مدیرعامل بازرگانی دولتی ایران:

قیمت نان امسال واقعی می شود

شریعتمداری: قیمت نان بزودی اصلاح می‌شود

معاون اجرایی رئیس‌جمهور از اصلاح قیمت نان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: سازمان حمایت، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان توسعه تجارت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و دیگر مراکز مرتبط در حال بررسی نحوه اصلاح قیمت نان هستند ضمن این‌که از اتحادیه‌های مرتبط نیز نظرخواهی شده تا تصمیم نــــــهایی در این خصوص گرفته شود.
کد خبر: ۷۱۷۵۶۳

به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آرد و نان در جمع خبرنگاران با بیان این‌که صنعت نان هر روز رو به رشد و شکوفایی است، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم پخت سنتی نان امکان حیات پیدا کند و در این زمینه اقدامات مورد نیاز انجام می‌شود.

وی ادامـــــه داد: در مقطع زمانی در دولت قبل بحث یارانه نان به صورت غیرمستقیم تبدیل به پرداخت مستقیم یارانه از طریق کارت‌هایی که سازمان هدفمندی‌ یارانه‌ها در اختیار مردم قرار داده بود، شد و قیمت‌ها به نرخ واقعی خود برگشت که در آن دوره کوتاه رشد و نمو در حوزه صنعت نان به شکل قابل توجهی افزایش یافت چون قیمت‌ها واقعی شده بودند.

شریعتمداری گفت: با توجه به این موضوع، امکان تجارت بحث گندم، آرد و حتی نان در داخل و خارج افزایش یافت و در آن ایام در زمینه تولید ماشین‌آلات صنعتی با بعضی از شرکت‌های خارجی و داخلی به صورت مشترک گام‌های خوبی برداشته شد و نانوایی‌ها به تدریج به سمت اصلاح روش‌های تولید گام برداشتند.

وی ادامه داد: این تصمیم خوب بعد از مدتی با توقف مواجه و به قیمت خرید تضمینی گندم اضافه شده و بعد از آن هزینه‌های عوامل تولید مثل دستمزد و سوخت نیز به آن اضافه شد که این موضوع تبعات بدی را به همراه داشت.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور تاکید کرد: اگر این تصمیمات بدرستی اتخــاذ می‌شد و روشی که در جهت واقعی کردن قیمت نان شاهد بودیم اتفاق می‌افتاد، امروز شاهد چنین وضعی نبودیم.

وی اظهار کرد: دولت یازدهم از ابتدای ورودش این موضوع را مورد توجه قرار داد و در نهایت منجر به اصلاح قیمت نان شد؛ به گونه‌ای که به مردم فشار نیامده و به تولیدکننده نیز فشاری تحمیل نشود قرار است قیمت‌ها اصلاح و اعلام شود؛ با این شرایط که توزیع نان عادلانه باشد و از وزن نان نیز کم نشود و با کیفیتی عالی پخت صورت گیرد.

پیش‌بینی خرید گندم داخلی به مرز تحقق رسید

در همین حال علی قنبری، رئیس شرکت بازرگانی دولتی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: نیاز‌ کشور در رابطه با کالاهای اساسی، بخشی از طریق واردات و بخشی از طریق تولید داخلی تامین می‌شود که اکنون عمده فعالیت سال‌جاری این شرکت مربوط به تامین گندم بوده است.

وی تصریح کرد: در سال‌جاری قرار است هفت میلیون تن گندم داخلی و هفت میلیون و 300 هزار تن گندم از طریق واردات خریداری شود که تا به امروز شش میلیون و 700 هزار تن گندم از تولید داخلی و شش میلیون تن از طریق واردات تامین شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: تلاش است دولت حداقل تصدیگری را داشته باشد و حجم اعظم کار از سوی بخش خصوصی صورت گیرد و فقط در صورت نیاز شرکت بازرگانی دولتی وارد عمل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها