وضعیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای خود آشفته‌بازاری است. نه کسی از عملکرد دو تیم تا اینجای فصل راضی است و نه در طرف مقابل مدیران، کادر فنی و بازیکنان دو تیم از آنچه باید در زمینه قول و قرارها اتفاق می‌افتاده، راضی هستند. در چنین شرایطی خصوصی‌سازی دو باشگاه نیز قوز بالا قوزی است که بعید به نظر می‌رسد به امسال وصال دهد.
کد خبر: ۷۴۶۶۰۶

گرچه خبرها حکایت از ارسال پرونده سرخابی‌ها به هیات واگذاری تعیین قیمت دارد، اما اوضاع و احوال این دو باشگاه پرطرفدار آن‌قدر قمر در عقرب است که ولو با نهایی شدن قیمت جهت واگذاری، خوشبینانه خواهد بود که چنین تصور شود استقلال و پرسپولیس تا پایان سال 93 به بخش خصوصی واگذار شده و یک بار برای همیشه بارشان از شانه‌های دولت پایین گذاشته شود.

آخر هنوز هیچ چیز بروشنی درباره میزان دقیق بدهی‌ها و اموال دو باشگاه شفاف نیست و مدعیان زیادی هستند که خلاف نظر مسئولان وزارت ورزش و جوانان را انعکاس می‌دهند. و بطور طبیعی تا همه چیز نهایی نشود نمی‌توان انتظار داشت که سرمایه‌گذاران روی هوا میل و شوقی برای خرید این دو باشگاه از خود نشان دهند.

پروژه خصوصی‌سازی این دو باشگاه در حالی طی چند سال اخیر روی میز وزارت ورزش قرار گرفته که دیگر برای همگان مشخص است که اداره دولتی استقلال و پرسپولیس گره‌گشا نیست. در حقیقت اگر امسال هر دو تیم از گردونه جام حذفی کنار رفته و در جدول لیگ برتر نیز وضع با ثباتی ندارند و همچنان حواشی زیادی دور و برشان وجود دارد، بخش زیادی از دلایل این وضع به بی‌ثباتی و دوری از وحدت رویه مدیریتی و در یک کلام سیاست آزمون و خطا در انتخاب و چینش مدیران دو باشگاه برمی‌گردد که باعث حیف و میل‌های زیاد و بی‌نتیجه در کانون سرخابی‌های پایتخت شده است.

براستی باید پرسید که گماردن مدیرانی خارج از شمول و مولفه‌های فوتبالی و باشگاهی می‌تواند پرسپولیس و استقلال را به سر منزل مقصود برساند؟ درد اینجاست که با وجود تمام تجربه‌های مدیریتی از گذشته تاکنون، همچنان در برای سرخابی‌ها روی یک پاشنه می‌چرخد. چرخه‌ای تکراری و کسل‌کننده که طی این سال‌ها هوادار جماعت را نیز از گرداگرد دو تیم فراری داده است. بازیکن‌سازی و پرورش اسطوره‌های باشگاهی در استقلال و پرسپولیس نیز به اصلی فراموش شده تبدیل شده تا در این اوضاع و احوال قمر در عقرب، رقیبانی چون سپاهان، فولاد، ذوب‌آهن، تراکتورسازی و نفت با رعایت بهتر اصول حرفه‌ای باشگاهداری و ثبات مدیریتی، کبک‌شان خروس بخواند.

حجت‌اله اکبرآبادی / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها