ایده خودروهای بدون راننده بزودی تحقق نمی‌یابد

خودروی شما بزودی خواهد توانست اقدامات بیشتری را برای جلوگیری از وقوع تصادف انجام دهد. شاید روزی نیازی به رانندگی کردن نداشته باشید و براحتی در صندلی عقب تکیه بزنید و به موسیقی دلخواهتان بدون نگرانی از تصادف گوش دهید.
کد خبر: ۷۶۳۸۴۲
ایده خودروهای بدون راننده بزودی تحقق نمی‌یابد

این پیامی است که مدیران بخش ایمنی تویوتا حدود دو ماه قبل اعلام کردند. آنها وعده دادند فناوری پیشگیری از تصادف تا سال 2017 روی خط تولید خودروهای آنها شامل خودروهای معمولی و لوکس در سراسر ایالات متحده قرار خواهد گرفت.

اما در حال حاضر همه خودروهایی که تویوتا طراحی می‌کند به یک راننده نیاز دارد. تویوتا انتظار دارد تا یکی دو سال آینده نسل بعدی فناوری سیستم‌های ایمنی را در خطوط تولید ایالات متحده گسترش دهد.این فناوری به خودرو اجازه می‌دهد به خودی خود و بدون کمک راننده در مرکز یک خط باقی بماند و به راننده اجازه دهد تا روی دیگر مسائل مربوط به رانندگی تمرکز کند. همچنین خودروها مجهز به دوربین‌هایی خواهد شد که بر حالت چشم‌های راننده نظارت داشته و تضمین می‌کند که دستان راننده روی فرمان قرار دارد یا نه.

اگر چشم‌ها از جاده برداشته شود یا دست‌ها فرمان خودرو را رها کند، یک هشدار صادر می‌شود. به تعبیر کن کوئبوچی، مدیرکل بخش هوشمندسازی تویوتا گویی یک راننده تمام وقت در صندلی عقب ناظر شماست. خودروسازان دیگری هم در حال حاضر از فناوری رانندگی بین خطوط و سیستم‌های نظارت بر راننده در محصولاتشان استفاده می‌کنند، اما اغلب این امکانات در محصولات گرانقیمت و لوکس آنها در دسترس است.

سیستم تویوتا ممکن است در نهایت از دور شدن شما از خط وسط بزرگراه هشدار داده یا از آسیب دیدن خودروی شما درترافیک جلوگیری کند. این فناوری هنوز در حال توسعه بوده و محدود به داده‌های نقشه‌برداری شده در سراسر کشور است. کمپانی تویوتا در حال یک تغییر تدریجی در خودروهایی است که بسیاری از کارهای مرتبط با رانندگی را انجام می دهند و با افزایش کمک به مردم در حال جلب اعتماد مردم به سمت سیستم‌های خودکار هستند.

کمپانی تویوتا اعلام کرده با توجه به محدویت‌های فناوری و مسائل حقوقی حوزه رانندگی، بیش از یک دهه با تولید اتومبیل‌های بدون راننده فاصله دارد و برخلاف شرکت گوگل به این زودی، روزی را که در آن نیاز به نشستن انسان پشت فرمان اتومبیل نباشد متصور نیست. سیگو کوزوماکی، مدیر ارشد بخش فناوری ایمنی تویوتا می‌گوید: تویوتا، خودروی بدون راننده را توسعه نخواهد داد، زیرا هنوز هم برای انجام مسئولیت‌ها و رسیدگی به شرایطی ویژه که رایانه توان پیش‌بینی آن را ندارد به وجود انسان نیاز است.

در حال حاضر تویوتا و برخی دیگر از شرکت‌های سازنده از کروز کنترل راداری استفاده می‌کنند که باعث ایجاد یک فاصله امن در ترافیک شده و حتی در صورت نیاز و بدون واکنش راننده، خودرو را متوقف می‌کند. نسل بعدی این خودروها مجهز به راداری است که فاصله بیشتری را می‌بیند و سریع‌تر عکس‌العمل نشان می‌دهد. تویوتا قصد دارد سیستم جلوگیری از برخورد را تا سال 2017 روی همه خودروهای تولید شده در آمریکا نصب کند. سیستم راداری مدنظر اکنون روی لکسوس و شش مدل تویوتا نصب شده است.

منبع: phys.org / مترجم: آتنا حسن‌آبادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها