مدیرکل استاندارد استان زنجان خبر داد:

وسایل بازی پارک‌های زنجان، بدون مجوز

رئیس گروه نظارت بر اجرای استانداردهای خدمات گفت: متاسفانه و با وجود استاندارد اجباری هم‌اکنون هیچ‌یک از وسایل بازی در پارک‌ها استاندارد نیست.
کد خبر: ۷۶۴۳۳۰
هیچ‌یک از وسایل بازی کودکان در پارک‌ها استاندارد نیست

به گزارش مهر، مریم نیری گواهینامه انجمن و پروانه ساخت از سازمان استاندارد را برای تاسیس زمین بازی الزامی دانست و تصریح کرد: وسایل بازی پارک‌ها و زمین‌های بازی از سال ٨٥ مشمول استاندارد اجباری شد که به‌دلیل همکاری نکردن سازمان پارک‌های شهرداری تهران هیچ‌یک از این وسایل و تجهیزات که شامل تاب، سرسره و چرخ‌فلک است، استانداردسازی نشده است و هنوز هم جان کودکان به‌دلیل اجرا نشدن طرح استانداردسازی این وسایل، در معرض خطر قرار دارد.

وی همچنین گفت: برای تضمین کردن ایمنی مردم در استفاده از زمین بازی و پارک‌ها، در فرآیند استانداردسازی وسایل تفریحی بدون تائید استاندارد بیمه نمی‌شود.

نیری افزود: در سال 91 با تعامل و همکاری که میان سازمان ملی استاندارد ایران، سازمان شهرداری‌های کشور و سازمان بیمه مرکزی به امضا رسید، هیچ وسیله تفریحی بدون تائیدیه ایمنی از سوی سازمان ملی استاندارد ایران نباید در مراکز تفریحی نصب شود و براساس نامه سازمان بیمه مرکزی به دستگاه‌های تابعه، هیچ وسیله تفریحی بدون دریافت تائیدیه ایمنی از سازمان ملی استاندارد ایران نباید بیمه شود که اینها همه گام‌های موثری به‌شمار می‌رود که در جهت استانداردسازی مراکز تفریحی برداشته شده است.

وی ادامه داد: استانداردسازی باید از فرآیند ساخت آغاز شود و سازندگان ملزم شوند از ابتدا وسایل خود را استاندارد کنند و این موضوع یکی از اولویت‌های ساخت زمین بازی قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها