خبر سلامت

مبتلایان ام‌اس هرگز داروی خود را قطع نکنند

یک نورولوژیست گفت: مبتلایان ام‌اس تحت هر شرایطی داروی خود را ادامه دهند و از جایگزین کردن روش درمان با طب‌های مکمل به جای داروی اصلی بشدت بپرهیزند.
کد خبر: ۷۲۷۵۴۶

دکتر شکوفه علایی افزود: مبتلایان ام‌اس در مقاطعی برای داروهای خارجی و حتی در مقطعی برای انواع ایرانی داروها مشکلاتی داشتند، اما اکنون تقریبا برای تأمین داروی این بیماران مشکلی نداریم و از تمام داروهایی که در جهان موجود است، استفاده می‌شود.

وی تأکید کرد: بیماران مبتلا به ام‌اس که برای اولین‌بار می‌خواهند از دارویی مصرف کنند باید در مراکز مشخص تحت نظر قرار بگیرند تا در مصرف دوز اول به لحاظ قلبی کنترل شوند. همچنین مبتلایان به مشاوره چشم و قلب دوره‌ای نیازمند هستند.آب‌درمانی و انجام فیزیوتراپی در آب نیز سفتی‌ عضلات مبتلایان را کم می‌کند. بنابراین گاهی به آنها توصیه می‌شود در آب راه بروند. براین اساس، ضروری است فرد مبتلا هفته‌ای سه بار آب‌درمانی کند.

درمان عفونت‌های لگن را جدی بگیرید

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: عفونت‌های داخلی لگن، سومین گروه از عفونت‌های شایع در زنان است که میزان گلبول‌های سفید خون را افزایش می‌دهد و اگر این عفونت بخوبی درمان نشود، امکان بروز چسبندگی و ایجاد عوارضی در لگن را بالا می‌برد و خطر نازایی را افزایش می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاددانشگاهی، دکتر سرور اسدی افزود: از نشانه‌های بیماری التهابی لگن می‌توان به تب و درد در ناحیه اطراف استخوان لگن، ترشح واژینال، خونریزی قاعدگی غیرطبیعی و درد در حین ادرار و مقاربت اشاره کرد.

وی تأکید کرد: اگر بیماری التهابی لگن درمان نشده باقی بماند، بیمار در معرض خطر ناباروری، بارداری خارج رحمی، زخم شدن و درد مزمن لگن قرار می‌گیرد. درمان بیماری التهابی لگن شامل مصرف یک یا دو عدد آنتی‌بیوتیک تحت نظر پزشک متخصص است. از سوی دیگر، مؤثرترین روش پیشگیری از بیماری التهابی لگن، پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مقاربتی است.

کبد افراد چاق زودتر فرسوده می‌شود

پزشکان هشدار داده‌اند: اضافه وزن، موجب فرسودگی سریع کبد می‌شود و همچنین خطر ابتلا به سرطان کبد را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، متخصصان با بیان ارتباط میان اضافه وزن و پیری‌ زودرس کبد تاکید می‌کنند: چاقی با بیماری‌هایی همچون سرطان کبد و مقاومت انسولینی مرتبط است. البته هنوز کاملا مشخص نیست فرسودگی کبد به طور مستقیم با خطر فزاینده ابتلا به برخی بیماری‌های خاص مرتبط باشد، اما احتمالا در افرادی که کبدشان زودتر فرسوده می‌شود ضرورت مراقبت‌های بیشتر برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های خاص و کنترل وزن افزایش می‌یابد.

به گفته این پژوهشگران، اکثریت بافت‌ها، انواع سلول‌ها و اعضای داخلی بدن با سرعتی مشابه، روند پیر شدن را طی می‌کنند، اما این روند ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. با این حال مشخص شده به ازای هر 10 واحد افزایش شاخص توده بدنی، سرعت روند فرسودگی در کبد، سه سال افزایش می‌یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها