رژیم بحرین اعلام کرد: بازداشت شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت وفاق را تا مدت نامعلوم تمدید کرده است. مخالفان رژیم بحرین نیز تصریح کردند این رژیم با تصمیم به تمدید نامعلوم بازداشت شیخ علی سلمان، وارد ماجراجویی نسنجیده‌ای شده است.
کد خبر: ۷۶۰۱۵۲

از سوی دیگر نیروهای امنیتی رژیم بحرین با شلیک گلوله‌های گاز اشک‌آور به منزل شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق، یورش بردند. این نیروها با شلیک گاز اشک‌آور به سمت مسجدی در مرکز منامه حمله کردند. از زمان بازداشت شیخ علی سلمان، دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین، مردم این کشور لحظه‌ای از اعتراض مسالمت‌آمیز دست برنداشته‌اند. شیخ علی سلمان شنبه بیست و هفتم دسامبر 2014 (ششم دی) بازداشت و به دادستانی منتقل شد./‌ واحد مرکزی خبر

پایان دور اول مذاکرات لیبی در ژنو

دور اول مذاکرات طرف‌های درگیر در لیبی در ژنو به پایان رسید و در بیانیه پایانی این مذاکرات بر بازگشایی مسیرهای میان مناطق و تسهیل ورود کمک‌های غذایی برای آوارگان توافقاتی حاصل شد.

به گزارش شبکه خبری اسکای‌نیوز، هیات سازمان ملل در لیبی در بیانیه‌ای با اعلام این خبر تاکید کرد که مذاکرات میان طرف‌های لیبیایی مثبت بوده و دو طرف توافق کرده‌اند تا دور دوم مذاکرات خود را در هفته آینده با هدف پایان دادن به بحران سیاسی امنیتی کشور برگزار کنند. در این بیانیه آمده است، شرکت‌کنندگان در این مذاکرات بر توقف درگیری‌ها برای ایجاد فضای مثبت مذاکرات و تدابیر ویژه برای حمایت از وحدت کشور و پایان دادن به رنج و مشکلات مردم گفت‌وگو کردند و بر ایجاد دستور کار برای رسیدن به توافق سیاسی جهت تشکیل دولت وحدت ملی توافق کردند.‌/‌ ایسنا

آمریکا 400 نظامی به سوریه اعزام می‌کند

دولت آمریکا اعلام کرد، قصد دارد در بهار آینده 400 نیروی نظامی خود را برای آموزش و تجهیز آنچه که شورشیان میانه‌روی سوری می‌نامد، به سوریه گسیل کند.

به گزارش آسوشیتدپرس از واشنگتن، سرگرد جیمز بریندل، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون»، طرح اعزام این افراد را تائید کرد.

این طرح آمریکا برای نخستین بار در روز پنجشنبه از سوی پایگاه اینترنتی دیفنس وان اعلام شده بود. باراک اوباما در ماه گذشته (دسامبر) قانون فراگیری را امضا کرد که شامل نبرد با گروه‌های تروریستی افراطی از جمله حمله هوایی به آنان و آموزش نیروهای عراقی و مخالفان به اصطلاح میانه‌روی سوریه بود. طبق تعریف این قانون قرار است برخی تروریست‌ها که با عنوان شورشیان میانه‌روی سوری از دو سال پیش با عناصر افراطی می‌جنگیدند، آموزش داده و مجهز شوند و همچنین بودجه‌ای به مبلغ پنج میلیارد دلار به آموزش نیروهای عراقی که با داعش می‌جنگند، اختصاص یابد./ ایرنا

آزادی 2 دختر جوان ایتالیایی از چنگ تروریست‌ها

به گزارش خبرگزاری فرانسه از رم، دو دختر جوان ایتالیایی که تابستان گذشته در سوریه ربوده و پنجشنبه آزاد شدند، بامداد دیروز وارد رم شدند.

هواپیمای حامل این دو فعال حقوق‌بشر به نام‌های گرتا راملی بیست ساله و ونسا مارزولا بیست‌ویک ساله که از ترکیه به پرواز درآمده بود، حدود ساعت 4 به وقت محلی در فرودگاه نظامی چیامپینو نزدیک پایتخت ایتالیا به زمین نشست.

پائولو جنتیلونی، وزیر امور خارجه ایتالیا در فرودگاه از آنها استقبال کرد. آنها سپس قرار است برای معاینات پزشکی به بیمارستان منتقل شوند و پس از آن در دادگاه ضدتروریسم رم که تحقیقی را درباره ربودن آنها آغاز کرده است، حاضر شوند. این دو زن جوان که اهل لمباردی در شمال ایتالیا هستند، سی و یکم جولای نزدیک حلب در شمال سوریه ربوده شدند./ واحد مرکزی خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها