اتفاقاتی که می‌تواند در سال جدید میلادی همه را شگفت‌زده کند

بمب‌های خبری احتمالی سال 2015

همان‌طور که سال 2014 بستر اتفاقات گوناگون برای دنیای فوتبال بود، سال 2015 نیز می‌تواند چنین باشد. در سال 2015 نه قرار است جام جهانی برگزار شود و نه جام ملت‌های اروپا، اما با این حال می‌توان انتظار اتفاقات مهمی در قهرمانی‌ها و البته نقل و انتقالات داشت.
کد خبر: ۷۵۷۱۹۸

چندی پیش از میان برخی کارشناسان و مفسران مشهور دنیای فوتبال نظرخواهی شد که در سال 2015 چه اتفاقات مهمی می‌تواند در دنیای فوتبال بیفتد که همه نگاه‌ها را به خود معطوف کند. اتفاقاتی نظیر قهرمانی تیم‌هایی مانند رئال مادرید، بایرن مونیخ، بارسلونا یا حتی یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا بسیار محتمل است، بنابراین در دسته اتفاقات پر سر و صدا و هیجان‌انگیز جای نمی‌گیرد.

جدایی بازیکنانی مثل ژاوی، استیون جرارد، وین رونی یا هر بازیکن دیگری از باشگاه‌های کنونی‌شان نیز هر چند حائز اهمیت است اما «بمب خبری» نیست چون همیشه احتمال آنها می‌رفته است. اما واقعا چه اتفاقاتی می‌تواند از جریان‌های تاثیرگذار سال 2015 باشد؟ حال که وارد سال نو میلادی جدید شده‌ایم، بد نیست برخی احتمالات بسیار عجیب را به انتخاب کارشناسان و مفسران اروپایی بررسی کنیم:

بازگشت فرگوسن بزرگ

سر الکس فرگوسن، سرمربی اسبق منچستریونایتد در پایان فصل 2013ـ2012 پس از یک عمر افتخارآفرینی و سلطه با منچستریونایتد برای همیشه با نیمکت مربیگری این تیم خداحافظی کرد. پس از او دیوید مویس جانشین فرگوسن بزرگ شد، اما ناکامی و راه نیافتن به لیگ قهرمانان اروپا، دستاوردهای نامطلوب وی برای شیاطین سرخ بود. پس از مویس، لوئیس فن خال هلندی هدایت منچستری‌ها را در دست گرفت، هر چند سرخپوشان منچستری در ابتدای مربیگری این هلندی با فراز و نشیب‌هایی روبه‌رو بودند اما اکنون خوب نتیجه می‌گیرند و در جمع مدعیان قهرمانی قرار گرفته اند. فرگوسن پس از کناره گیری از دنیای فوتبال اعلام کرد که دیگر هدایت هیچ تیمی را قبول نمی کند. این اظهار نظر فرگوسن زمانی اعلام شد که تیم ملی فوتبال اسکاتلند خواهان این مربی بود، اما فرگوسن نه پیشنهاد اسکاتلند و نه پیشنهاد هیچ تیم باشگاهی دیگری را نپذیرفت.

تصمیم او برای کناره گیری همیشگی از دنیای مربیگری قطعی بود این در حالی است که برخی نظر دیگری دارند. در دنیای فوتبال خبر بازگشت آلکس فرگوسن به نیمکت داغ مربیگری می‌تواند همه چیز را تحت تاثیر خود قرار دهد. از نظر برخی مفسران سال 2015 سال بسیار مهمی برای فرگی است، زیرا اگر وی در این سال به فوتبال برگردد که هیچ، اما اگر برنگردد دیگر هرگز بازگشتی از سوی او در کار نخواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که این مرد پرافتخار اسکاتلندی به منچستریونایتد برگردد. کارشناسان و مفسرانی که رای به بازگشت احتمالی او می‌دهند اصلا هم به این موضوع توجه ندارند که فرگوسن هفتاد و سه ساله بارها اعلام کرده تمایلی برای انصراف از تصمیم خود ندارد. با این حال هر اتفاقی در فوتبال محتمل است. بازگشت سر الکس فرگوسن به فوتبال همه اخبار را تسخیر می‌کند. حضور مجدد او روی نیمکت منچستریونایتد او برای خوشبین‌ترین هواداران هم غیرممکن است، اما چه کسی می‌داند در ذهن فرگی چه می‌گذرد؟ هواداران منچستریونایتد باید در انتظار بازگشت احتمالی او در سال 2015 باشند هر چند این فقط یک احتمال جذاب و وسوسه انگیز است.

بوسه پاریسی‌ها بر جام قهرمانی اروپا

پاری سن ژرمن قدرت فصل گذشته را در لوشامپیونه ندارد. آنها هفته‌هاست صدر جدول را به مارسی واگذار کرده‌اند. با این حال این تیم پاریسی کماکان یکی از ضلع‌های اصلی قهرمانی در فرانسه به شمار می‌رود. روند رو به رشد این تیم متمول پاریسی از چهار سال پیش آغاز شد، یعنی وقتی که تزریق سرمایه‌های میلیون یورویی به این باشگاه در دستور کار قرار گرفت. این باشگاه ابتدا در صدد جذب ستاره‌های بزرگ دنیای فوتبال برآمد و نتیجه‌اش این شد که اکنون ستاره‌های نامداری همچون داوید لوئیز، ادینسون کاوانی و البته زلاتان ابراهیموویچ را در پاریس می‌بینیم. اما جذب ستاره‌های مختلف برای سران عرب تبار پاری سن ژرمن کافی نبود. آنها فقط جذابیت‌های بصری، جذب تماشاگر و حتی قهرمانی در لوشامپیونه و جام حذفی فرانسه را نمی‌خواستند. اهداف آنها بالاتر از این حرف‌ها بود. قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا از اهداف باشگاه فرانسوی به‌شمار می‌رود که البته ده سال زمان برای رسیدن به این هدف ارزیابی شده است، اما گویا اشتهای پاریسی‌ها خیلی بیشتر از این حرف‌هاست که بخواهند ده سال صبر کنند. فصل گذشته و در جریان فصل 2014-2013 لیگ قهرمانان اروپا مدیران باشگاه اعلام کردند ‌پاری سن ژرمن در این فصل فقط برای قهرمانی می‌جنگد. واقعا هم همین‌طور بود اما در نهایت این باشگاه با شکست مقابل چلسی از دور رقابت‌ها کنار رفت تا تحقق رویای هواداران پاری سن ژرمن باز هم به تعویق بیفتد. اکنون بسیاری از مفسران و کارشناسان فوتبال اروپا، قهرمانی پاریسی‌ها را در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا بعید نمی دانند. چه کسی پیش‌بینی می‌کند در حضور تیم‌هایی نظیر بارسلونا، رئال مادرید، چلسی، منچسترسیتی، بایرن مونیخ و یوونتوس، این پاری سن ژرمن باشد که بر جام قهرمانی بوسه بزند؟ قهرمانی پاری سن ژرمن یکی از اتفاقات مهیج دنیای فوتبال در سال 2015 است؛ اتفاقی که احتمال بروز آن کم نیست.

و باز هم مسی

لیونل مسی است و هزار شایعه. مردی که توپ طلای فوتبال دنیا را چهار مرتبه پشت سر هم به خانه برد سال‌هاست در بارسلونا به چیزی فراتر از یک ستاره تبدیل شده است. اما هر چقدر زمان می‌گذرد شایعات جدایی او از بارسلونا بیشتر و بیشتر می‌شود. جدایی او از بارسلونا به مقصد هر تیمی بمب خبری سال است. این اتفاق حتی از پیوستن کریستیانو رونالدو به منچستریونایتد آرژانتین و یا حتی بازگشت الکس فرگوسن به فوتبال بسیار پر سر و صداتر است. مسی در بارسلونا معمایی ایجاد کرده است. این خیلی طبیعی است که مسی هر چند وقت یکبار زمزمه‌های جدایی سر بدهد و به موازات آن باشگاه بارسلونا تاکید کند که این ستاره آرژانتینی جایی نمی‌رود. اما مسی یکی از احتمالات بزرگ سال 2015 است. احتمال این وجود دارد که ستاره تیم ملی‌ در این سال بارسلونا را به مقصدی نامعلوم ترک کند. از آنجا‌ که شایعات زیاد است می‌توان خیلی راحت به چلسی، منچسترسیتی و پاری سن ژرمن به‌عنوان مقاصد احتمالی وی یاد کرد. حتی در این میان از باشگاه اینترمیلان هم نام برده شد. اما همه خوب می‌دانند انتقال مسی بسیار هزینه برتر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. کدام باشگاه از پس هزینه 150 میلیون پوندی مسی بیست و هشت ساله برمی‌آید؟ او می‌تواند سال 2015 را به خود اختصاص دهد؟

مترجم: هیلداحسینی‌خواه / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها