کافی است چند دقیقه کار را رها کنیم، چند نفس عمیق بکشیم و به چیزهای خوب فکر کنیم، آن وقت متوجه خواهیم شد داشتن احساس خوب درباره زندگی تا چه میزان به موفقیت‌مان در کارهای روزمره منجر می‌شود. برخی از ما در برابر ناکامی‌ها و کشمکش‌های زندگی مثل کوه می‌ایستیم و مسائل کاری، مشکلات خانوادگی، بیماری و نگرانی‌های مالی بر روحیه‌مان تاثیر چندانی ندارد و بر عکس بعضی‌ها فقط به اتفاقات بد فکر می‌کنیم‌ و احساس خوبی نداریم، به همین دلیل همیشه دلتنگ و مضطرب هستیم. برای تغییر این حال و هوا، روان‌شناسان توصیه می‌کنند که با مراجعه به مشاور مشکلات را حل کنیم، اما دیدن یک برنامه خوب تلویزیونی هم می‌تواند این حس خوب را در ما ایجاد کند.
کد خبر: ۷۶۳۹۷۰

برنامه تلویزیونی «خوبی از خودتونه» به تهیه‌کنندگی سمانه فراهانی روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه بعد از خبر ساعت 20 و 30 دقیقه از شبکه دو پخش می‌شود. این برنامه برخلاف دیگر گفت‌وگوهای چالشی تلویزیون سعی دارد با گپ‌های صمیمانه شبانه حال و احوال مردم را خوب کند و به معنای واقعی به مفهوم خوبی بپردازد. در این برنامه با آدم‌هایی که حال خوبی دارند، حال دیگران را خوب می‌کنند و نگاه مثبتی به زندگی دارند، گفت‌وگو می‌شود.

در واقع هدف از ساخت این برنامه انتقال حس خوب به مردم است. به همین دلیل از حال خوب و آدم‌های خوب گرفته تا اتفاقات خوب، غذاهای خوب و کتاب‌های خوب را مورد بحث قرار می‌دهد. عوامل سازنده این برنامه برای بخش گفت‌وگو فقط سراغ افراد مشهور نمی‌روند و نگاهی هم به آدم‌های معمولی دارند که حرف‌هایشان می‌تواند حس خوبی به مخاطبان منتقل کند که در این باره می‌توان به سعید رامین، بدلکار اشاره کرد. حضور او و پدرش گرمای خاصی به برنامه داد، چون رامین با این‌که قطع نخاع شده،اما مربی ژیمناستیک است. حرف‌های او در برنامه و نگاه مثبتش به زندگی و ادامه دادن به فعالیت اجتماعی ناخودآگاه حس خوبی به مخاطب منتقل می‌کرد که پای برنامه نشسته بود یا در یکی از قسمت‌های برنامه از کسانی دعوت شد که برای سفر به مریخ ثبت‌نام کردند.

گرچه این برنامه از افراد مشهور مثل پژمان جمشیدی و سردار طلایی هم دعوت می‌کند، اما شهرام شکیبا مجری برنامه سعی دارد با پرسش‌های متنوع و صمیمانه به بخش‌های ناگفته‌های زندگی افراد شهیر بپردازد. در این برنامه سردار طلایی از کارهایی گفت که در دوران فعالیتش انجام می‌داد که هم مردم را خوشحال کند و هم حس خوب به آنها بدهد.

این برنامه شامل بخش‌های جذاب هم هست. در بخش «خوش خبر باشی» تازه‌ترین رخدادهایی که موجب شادی و به‌وجود آمدن احساس خوب در مخاطبان می‌شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد. مخاطبان در بخش «یه پیشنهاد خوب» با پیشنهاد شگفت‌انگیز روبه‌رو می‌‌شوند. این‌که به چه سفرهایی بروند که حال بهتری داشته باشند، چه کتابی بخوانند، چه فیلمی ببینند که حس خوب بگیرند. از دیگر بخش‌های جذاب این برنامه آشپزی است که در آن خوراکی‌های خوشمزه که خیلی سریع آماده می‌شود، آموزش داده خواهد شد. حتی در بخشی از برنامه هم تزیین‌های کوچک در خانه آموزش داده می‌شود که می‌تواند حس و حال خوبی برای ساکنان خانه فراهم کند. در مجموع برنامه «خوبی از خودتونه» به مخاطبان یاد می‌دهد دیدن نیمه پر لیوان چقدر می‌تواند حس خوبی ایجاد کند.

فاطمه عودباشی / گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها