سی‌امین جشنواره موسیقی فجر با 111 اجرا در تهران و 8 استان برگزار می‌شود

ستاره‌های پاپ در جشن فجر موسیقی

جشنواره موسیقی فجر در این دوره شاهد حضور و اجرای گروه‌های پرطرفدار موسیقی از جمله چارتار، دنگ شو، رستاک و خوانندگانی چون فریدون آسرایی، مازیار فلاحی، احسان خواجه‌امیری، شهرام شکوهی، فرزاد فرزین، محسن یگانه و بابک جهانبخش خواهد بود، البته پرستاره‌ترین بخش جشنواره از نگاه مردم یعنی بخش موسیقی پاپ فقط در تهران اجرا می‌شود و به شهرستان‌ها نخواهد رفت.
کد خبر: ۷۶۲۱۵۲

به گزارش جام‌جم، روز گذشته در حالی جدول کامل جشنواره موسیقی فجر در فاصله حدود 20 روز تا آغاز نهایی منتشر شد که گروه‌های مختلف موسیقی در بخش‌های مختلف در تهران و هشت استان دیگر روی صحنه می‌روند. گرچه طرفداران موسیقی پاپ برای تماشای کنسرت‌های این بخش باید زحمت سفر به پایتخت را به خود بدهند.

خبر دیگری که دیروز با امیدواری منتشر شد، احتمال رونمایی و آغاز به کار دوباره ارکستر سمفونیک در این دوره از جشنواره بود.

در سی‌امین دوره از جشنواره موسیقی فجر شاهد 111 اجرا خواهیم بود و گروه‌های مختلف در بخش‌های رقابتی و صحنه‌ای به نوبت روی صحنه خواهند رفت. هشت سالن امسال میزبان جشنواره موسیقی فجر هستند.

پاپ‌ها فقط در تهران

این دوره از جشنواره علاوه بر تهران در استان‌های گلستان، فارس، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و همدان هم برگزار خواهد شد. البته این احتمال وجود دارد که استان البرز هم به فهرست استان‌های برگزارکننده جشنواره موسیقی فجر بپیوندد.

البته به گفته علی ترابی، دبیر اجرایی این دوره از جشنواره، برنامه‌های استانی شامل اجراهای بخش موسیقی پاپ نمی‌شود و استان‌ها میزبان این بخش نخواهند بود. او اعلام کرده استان‌های میزبان، خودشان داوطلب برگزاری جشنواره بوده‌اند و به همین دلیل با مشکلاتی چون لغو کنسرت‌ها در ایام جشنواره مواجه نخواهیم بود.

یکی از بخش‌های پرطرفدار موسیقی جشنواره که البته در بخش جنبی هم قرار دارد، موسیقی پاپ است. امسال در این بخش شاهد اجرای فریدون آسرایی، مازیار فلاحی، گروه چارتار، سیروان خسروی، احسان خواجه‌امیری، شهرام شکوهی، فرزاد فرزین، محسن یگانه، بابک جهانبخش، گروه دنگ شو، بنیامین بهادری، هفت و محمد علیزاده خواهیم بود.

خارجی‌ها، نادر مشایخی و رستاک در تالار وحدت

تالار وحدت میزبان اجراهایی از ایران و دیگر کشورهاست. از میان اجراهای گروه‌های ایرانی در این سالن می‌توان به ارکستر شهر تهران به رهبری نادر مشایخی و گروه رستاک اشاره کرد. دیگر اجراهای این سالن در ایام جشنواره متعلق به دیگر کشورهاست و گروه‌هایی از کشورهای آلمان، استونی، هلند، عراق و اجرایی مشترک از نوازندگان تونس و سوئیس روی صحنه خواهند رفت. البته اجراهای دیگری هم در بخش بین‌الملل روی صحنه خواهد رفت و جمعا 9 گروه بین‌الملل با 15 اجرا در تالار وحدت، سالن رودکی و ایوان شمس روی صحنه می‌روند.

اجراهای بخش رقابتی جشنواره در دو سالن رودکی و برج آزادی روی صحنه خواهد رفت. در این بخش 24 گروه اجرا خواهند داشت. همچنین هفت اجرای بخش استعدادهای درخشان در تالار رودکی و 13 اجرا در بخش نسلی دیگر در فرهنگسرای ارسباران روی صحنه خواهند رفت.

بخش بانوان هم مانند دوره گذشته در بخش جنبی جشنواره قرار داشته و در آن هفت گروه در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌روند. از میان چهره‌های برجسته این گروه می‌توان به گروه سیمین سپهر به خوانندگی و سرپرستی سوسن سپهری، ستاره قطبی به سرپرستی بهار ایلچی و ژیوار شیخ‌الاسلامی، خواننده کرد کشورمان اشاره کرد؛ البته اجرای شیخ‌الاسلامی جزو آثار بخش موسیقی نواحی هم محسوب می‌شود. این خواننده همیشه اجراهای خوبی را به زبان محلی روی صحنه برده است.

طبق وعده قبلی حسن ریاحی، دبیر این دوره از جشنواره موسیقی فجر، گروه‌های موسیقی نواحی هم در این دوره از جشنواره روی صحنه می‌روند. در این بخش 9 گروه از جمله گیل و آمارد به خوانندگی و سرپرستی ناصر وحدتی و تیام هادی منتظری اشاره کرد.

سهم کودکان هم در این دوره از جشنواره مانند دوره قبل محفوظ بوده است. امسال سه اجرا برای کودکان روی صحنه خواهد رفت؛ اجرای گروه‌های موسیقی ودا به سرپرستی سودابه سالم، پارس به سرپرستی ناصر نظر و ارف به سرپرستی مسعود نظر.

رونمایی از ارکستر سمفونیک، شاید

حضور ارکستر ملی و سمفونیک در ایام برگزاری جشنواره موسیقی فجر اتفاقی بود که چندی پیش پیروز ارجمند، مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد از آن خبر داده بود، هر چند این اتفاق در جشنواره عملی نشد، اما ترابی روز گذشته از احتمال رونمایی ارکستر سمفونیک در جشنواره خبر داد، احتمالی که اهالی موسیقی را به خود امیدوار کرده و منتظر عملی‌شدن آن خواهند بود.

فروش بلیت‌های این دوره از جشنواره از فردا در سایت ایران کنسرت آغاز خواهد شد و برگزیدگان آن اول اسفند معرفی و تجلیل خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها