روباتی به‌ نام Tug برای کمک به جابجایی ابزارهای بیمارستانی طراحی شده است

روبات ویژه‌ای برای تغییر ذهنیت شما به بیمارستان‌ها

صنایع روباتیک درحال متحول ساختن زندگی بشر است و در این میان روبات ویژه بیمارستان‌ها نیز ساخته شده است که Tug نام داشته و کارایی بسیار مناسبی برای محیط‌های شلوغ بیمارستانی دارد.
کد خبر: ۷۷۱۱۰۶
روبات ویژه‌ای برای تغییر ذهنیت شما به بیمارستان‌ها

جام جم کلیک: تا به‌ حال برای همه ما پیش آمده‌ است که در بیمارستان مشاهده کنیم که برخورد مراجعین با پرستارها موجب افتادن ابزارهای پرستاران شود، دیگر مورد همه گیری که ما در بیمارستان با آن روبرو شده‌ایم نیز مربوط به برخورد تخت‌های چرخ‌دار به پهلو و پاهای مراجعین است، روبات Tug برای رفع این موارد طراحی شده است و ذهنیت شما از بیمارستان‌ها را تغییر خواهد داد.

این روبات تا کمر یک انسان عادی ارتفاع دارد و به حسگرهای محیطی بسیار حساسی مجهز است که موجب می‌شود تا با محیط اطراف تصادف نکند و به‌این ترتیب می‌تواند در تمامی محیط بیمارستان به‌صورت آزادانه گردش کرده و بسته‌های مختلفی مانند داروها، ملحفه‌های تمیز و وعده‌های غذایی را در خود حمل کند.

محفظه Tug به‌صورت دربسته است و این امر موجب می‌شود تا موادی که توسط او حمل می‌شود، به واسطه برخورد احتمالی با انسان‌های حاضر در محیط بیمارستان آسیب نبینند. در این میان استفاده از این روبات‌ها سرعت فرایند تحویل دارو و تجهیزات در بیمارستان‌ها را بسیار بالاتر خواهد برد.

این روبات به آخرین نرم‌افزارهای تعیین مسیر مجهز شده است تا بتواند به راحتی در محیط‌های شلوغ بیمارستانی به فعالیت خود ادامه بدهد و بدون ایجاد مزاحمت بری کادر پزشکی و مراجعین به بیمارستان بتواند به خوبی به ارائه خدمات بپردازد. در حال حاضر Tug به‌صورت آزمایشی در یک بیمارستان در ایالات متحده در حال کار است و درصورت نتیجه مطلوب در این طرح می‌توان انتظار استفاده از آن در سایر بیمارستان‌ها را نیز داشت.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها