مصدومیت 10 نفر در شهربازی رامسر

با سقوط یک دستگاه در شهربازی مجموعه رفاهی و تفریحی شهرستان رامسر در استان مازندران، ده نفر زخمی و روانه بیمارستان شدند.
کد خبر: ۷۱۷۶۰۰

مسئول روابط عمومی اورژانس استان مازندران در این باره به جام‌جم گفت: بروز حادثه در شهربازی مجموعه رفاهی و تفریحی در پنج کیلومتری غرب شهرستان رامسر شامگاه بیست و سوم شهریور به اورژانس اطلاع داده شد.

در پی این تماس، سه گروه از امدادگران اورژانس به محل اعزام شدند و مشاهده کردند در شهربازی دستگاهی به نام «سقوط آزاد» وجود دارد و ده زن و مرد در پی افتادن دستگاه دچار حادثه شده‌اند.مهین تفضلی افزود: با امدادرسانی به حادثه‌دیدگان دو نفر از آنها که آسیب کمتری دیده بودند، سرپایی درمان شدند و هشت نفر دیگر برای ادامه درمان به بیمارستان امام سجاد(ع) رامسر انتقال یافتند. معاینات اولیه معلوم کرد آنها از ناحیه دست و ستون فقرات آسیب دیده‌اند.

وی یادآور شد: در تحقیقات اولیه مشخص شد این افراد بومی نبوده و هفت نفر از آنها پس از درمان‌های اولیه و با توجه به این‌که صدمات وارده جدی نبود، پیش از ظهر دیروز از بیمارستان مرخص شدند، اما یکی از آنها که یک زن جوان بوده، به دلیل صدمه و درد از ناحیه گردن همچنان در بیمارستان بستری است.در همین خصوص، وضع این مصدوم را از مسئولان بیمارستان جویا شدیم که یکی از کارکنان اورژانس به خبرنگار ما گفت: این زن در بخش جراحی بیمارستان بستری و وضع او رضایت‌بخش است.

در پی این حادثه، یکی از مسئولان شهربازی مجموعه رفاهی و تفریحی شهرستان رامسر که خواست نامی از او برده نشود، به خبرنگار ما گفت: ارتفاع این دستگاه آسیب‌دیده ۲۶ متر بوده و با سرعت چهار متر بر ثانیه به سطح زمین نزدیک می‌شود. همچنین ظرفیت این دستگاه 16 نفر است و فقط افراد بالای 12 سال می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی اضافه کرد: این دستگاه چهار سال پیش از سوی کارشناسان تائید شده و اجازه فعالیت برای آن صادر شده بود.

حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال‌احمر نیز در این باره به فارس گفت: بازنگری نکردن و نبود نظارت دقیق سازمان استاندارد در وسایل شهربازی موجب بروز این حادثه شده است.پیش از این در مجموعه شهربازی ارم نیز به دلیل نقص فنی یکی از وسایل شهربازی، دو نفر از شهروندان جان خود را از دست دادند.در پی این حادثه، تحقیقات برای یافتن علت سقوط این دستگاه ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها