توکلی در برنامه «دیروز، امروز، فردا»:

هنگام تنفیذ حکم ریاست جمهوری خاتمی تلاش کردم گریه نکنم

مبارزه با فساد، نیازمند اقدام عملی

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری و غلامرضا مصباحی‌مقدم، نماینده تهران در مجلس در برنامه «دیروز، امروز، فردا» به بررسی زوایای مختلف مبارزه با مفاسد اقتصادی پرداختند.
کد خبر: ۷۴۸۸۷۹

به گزارش فارس، مصباحی‌مقدم در این برنامه با بیان این‌که مسئولان در رویارویی با مفاسد، قاطعیت ندارند، گفت: تاکنون در تمام دولت‌ها فساد داشته‌ایم و برای مبارزه با فساد باید فرهنگ‌سازی کنیم. وزیر دادگستری نیز گفت: قدرت و ثروت در کنار هم فساد می‌آورد و ویرانگر است. باید این مساله را تبلیغ کنیم و نگذاریم قدرت و ثروت به هم گره بخورد و رسانه را در اختیار خود قرار دهد و نگذارد رسانه آزادانه با مسائل روبه‌رو شود و افکار عمومی مجیزگوی مطامع قدرت و ثروت باشد. پورمحمدی گفت: افراد سالم هم اگر نظارت نداشته باشند به فساد کشیده می‌شوند. واقعیت این است که با گرفتن ده یا 20 یقه سفید هیچ اصلاحی انجام نمی‌شود. دولت الکترونیک باید باشد تا با مفاسد مبارزه کرد.

مصباحی مقدم در بخش دیگری از این برنامه گفت: در تمام دولت‌های گذشته تاکنون ما متاسفانه فساد داشتیم. هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید ما کاملا پاک هستیم. آثار فساد در هر دوره بعد از آن معلوم می‌شود پس نباید سیاسی با این مساله برخورد کرد. پورمحمدی هم گفت: حتما سیاسی شدن به مبارزه با فساد آسیب می‌رساند. مبارزه با فساد یک نیاز جدی همه شهروندان است و سیاسی کردن یعنی حاشیه دار کردن و کند کردن حرکت آن. همه باید در مبارزه با فساد تشریک مساعی داشته باشند تا جامعه به کمالات برسد. البته نباید به دلیل این‌که برخی برخورد سیاسی می‌کنند، حرکت مقابله با فساد کند شود. من فکر می‎کنم برخی وقت‎ها که می‌گویند از گفتن این مطالب دشمنان سوءاستفاده می‌کنند باید گفت دشمنان از ضعف ما بیشتر استفاده می‌کنند تا اطلاع از ضعف ما. دشمنان خیلی از ضعف‌های جزئی ما را می‌دانند. مصباحی مقدم در ادامه گفت: گردش آزاد اطلاعات یعنی همه اطلاعات اقتصادی دولت برود روی سیستم و در اختیار مردم قرار بگیرد. اگر اینها شفاف شود خیلی در کاهش فساد موثر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها