حضور بازیگر سه‌گانه ماتریکس در مجموعه تلویزیونی «آکی‌آ جسیکا جونز» توجه رسانه‌های گروهی را جلب کرده است

ابرقهرمان، کارآگاه خصوصی می‌شود

واحد فیلمسازی شرکت انتشاراتی مارول در تدارک تولید یک مجموعه تلویزیونی کمیک استریپی براساس یکی از داستان‌های مصور خود است. این مجموعه با نام «آکی‌آ جسیکا جونز» جلوی دوربین می‌رود و شبکه تلویزیونی نت‌فلیکس هم در امر تولید آن همکاری دارد. در حالی که کریستین ریتر برای بازی در نقش کاراکتر محوری داستان یعنی جسیکا جونز انتخاب شده، توجه رسانه‌های گروهی بیشتر به سمت کری آن موس دیگر بازیگر این اکشن ابرقهرمانانه جلب شده است.
کد خبر: ۷۷۵۳۸۲

تماشاگران سینما و تلویزیون این بازیگر را به خاطر حضور در سه‌گانه «ماتریکس» می‌شناسند. کری آن موس در این تریلوژی نقش مقابل کیانو ریوز را بازی کرد و به صورت یک چهره مطرح دنیای بازیگری درآمد.

تهیه‌کنندگان مجموعه تلویزیونی «آکی‌آ جسیکا جونز» می‌گویند انتخاب این بازیگر، ناخواسته تمام توجهات را به سمت پروژه ماجراجویانه و فانتزی آنها جلب کرده است. این در حالی است که منتقدان تلویزیونی می‌گویند تهیه‌کنندگان مجموعه از این اتفاق راضی و خشنود به نظر می‌رسند.

در حقیقت، این مساله باعث تبلیغات برای مجموعه و خبرسازتر شدن آن شده است. با این حال، مسئولان واحد فیلمسازی شرکت مارول تلاش دارند روی جنبه‌های دیگر این اکشن ماجراجویانه خود تاکید کنند. یکی از این جنبه‌ها، تازه وارد بودن مجموعه‌ای کمیک استریپی در دنیای سریال‌سازی تلویزیونی در آمریکای شمالی است.

به گفته منتقدان تلویزیونی، طی دهه‌های گذشته فعالیت برنامه‌سازان قاب کوچک معطوف به درام‌های خانوادگی، کمدی‌های جوان‌پسند و اکشن‌های پلیسی بوده و تهیه‌کنندگان تلویزیونی اهمیت زیادی به داستان‌های مصور و ابرقهرمانانه نداده‌اند.

در حقیقت، قصه‌های کمیک استریپی بیشتر در ژانر انیمیشن خودنمایی کرده‌اند و نه کارهای زنده. تماشاگران قدیمی رسانه کوچک، هنوز یاد و خاطره کارتون‌هایی مثل سوپرمن و بتمن را دارند، اما به نظر می‌رسد بتازگی توجه برنامه‌سازان تلویزیونی به سمت تولید نسخه‌های زنده داستان‌های مصور ابرقهرمانه هم جلب شده است.

پیش‌بینی می‌شود طی سال‌های آینده، تولید این نوع مجموعه‌های زنده افزایش پیدا کند. داستان مجموعه آکی‌آ جسیکا جونز درباره زن جوانی به نام جسیکاست که پس از یک تصادف مرگبار، در آستانه مرگ قرار می‌گیرد. یک گروه از دانشمندان و پزشکان ماهر او را یک عمل جراحی محرمانه می‌کنند. در جریان این عمل جراحی، بخش‌هایی از جسم او با اشیای دیگر عوض می‌شود تا بتواند به حیات خود ادامه دهد. در شرایط جدید، جسیکا تبدیل به یک ابرقهرمان می‌شود، اما او یک فرق اساسی با بقیه ابرقهرمان‌های داستان‌های کمیک استریپی دارد. جسیکا زمانی که از قدرت‌های ویژه خود استفاده می‌کند، دستخوش استرس شده و با نوعی بی‌نظمی مغزی روبه‌رو می‌شود. با این حال، او به مبارزه با شخصیت‌های منفی قصه ادامه می‌دهد و تلاش می‌کند راهی برای درمان این مشکل خود پیدا کند.

جسیکا که نمی‌تواند گذشته دردناک خود را فراموش کند، یک دفتر کار در شهر نیویورک دایر می‌کند. او به عنوان یک کارآگاه خصوصی فعالیت خود را شروع می‌کند. موکلان او دو گروه متفاوت هستند. دسته اول مردم عادی شهر هستند که بدون آگاهی از توانایی‌های ابرقهرمانانه جسیکا، برای حل مشکل خود به وی مراجعه می‌کنند. دسته دوم هم شامل ابرقهرمانانی می‌شود که برای انجام ماموریت‌های مشکل و غیرممکن خود، از این کارآگاه خصوصی ابرقهرمان کمک می‌خواهند. این موضوع، شکل و حال و هوای تازه‌ای به داستان ابرقهرمانانه و کمیک استریپی «آکی‌آ جسیکا جونز» می‌دهد و آن را از قصه‌های مصور شرکت انتشاراتی مارول جدا می‌کند.

کاراکتری به نام زبویا کیل گریو یکی از دشمنان اصلی جسیکا جونز است که در هر اپیزود مجموعه، او را با خطر و تهدید تازه‌ای روبه‌رو می‌کند. دیوید تنانت نقش این موجود بدذات را که به نام مرد ارغوانی هم شناخته می‌شود، در مجموعه بازی خواهد کرد.

ریچل تیلور هم در نقش پاتریشیا والکر، صمیمی‌ترین دوست جسیکا ظاهر خواهد شد. اما هنوز اطلاعی از نقشی که کری‌آن موس بازی خواهد کرد، در دست نیست. مسئولان شرکت مارول گفته‌اند وی یک کاراکتر مرموز خواهد بود که بیشتر در پشت پرده ماجراها حضور دارد و با قدرتی که در اختیار دارد، تاثیر بسیار مهمی در زندگی و فعالیت‌های کاری کاراکتر جسیکا می‌گذارد.

ملیسا روزنبرگ مدیر تولید این مجموعه، طی چند سال قبل درگیر تولید فیلم سینمایی چهار قسمتی «گرگ و میش» بوده است. او قصد داشت مجموعه ابرقهرمانانه خود را قبل از تولید این فیلم اکشن نوجوانانه و پرفروش، جلوی دوربین ببرد. هم‌اکنون وی ابراز خوشحالی می‌کند که این اتفاق نیفتاد.

به گفته او: «موفقیت بالای مالی و اقتصادی «گرگ و میش»ها باعث شد تا بتوانم «آکی‌آ جسیکا جونز» را راحت‌تر تولید کنم و آزادی عمل بیشتری داشته باشم. شاید اگر فروش بالای مجموعه فیلم «گرگ و میش» نبود، نمی‌توانستم براحتی امروز، کار تولید این مجموعه را شروع کنم.»

این خانم تهیه‌کننده توضیح می‌دهد این اکشن کمیک استریپی، یکی از چهار کار مشترک تلویزیونی نت فلیکس با شرکت فیلمسازی مارول است و دو طرف قصد دارند در آینده، تعداد بیشتری مجموعه‌های ابرقهرمانانه تولید کنند.

کلید فیلمبرداری «آکی آ جسیکا جونز» ماه آوریل زده می‌شود تا برای پخش در فصل زمستان سال جاری میلادی آماده شود. فصل اول مجموعه در 13 اپیزود تهیه خواهد شد. تولیدکنندگان مجموعه به استقبال تماشاگران از آن، امید زیادی دارند و به همین دلیل، از حالا صحبت از ساخت فصل‌های بعدی آن می‌کنند.

برای تولید فصل اول مجموعه، هزینه‌ای 12 تا 15 میلیون دلاری در نظر گرفته شده است. قرار است کارگردانی دو اپیزود اول و دوم این اکشن کمیک‌استریپی، به دست یکی از فیلمسازان مطرح سینما سپرده شود. از آنجا که جاس ودون دوستی نزدیکی با شرکت فیلمسازی مارول دارد، پیش‌بینی می‌شود انجام این کار به او سپرده شود. ودون قبل از این برای این شرکت، نسخه سینمایی آونجرز/ انتقامجویان را در سال 2012 کارگردانی کرد.

این فیلم که شش ابرقهرمان معروف داستان‌های مصور شرکت مارول را در کنار هم قرار داد، بالای یک میلیارد دلار در کشورهای مختلف جهان فروش کرد. با این رقم فروش، این فیلم تبدیل به یکی از موفق‌ترین محصولات تاریخ سینما شد. ودون مدتی قبل در یک گفت‌وگو اعلام کرد در صورت درخواست مسئولان شرکت مارول، حاضر است در پروژه‌های تلویزیونی‌شان هم با آنها همکاری کند.

امپایر آنلاین/ مترجم: کیکاووس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها