وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

تامین شیرخشک و هزینه نگهداری چندقلوها

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مسئولیت سازمان بهزیستی در حمایت از سیاست‌های جمعیتی کشور گفت: باید برای فرزندآوری خانواده سیاست‌های مشخص‌تری تعریف و اعمال شود.
کد خبر: ۷۵۰۹۷۶

به گزارش مهر، علی ربیعی با اشاره به گام نخست در برداشتن محدودیت بیمه تامین اجتماعی در هزینه‌های زایمان افزود: تامین شیرخشک چندقلوها و هزینه پرستاری از جمله کمک‌های حمایتی بهزیستی است.

وی با بیان این‌که برای نوزادهای چندقلو هر ماه 50 هزار تومان نیز در نظر گرفته می‌شود، درباره اشتغال پدر چندقلوها اظهار کرد: این مورد در قانون دیده نشده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این‌که تکلیف مسکن معلولان تا پایان سال 94 مشخص می‌شود، یادآور شد: بعد از مسکن معلولان نوبت به مسکن افراد خاص که خانواده‌های دارای چند قلو هم جزو آنها هستند، می‌رسد.

حذف شعار فرزند کمتر، زندگی بهتر

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح گسترده‌ای در زمینه افزایش موالید در کشور در دست اقدام است و در این مسیر اقدامات بسیاری نیز به مرحله اجرا درآمده است.

به گزارش ایسنا،حسن هاشمی در دیدار با آیت‌الله صافی گلپایگانی، با اشاره به تلاش‌های دولت در خدمت‌رسانی به مردم و جدیت رئیس‌جمهور در این امر اظهار کرد: دکتر روحانی همت والایی در خدمتگزاری به مردم دارند و هنگام تصویب بودجه، حمایت بسیاری از برنامه‌های وزارت بهداشت به عمل آوردند.

وزیر بهداشت با اشاره به سرکشی و بررسی مشکلات استان‌های مختلف از نزدیک تصریح کرد: در سفر به استان کردستان هم شاهد کمبودهایی بودیم که تلاش می‌کنیم مشکلات و موانع رفع و خدمات مناسبی به مردم ارائه شود.

در این مراسم علی‌اکبر سیاری، معاون بهداشتی وزارت بهداشت ضمن ارائه گزارشی از روند اقدامات انجام شده در حوزه افزایش نرخ موالید در کشور یادآور شد: در حوزه شعار و عمل از زبان همکاران ما دیگر جمله «فرزند کمتر، زندگی بهتر» کاملا حذف شده است.

وی به عوامل موثری که زمینه‌های کاهش جمعیت را در کشور موجب می‌شود، اشاره و عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات در این خصوص خیل جوانانی هستند که در سن ازدواج قرار دارند و لازم است برای رفع مشکلات این قشر و ایجاد بسترهای ازدواج آسان تمهیداتی اندیشیده شود.

وزیر بهداشت، در دیدار با آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی نیز با بیان این‌که مساله تحدید جمعیت و افزایش باروری صرفا به وزارت بهداشت مربوط نمی‌شود، ابراز کرد: برای جلوگیری از کاهش موالید نیازمند آن هستیم که بقیه دستگاه‌ها نیز کمک کنند، موضوع صرفا مربوط به حوزه بهداشت و درمان نیست به عنوان مثال برای جمعیت سه میلیونی نابارور در کشور باید بیمه‌هایی ایجاد شود.

وی با اشاره به موضوع افزایش موالید در کشور بیان کرد: در این زمینه آموزش‌های لازم داده شده، اما کافی نیست و برخی مقررات که از طرف ما قابل اصلاح بود، اصلاح کردیم.

وزیر بهداشت با تاکید براین‌که این آموزش‌ها باید تداوم داشته باشد، ادامه داد: قوانین نیز تغییر کرده و در این ارتباط سمینارهای مختلفی برگزار شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها