عبدالمالک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن با قاطعیت، مخالفت خود با طرح تجزیه و تقسیم یمن به شش اقلیم را اعلام کرد.
کد خبر: ۷۵۶۰۰۹

به گزارش فارس، طرح تجزیه یمن به شش اقلیم در کنفرانس گفت‌وگوهای ملی یمن تائید شده بود. چندی پیش کمیته اقلیم‌های یمن که به دستور عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری این کشور تشکیل شد، اعلام کرد که این کشور به شش اقلیم فدرالی تقسیم خواهد شد.

رهبر انصارالله یمن پیش از این نیز با این طرح مخالفت کرده بود. عبدالمالک الحوثی عصر شنبه (سیزدهم دی) در یک سخنرانی تلویزیونی که در جمع هزاران نفر از طرفدارانش در هفته میلاد پیامبر اکرم (ص) پخش شد، درباره هرگونه اقدام برای به شکست کشاندن انقلاب یمن هشدار داد و افزود: یمن با حرکت جدایی‌طلبی در جنوب و گروه‌های افراطی نظیر «القاعده در شبه‌جزیره عربی» مواجه است.

رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: دشمن در امور ملت یمن دخالت می‌کند و ما به عنوان مسلمان باید به اصول و ارزش‌های اسلامی پایبند باشیم. رهبر جنبش انصارالله یمن افزود: از همه مردم یمن می‌خواهیم در مقابل خطرها و تهدیدها اتحاد، همدلی و همکاری داشته باشند و از همه احزاب سیاسی می‌خواهیم که امنیت این کشور را حفظ کنند.

وی همچنین به تحولات بحرین و بازداشت شیخ علی سلمان اشاره کرد و گفت: اقدامات خشونت‌آمیز حکام بحرینی علیه مردم مظلوم بحرین را محکوم می‌کنیم.

دیروز در حمله افراد مسلح به خودروی گشتی ارتش یمن در استان شبوه، یک سرباز کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

روز پنجشنبه نیز یک گردان ازلشکر 62 ارتش یمن در همین استان مورد هجوم افراد مسلح قرار گرفت که علاوه بر کشته، زخمی و اسیر شدن تعدادی از نظامیان، مقدار زیادی از تجهیزات سبک و سنگین آنها نیز توسط مهاجمان به غنیمت برده شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها