رییس دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد

جذب دانشجوی دکتری رباتیک از امسال

رییس دانشگاه آزاد اسلامی از ایجاد رشته رباتیک در مقطع دکتری این دانشگاه و جذب دانشجوی این رشته از بهمن ماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۷۲۰۱۳۷
جذب دانشجوی دکتری رباتیک از امسال

به گزارش ایسنا، حمید میرزاده در مراسم تقدیر از مقام‌آوران دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات جهانی روبوکاپ برزیل ۲۰۱۴ و مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی امریکا، همچنین با اشاره به موفقیت‌های دانشگاه آزاد واحد قزوین در این مسابقات اظهار کرد: ریاست دانشگاه آزاد قزوین و همکارانشان زحمات بسیاری کشیدند و خدمات ارزنده ای داشتند و سال هاست در زمینه رباتیک فعال هستند. من اکنون خوشحالم که مدیران خلاق و صاحب ایده همچون دکتر موسی خانی در دانشگاه آزاد اسلامی کار می کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام راه اندازی رشته رباتیک در مقطع دکتری این دانشگاه و جذب دانشجو در این رشته از بهمن ماه امسال افزود: بزودی زمینه تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین به قطب علمی کشور فراهم خواهد شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار امیدواری کرد در ادامه کسب چنین دستاوردهایی زمینه ی تبدیل دانشگاه آزاد واحد قزوین به قطب علمی رباتیک فراهم شود.

میرزاده به دستاورد دانشجویان قزوین در طراحی و ساخت خودروهای خورشیدی هاوین اشاره کرد و گفت: هم اکنون معضل زیست محیطی آلودگی هوا یکی از بدبختی‌های بشر است که با آن دست و پنجه نرم می‌کند بنابراین طراحی و ساخت خودروهای خورشیدی مانند هاوین ۲ می‌تواند تا حدودی گره گشای این مشکل باشد اما این خودرو به شرطی می‌تواند قابل رقابت با سایر محصولات باشد که سرمایه‌گذاری خوبی برای آن انجام شود.

وی گفت: هم چنین بزودی آیین‌نامه مربوط به پذیرش دانشجویان دوره دکتری پژوهش محور نیز به واحد‌ها ابلاغ خواهد شد؛ دانشجویان این رشته تحصیلی بر خلاف سایر دانشجویان رشته‌های آموزش‌محور، تمرکز اصلی‌شان به مدت چهار سال بر روی پژوهش خواهد بود و دانشجویان دراین دوره تحصیلی باید ۳۲ واحد پژوهشی بگذرانند.

میرزاده یادآور شد: فرق این دوره‌های پژوهش‌محور با سایر دوره‌های آموزش‌محور این است که در این دوره‌ها علاوه بر استاد راهنما می‌توان از سایر استاد راهنماهای داخلی و خارجی به عنوان استادان راهنمای دوم استفاده شود؛ دوره‌های رباتیک هم می‌توانند از این ابلاغیه بهره‌مند شوند.

وی، ابلاغ سیاست‌های علم و فناوری توسط مقام معظم رهبری را یک حرکت جدید در ایران عنوان کرد و گفت: بر اساس این ابلاغیه باید تا پایان چشم انداز ۱۴۰۴، ۵۰ درصد تولید ناخالص ملی کشور از حرکت دانش محور و تولید محصولات فناورانه باشد؛ کاری که اغلب کشورهای پیشرو سال‌ها پیش در آن ورود پیدا کرده‌اند.

وی افزود: دانشگاه آزاد هم طی یک سال گذشته حرکت‌های مطلوبی در حوزه علم و فناوری داشته و دستاوردهای خوبی هم در این زمینه کسب کرده است.

میرزاده اظهار امیدواری کرد که پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد بزودی راه‌اندازی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها