جام جم آنلاین بررسی می کند

نقش روسیه در ائتلاف علیه داعش

امیرعبداللهیان : برای مبارزه با تروریسم، منتظر هیچ ائتلاف بین‌المللی نمی مانیم

آخرین رایزنی‌ها پیش از اجلاس پاریس

کنفرانس پاریس برای مبارزه با تروریسم درحالی امروز برگزار می‌شود که شب گذشته نمایندگان برخی کشورهای اروپایی با حضور در تهران و دیدار با مقامات کشورمان، آخرین رایزنی‌ها را در خصوص تحولات منطقه و مبارزه با داعش انجام دادند.
کد خبر: ۷۱۷۱۸۹

خانم پاتریسیا آدام، رئیس کمیسیون دفاعی مجلس ملی فرانسه در دیدار با حسین امیر عبداللهیان، معاون وزیر خارجه کشورمان با اشاره به نقش و جایگاه مهم ایران در صلح و ثبات منطقه، بر اهمیت گفت‌وگو با ایران در مسائل مهم جاری در منطقه خاورمیانه برای فرانسه و اروپا تاکید کرد و یادآور شد: هرگونه مداخله خارج از چارچوب سازمان ملل برای مبارزه با تروریسم را مردود دانست.

امیر عبداللهیان نیز در این دیدار با ابراز تردید نسبت به رویکرد آمریکا برای مبارزه واقعی و ریشه‌ای با تروریسم، رویکرد اشتباه و گزینشی آمریکا و غرب در تعامل با گروه‌های تروریستی از جمله داعش در سوریه و عراق را مهم‌ترین دلیل تقویت این گروه‌ها و در معرض خطر قرار گرفتن ثبات و امنیت منطقه دانست و تاکید کرد که ایران برای مبارزه با تروریسم، منتظر هیچ گونه ائتلاف بین‌المللی نخواهد ماند و براساس مسئولیت بین‌المللی خود و در چارچوب مقررات بین‌المللی عمل خواهد کرد. امیرعبداللهیان افزود: به اعتقاد ایران، بهترین راهکار برای مبارزه با داعش و تروریسم در منطقه، کمک و تقویت دولت‌های عراق و سوریه است که به صورت واقعی مشغول مبارزه با تروریسم هستند.

معاون وزیر خارجه چک نیز دیروز در دیدار با امیر عبداللهیان بر ضرورت اقدام مشترک برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد. وی گفت: تهدیدات ناشی از تروریسم و افراط گرایی در خاورمیانه ، لزوم هماهنگی و همکاری بیشتر جامعه بین المللی و اقدام مشترک برای مبارزه با این پدیده را مضاعف کرده است.

استمداد بان کی مون از ایران

دیروز همچنین دریک پلامبلی، نماینده سازمان ملل متحد در امور لبنان با امیرعبداللهیان دیدار و پیام بان کی مون دبیرکل سازمان ملل خطاب به دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه را تسلیم وی کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد در این پیام خواستار مساعدت جمهوری اسلامی ایران برای حفظ ثبات و تسریع در انتخاب رئیس‌جمهور لبنان شده است. در این دیدار دوطرف درباره تحولات لبنان بخصوص چالش‌های سیاسی و امنیتی این کشور با توجه به بحران‌های منطقه گفت‌وگو و تبادل‌ نظر کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها