گروهی از کارشناسان به تازگی نوعی ماوس طراحی کرده‌اند که با استفاده از حسگرهای مختلف می تواند به بررسی وضعیت جسمانی فرد پرداخته و در صورت لزوم به او هشدار دهد.
کد خبر: ۷۴۶۳۲۷
طراحی نوعی ماوس برای پایش سلامت بازی‌خورها

جام جم کلیک: تردیدی نیست که هیجان، بخشی جدانشدنی از بیشتر بازی های رایانه ای است. شبیه سازی موقعیت های دشوار و خطرناک دنیای واقعی در بازی های رایانه ای، موجب ایجاد هیجاناتی مشابه هیجان ناشی از روبرویی واقعی با آن موقعیت می‌شود.

اصلی ترین عامل ایجاد این هیجانات، ترشح هورمونی به نام آدرنالین در خون است. این هورمون موجب افزایش ضربان قلب و نیز برخی تغییرات دیگر در بدن می شود. نکته مهم اینجاست که با وجود بی خطر و حتی مثبت بودن این گونه هیجانات، اگر مقدار آن از حد مشخصی فراتر رود، برای کاربر مشکلاتی به وجود می آید.

بررسی آنی وضعیت بدنی بازی‌خورها

شرکت دانش بنیان MioniXLabs به تازگی نوعی ماوس طراحی کرده است که به کمک حسگرهای خود می‌تواند وضعیت سلامت کاربر را به طور آنی پردازش کرده و نتیجه را به او نشان دهد.

کارکرد این ماوس شباهت زیادی به ابزارهای پوشیدنی (نظیر مچ بندهای هوشمند ورزشکاران) دارد که علایمی نظیر تعداد ضربان قلب را به گوشی هوشمند ارسال می کنند. این ماوس می تواند با اندازه گیری میزان رسانایی پوست (که تعیین کننده میزان هیجان فرد است) و نیز شمارش ضربان قلب او و پردازش آن در نرم افزاری ویژه، اطلاعات را به صورت گرافیکی بر روی صفحه نمایش بازی درج کند. همچنین اگر حجم هیجانات فرد از حد مشخصی فراتر رود، این دستگاه به او هشدار می دهد.

از دیگر مزیت های این ماوس، کاربردهای آن در بازی های آنلاین است. در این صورت، همه اعضای یک تیم بازی آنلاین می توانند از این نوع ماوس استفاده کنند و سرپرست تیم نیز به صورت آنی می تواند وضعیت همه اعضای تیم را مشاهده کند. از آنجا که هیجان زیاد می تواند موجب کاهش عملکرد مثبت بازیکن شود، سرپرست تیم می تواند در صورت مشاهده علایم هیجانات زیاد، فرد دیگری را به صورت موقت جایگزین گیمر هیجان زده کند.

کاربردهای دیگری برای ماوس هیجان سنج

با اینکه هنوز این ماوس به مرحله تولید نهایی نرسیده است، برخی کارشناسان ابراز امیدواری کرده اند که شرکت سازنده، جزئیات کدهای آن را در اختیار برنامه نویسان قرار دهد تا شاید به این ترتیب با مشارکت گروهی گسترده تر، قابلیت های این سخت افزار جدید افزایش یابد. با این حال شرکت سازنده هنوز اعلام نکرده که آیا برنامه ای برای ارائه API باز این ماوس به برنامه نویسان دارد یا خیر.

این محصول در صورت تولید انبوه با قیمت 129 دلار به مشتریان عرضه خواهد شد. با این حال شرکت سازنده این ماوس فعلا با استفاده از یکی از سایت های تامین مالی جمعی، قصد جمع آوری سرمایه کافی برای تولید آن را دارد.

صالح سپهری فر
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها