جام جم آنلاین:فیلمبردار شبکه تلویزیونی اسوشیتد پرس در حین انجام وظیفه در شهر سامرا عراق به شدت زخمی شد. به گزارش سایت خبری گزارشگران بدون مرز عامل زخمی شدن عبدالکامل حسن ماموران مسلح عراقی بوده اند.
کد خبر: ۷۴۷۵۱

سازمان گزارشگران بدون مرز از زخمیشدن یکی از تصویربرداران شبکه خبری تلویزیونی "آسوشیتدپرس" در شهر "سامرا" در 100 کیلومتری شمال بغداد خبر داد و آن را محکوم کرد.
سازمان گزارشگران بدون مرز اعلام کرد "عبدالکامل حسن" در خلال پوشش خبری کشف یک بمب و فیلمبرداری از مراحل خنثی کردن آن هدف تیراندازی نیروهای مسلح عراقی قرار گرفت و بشدت زخمی شد. وی از ناحیه شکم و بازود مورد اصابت گلوله قرار گرفت و بلافاصله به بیمارستان منتقل شد. پزشکان هم اکنون وضعیت وی را خوب توصیف کرده اند.
این سازمان از مقامهای عراقی و آمریکایی خواست با اتخاذ تدابیری مناسب از افزایش خطراتی که روزنامه نگاران و کارکنان رسانه ای را تهدید میکند جلوگیری کنند.
گزارشگران بدون مرز همچنین با محکوم کردن این اقدام افزود: «نیروهای ارتش و پلیس عراق و نیز نیروهای آمریکایی به جای اینکه امنیت را در عراق مستقر سازند، خبرنگاران را هدف قرار میدهند. S
چندی پیش نیز آمریکائیها برای چندمین بار به سمت گروه خبری تلویزیون رویترز شلیک کردند که باعث مرگ صدابردار این شبکه و دستگیری و اسارت فیلمبردار آنها شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها