صبح دیروز از صادرکنندگان نمونه و فروشندگان برتر صنایع دستی کشور در سال گذشته در آیینی با حضور مسعود سلطانی‌فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری تجلیل شد.
کد خبر: ۷۶۳۴۳۵

به گزارش مهر، در بخشی از این مراسم بهمن نامورمطلق، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی به فعالیت‌هایی که قرار است در سال آینده پیگیری شود، اشاره کرد و گفت: حمایت از راه‌اندازی هلدینگ صنایع‌دستی، حمایت از راه‌اندازی نسل جدیدی از فروشگاه‌ها با عنوان بیش فروشگاه‌های صنایع دستی در تهران، مشهد و رامسر، حمایت از راه‌اندازی پایانه صادرات صنایع دستی، تحقیق و آماده‌سازی فروشگاه‌های نشاندار به منظور کنترل کیفیت و قیمت، پژوهش و آماده‌سازی بسته‌های سوغات زیارتی، حمایت از راه‌اندازی بزرگترین فروشگاه الکترونیکی کشور و همکاری با شهرداری اصفهان برای تبدیل این شهر به شهر خلاق صنایع دستی و ثبت جهانی آن از طرح‌های معاونت میراث فرهنگی کشور است.

اسدالله عسکراولادی، رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران نیز در این مراسم با اشاره به این‌که باید صادرات را از تولید جدا کنیم، گفت: تولید، توزیع و صادرات سه بخش جداگانه را دربر می‌گیرند. هندوستان، پاکستان، سریلانکا و بخشی از کشور چین یکی از محورهای مهم صادرات‌شان صنایع دستی است اما ما همچنان صنایع دستی را محور قرار نداده‌ایم.

به گفته او، باید تولید صنایع دستی نفیس و میزان صادرات آن را افزایش داد. عسکر اولادی افزود: بایددر هر رشته، سرمایه‌گذاری مناسبی داشته باشیم، به بررسی هر رشته بپردازیم و سلیقه خریداران خود را در نظر بگیریم. برای مثال مشتری ژاپنی یک چیز می‌پسندد و کسی که در عربستان سعودی و آمریکا زندگی می‌کند، چیز دیگری را می‌خواهد.»

در این مراسم از موسی کریمی صادرکننده گیوه به کشور عراق از استان کرمانشاه، عادل بشیری جلال صادرکننده سفال و سرامیک، شیشه دست‌ساز و مصنوعات چوبی به کشورهای عراق، قطر و سوئد از استان همدان و محمدحسین حق نگه‌دار صادرکننده دستباف‌های داری به کشورهای آلمان، اتریش، نروژ و ژاپن از استان فارس به عنوان صادرکنندگان نمونه تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم همچنین از مهدی اعلمی صادرکننده سفال و سرامیک به کشورهای آلمان و هلند از استان تهران و امیرحبیب پور صادرکننده خاتم، مینیاتور، گلیم، قلمکار، قلمزنی و مینا به کشورهای اتریش، چین و آلمان از استان اصفهان قدردانی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها