ایران زمین

استقرار زیستگاه‌های مصنوعی در آب‌های هرمزگان

زیستگاه‌های مصنوعی برای بازسازی و احیای ذخایر آبزیان کف زی در آب‌های هرمزگان استقرار یافت.
کد خبر: ۷۴۰۰۲۸

مدیرکل شیلات هرمزگان در این باره گفت: این زیستگاه‌های مصنوعی که از جنس لوله‌های بتونی است، محل مناسبی برای زاد و ولد، تغذیه و تخمگذاری ماهیان کف‌زی است. محبی افزود: 18 هزار لوله بتونی به وزن 500 کیلوگرم و قطر 20 تا 40 سانتی‌متر در عمق 10 تا 20 متری دریا استقرار داده شده است. هر شش لوله به فاصله 200 متری از هم در دریا کار گذاشته شد.

مدیرکل شیلات هرمزگان افزود: برای اجرای این طرح حدود 750 میلیون تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری هزینه شده است.

به گفته محبی، استقرار زیستگاه‌های مصنوعی در دریا بهترین روش برای احیا و بازسازی آبزیان کف‌زی به شمار می‌رود.

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: این سازه حداقل شش ماه در اعماق دریا باقی می‌ماند تا به نتیجه لازم برسد. محبی پیش‌بینی کرد با استقرار این زیستگاه‌های مصنوعی حدود 10درصد به ذخایر آبزیان کف‌زی در هرمزگان اضافه شود.

هامور، سوکلا، شوریده، سنگسر و ماهی شیر از ماهی‌های کف‌زی و پرطرفدار هستند. سالانه 45 تا 55 هزار تن آبزی کف‌زی در هرمزگان صید می‌شود. ‌/ ‌واحد مرکزی خبر

تمدید خرید توافقی برنج از شالیکاران گیلانی

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان از تمدید زمان خرید توافقی برنج در این استان خبر داد.

علیرضا شعبان‌نژاد افزود: خرید توافقی برنج تا بیست‌وپنجم آبان تعیین شده بود که تا دهم آذر امسال تمدید شد.

وی با بیان این‌که از 104میلیارد ریال مطالبات شالیکاران 94 میلیارد ریال قبلا پرداخت شده و چهار میلیارد ریال دیگر هم روز گذشته به حساب آنان واریز شد، خاطرنشان کرد: از آغاز خرید توافقی برنج یعنی بیست‌وپنجم شهریور تاکنون 1752 تن برنج از کشاورزان گیلان خریداری شد که 99درصد آن رقم هاشمی است.

به گفته این مسئول، قیمت پایه هر کیلوگرم خرید توافقی برنج در گیلان 6100 تومان تعیین شده است./ واحد مرکزی خبر

تهرانی‌ها پردرآمدترین و سیستانی‌ها کم‌درآمدترین خانوار شهری

بانک مرکزی اعلام کرد: یک خانوار شهری ساکن در استان تهران از نظر متوسط درآمد ناخالص سالانه با حدود 403 میلیون و 57 هزار ریال بیشترین و استان سیستان و بلوچستان با حدود 155 میلیون و 484 هزار ریال کمترین درآمد را دارند.

بررسی متوسط هزینه ناخالص سالانه یک خانوار ساکن در مناطق شهری استان‌های مختلف نشان می‌دهد که استان تهران با حدود 409 میلیون و 317 هزار ریال (ماهانه حدود 34 میلیون و 110 هزار ریال) بیشترین و استان هرمزگان با حدود 168 میلیون و 600 هزار ریال (ماهانه حدود 14 میلیون و 50 هزار ریال) کمترین هزینه را به خود اختصاص داده‌اند. ‌/ ‌ایرنا

کشف ظروف سفالی هزاره قبل از میلاد در باشت

سرپرست میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری باشت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظروف سفالی مربوط به هزاره اول پیش از میلاد در آرامستان مرکز شهر باشت کشف شد.

سوگلی صالحی افزود: این اشیای تاریخی که دو عدد کاسه قهوه‌ای رنگ و از نوع دکمه‌ای است، هنگام خاکسپاری یک میت پیدا شده است.

وی گفت: کارشناسان میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد در چند روز آینده برای شناسایی بهتر و دقیق‌تر این اشیای تاریخی به شهرستان باشت سفر خواهند کرد.

صالحی افزود: این ظروف باارزش پس از شناسنامه‌دار شدن به موزه مرکز استان در شهرستان یاسوج انتقال داده خواهد شد.‌/ ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها