مستند «تهران در آغاز» ساخته حمید سهیلی و نوشته آیدین آغداشلو امشب ساعت 23 از شبکه مستند پخش می‌شود.
کد خبر: ۷۵۹۴۰۹

این مستند که در برنامه «فانوس» پخش می‌شود، به معماری تهران اختصاص دارد و به طور ویژه معماری اواسط دوران قاجار تا گذشته‌ دور شهر تهران را بررسی می‌کند.

«تهران در آغاز» از مجموعه مستند «بافت قدیمی شهرهای ایران» است که در پنج قسمت در فاصله‌ سال‌های 1373 تا 1374 تهیه شده و گفتار متن آن را آیدین آغداشلو نوشته است. همچنین ژاله کاظمی، گویندگی و شاهین فرهت ساخت موسیقی این مستند را به عهده‌ داشته‌اند.

مستند «در جستجوی آتلانتیس» که درباره تلاش باستان‌شناسان برای کشف شهر گمشده آتلانتیس است، امشب ساعت 22 از شبکه مستند پخش می‌شود.

طبق گفته‌های افلاطون، در جنوب اسپانیا شهری مدرن و عظیم بوده با معماری باور نکردنی و تمدنی بی‌نظیر که در عرض یک روز ناپدید شده است.

کشف این شهر اسرارآمیز همواره رویای بسیاری از کاشفان و باستان‌شناسان بوده است. در مستند در جستجوی آتلانتیس گروهی در تلاشند تا با پیشرفته‌ترین فناوری‌ها ردی از شهر گمشده یعنی آتلانتیس بیابند.

در این مستند می‌بینیم با استفاده از ابزارهایی مانند عکس‌های ماهواره‌ای، رادارهایی با قدرت نفوذ به داخل زمین و فناوری‌های زیردریایی، دانشمندان درحال نقشه‌برداری و تلاش برای یافتن این شهر قدیمی در نزدیکی جزیره‌ای در اسپانیا هستند. اگر این گروه بتواند بین اطلاعات زمین‌شناختی و گفته‌های افلاطون رابطه‌ای برقرار کنند، می‌توانند یکی از بزرگ‌ترین رازهای جهان را کشف کنند.

مستند «سفر به آمازون» که درباره یکی از خطرناک‌ترین سفرهای بروس پری است، امروز ساعت 16 از شبکه مستند پخش می‌شود.

در این مستند پری ماجراجوی شناخته شده جهان به آمازون سفر می‌کند که بزرگ‌ترین رودخانه جهان و بزرگ‌ترین جنگل با متنوع‌ترین زیستگاه کره زمین در آن واقع شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها