رژه بچه پولدارهای تهرانی در خروجی رسانه‌های خارجی

نمایش ثروت بچه پولدارهای تهرانی در شبکه‌های اجتماعی از چشم ناظران خارجی و رسانه‌های معتبر جهان نیز پنهان نمانده است؛ المانیتور، دریادداشت بلندی که به قلم یک تحلیلگر ایرانی ـ آمریکایی نوشته شده، تاکید کرده که در نگاه اول بعد از دیدن نشانه‌ها شاید همه فکر کنند عکس‌ها مربوط به یکی از شیخ‌نشین‌های متمول خاورمیانه است، اما این‌طور نیست، این عکس‌ها در تهران، پایتخت ایران گرفته شده‌ است.
کد خبر: ۷۲۸۱۵۶

این رسانه البته در ادامه مطلب گوشزد کرده که دیدن این حجم از ثروت در دست بعضی افراد ایرانی چیز عجیبی هم نیست، شاهد مثالی هم برای این ادعایش ارائه کرده: مگرنه این‌که پورشه اعلام کرده از 2011 به این طرف، بیشترین فروش خود در خاورمیانه را در تهران داشته است؟

المانیتور در ادامه مطلب هم به شرایط اقتصادی ایران و تحریم‌های غربی و ساز و کارهای ثروتمند شدن افراد اشاراتی کرده است.

روزنامه اینترنتی معتبر هافینگتن‌پست اما بیشتر از جنبه غیرقانونی بودن بعضی سکنات و وجنات بچه پولدارهای تهرانی وارد قضیه شده و نوشته است که رعایت حجاب در ایران طبق قانون اجباری است و خرید و فروش و استفاده از نوشیدنی‌های الکلی ممنوع. با این حال ولی در بسیاری از عکس‌هایی که از بچه پولدارها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، این الزامات قانونی به کل نادیده گرفته شده است. بیزینیس اینسایدر اما از جنبه دیگری به ماجرا پرداخته، این مجله آنلاین در همان تیتر اصل مطلب را گفته است؛ «صفحه «بچه‌پولدارهای تهرانی» در اینستاگرام نشان می‌دهد که ثروتمندان ایرانی، با وجود تحریم‌ها دارند زندگی‌شان را می‌کنند». در ادامه مطلب این رسانه نیز همچون هافینگتن پست، به غیرقانونی بودن بی‌حجابی و مشروبات الکلی اشاره شده و از این‌که این قوانین گویا برای برخی ثروتمندان به اجرا درنمی‌آید، اظهار تعجب شده است.

بی‌بی‌سی انگلیسی نیز از رسانه‌هایی بود که گزارش مفصلی به بچه‌پولدارهای تهرانی اختصاص داد. گزارشگر این رسانه خاطرنشان کرده بود که شماره پلاک ماشین‌ها در تصاویر پیدا نبود، احتمالا هر بیننده‌ای تصور می‌کرد که این آدم‌های پولدار در لس‌آنجلس زندگی می‌کنند. مساله ممنوعیت بعضی کارهایی که در عکس‌های بچه پولدارهای تهرانی ثبت شده، همچون دیگر رسانه‌های خارجی در مطلب بی‌بی‌سی نیز نمود پیدا کرده است. پرطرفدار شدن صفحه پولدارهای تهرانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، با وجود گذشت زمان کوتاه چند هفته‌ای از راه‌اندازی آن، دیگر مساله‌ای است که سبب تعجب گزارشگر بی‌بی‌سی شده است. پرداخت رسانه‌های محلی به این مساله، از جمله تیتر یک، یکی از روزنامه‌های صبح ایران که از زندگی مخفی ثروتمندان خبر داده، دیگر مساله‌ای است که در گزارش بی‌بی‌سی مورد اشاره قرار گرفته است. وبسایت «مشبل» اما از رسانه‌هایی بود که بعد از توقف فعالیت صفحه اینستاگرام بچه پولدارها به این مساله واکنش نشان داد. این سایت در خبری که به همین مناسبت تنظیم کرد به ده‌ها هزار دنبال‌کننده این صفحه اشاره کرد و گفت که ظاهرا به دلیل واکنش‌‌ها و تبعات احتمالی، ادمین صفحه پایان فعالیت این صفحه در فیسبوک و اینستاگرام را اعلام کرده است.

انتشار خبرها و گزارش‌های مربوط به بچه‌پولدارهای تهرانی البته منحصر به رسانه‌ای که نامش برده شد، نیست، رسانه‌های معروف دیگری از قبیل گاردین، هاآرتص، گلمور، میدل‌ایست آنلاین، فاکس‌نیوز و... به این پدیده اینترنتی در ایران پرداختند و مطالبی درباره آن منتشر کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها