این باره مشاهده کردند به سازمان هواپیمایی کشوری اطلاع دهند.

ضرورت یکپارچگی مدیریت حمل و نقل

وزیر راه و شهرسازی همچنین بریکپارچگی مدیریت حمل و نقل در کشور تاکید کرد.

آخوندی اظهار کرد: یکپارچگی حمل و نقل امری ضروری است و در بسیاری از کشورها به این امر توجه خاص شده است.

وی ادامه داد: اکنون 30 درصد تصادفات کشور در 30 کیلومتر خروجی و ورودی شهرها رخ می‌دهد، زیرا وحدت حمل و نقل درون‌شهری و برون‌شهری نداریم و در این باره به تفکیک وظایف پرداختیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در بسیاری از کشورها حمل و نقل یکپارچه است و مسافر با یک بلیت از مدل‌های مختلف حمل و نقل استفاده می‌کند.

وی تصریح کرد: نیازمند جانمایی مناسب برای پایانه‌های بار هستیم، زیرا ایجاد پایانه بار مکمل از نیازهای جدی ماست. حتی لازم است بین مدل‌های حمل‌ونقلی سیستم یکپارچه اعمال شود، به عنوان مثال این به نفع جاده است که ترافیک جاده به ریل منتقل شود.وی با بیان این‌که ارزش کل راه‌های کشور 200 هزار میلیارد تومان است، گفت: این ثروت بزرگ نیازمند برنامه‌ راهداری دقیق است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: سازمان راهداری در برنامه‌ای بلندپروازانه تصمیم دارد 1800 دوربین کنترل سرعت را در جاده‌ها افزایش دهد.

وی با تاکید بر این که دولت معتقد به حسن روابط با کشورهای همسایه است، افزود: توسعه پایانه‌های بار مرزی برای ما امری استراتژیک بوده؛ لازم است پایانه‌های مرزی در کنار بازارچه‌های مرزی و مناطق ویژه تجاری به لجستیک کالا تبدیل شود.

اعلام جزئیات مسکن اقشار کم‌درآمد

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی برخی جزئیات طرح مسکن اقشار کم‌درآمد را تشریح کرد و گفت: این طرح با نام «تامین مسکن اقشار کم‌درآمد» برای ساخت سالانه 125 هزار واحد مسکونی طراحی و تدوین شده که قرار است در طول شش سال به اجرا دربیاید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حامد مظاهریان با بیان این‌که این طرح مجموعا برای 750 هزار واحد مسکونی خانوارهای شهری عملیاتی می‌شود، افزود: برنامه مشترک تامین مسکن با همکاری دو وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی انجام می‌شود؛ به این صورت که ساماندهی و تهیه گروه‌های هدف از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و وزارت راه و شهرسازی نیز زمین موردنیاز برای ساخت و ساز را تامین می‌کند.

وی تامین منابع مالی این طرح را از محل‌های «یارانه‌های مسکن»، «مابه‌التفاوت نرخ تسهیلات»، «منابع داخلی وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی»، «تسهیلات بانکی»، «آورده متقاضیان» و «خیران مسکن‌ساز» ذکر کرد.

طرح مسکن اجتماعی با نام «تامین مسکن اقشار کم‌درآمد» که با تفاهم وزارتخانه‌‌های راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هفته‌های گذشته نهایی شد، یکشنبه دهم اسفند با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در شورای عالی رفاه به تصویب رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها