شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۷۱۶۳۸۹
توضیحات جدید درباره ازدواج نوه هاشمی و فرزند نوه امام(ره)

انتقاد یک وزیر از برنامه اقتصاد مقاومتی دولت

روزنامه خراسان نوشت:بر اساس نامه چندی پیش یکی از وزرای اقتصادی به مسئولان ارشد اجرایی، با اشاره به ابلاغ سیاست ها و برنامه اجرایی اقتصاد مقاومتی در خصوص آن وزارتخانه، تاکید شده که ابلاغ چنین برنامه عملیاتی مستلزم حمایت های خاص از سوی دولت است اما در ابلاغیه مذکور، برنامه ها در چارچوب اعتبارات جاری دستگاهها تعریف شده که بر این اساس، برخی اهداف مذکور دست نیافتنی خواهد بود. این وزیر همچنین در نامه خود از اینکه در برخی برنامه های ابلاغی سایر دستگاهها، نقش این وزارتخانه به عنوان دستگاه همکار نادیده گرفته شده، انتقاد کرده است.

کارشکنی کشور همسایه درباره واردات از ایران

خراسان آورده:بر اساس نامه یکی از استانداران به محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان، با اشاره به تلاش این استان برای افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی و هماهنگی انجام شده با شرکت های هواپیمایی ایرانی برای حمل این کالاها به خارج از کشور، اعلام شده است که یکی از کشورهای همسایه با کارشکنی در این روند، از صدور مجوز برای هواپیماهای مذکور خودداری می کند که لازم است سفارت کشورمان با این رویه نادرست برخورد و آن را پیگیری کند.

توضیحات جدید درباره ازدواج نوه هاشمی و فرزند نوه امام(ره)

روزنامه ایران نوشت:در پی انتشار برخی اخبار و شایعات حول موضوع ازدواج فرزند نوه امام (نوه دختری آیت‌الله اشراقی) و نوه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (پسر محسن هاشمی)، مرتضی اشراقی توضیحاتی را جهت تنویر افکار عمومی منتشر کرد. ازدواج زهرا سید روحانی نوه آیت‌الله شیخ شهاب‌الدین اشراقی و عماد هاشمی رفسنجانی فرزند مهندس محسن هاشمی اوایل هفته گذشته در تهران برگزار شده بود. سید کاظم روحانی هفته گذشته اعلام کرد ازدواج دختر وی بدون اذن پدر بوده و غیرقانونی است. به گزارش جماران، مرتضی اشراقی توضیح داده که مادر زهرا سید روحانی سال 74 از کاظم سید روحانی جدا شده و بر اساس حکم دادگاه حضانت دختر به مادر سپرده شده بود. بنابراین توضیحات سید کاظم روحانی در تمام این ایام به دختر خود سر نزده اما از قصد ازدواج او باخبر بوده است «چراکه در دادگاه بدوی از سه محکمه جداگانه‌ای که طی حدود دو سال اخیر تشکیل شده و آخرین آن خردادماه سال جاری بوده؛ آقای سید کاظم روحانی حضور داشته و از حکم این دادگاه‌ها مبنی بر تأیید کفو بودن و تجویز ازدواج این زوج آگاه شده است.» مرتضی اشراقی شهادت داد که موضوع را با سید کاظم روحانی در میان گذاشته و موافقت خود را اعلام کرده است.

تأیید مشکل پرونده هزار و 600 بورسیه در مجلس

ایران نوشت:رئیس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس خبر داد تا قبل از مهرماه تکلیف بورسیه‌ها مشخص خواهد شد تا وضعیت کسانی که مجاز به ادامه تحصیل هستند، قبل از مهرماه مشخص شود. به گزارش خانه ملت، محمدعلی پورمختار در پاسخ به این سؤال که آیا هر 3 هزار پرونده بورسیه در کمیته تشکیل شده در وزارت علوم مورد بررسی قرار خواهد گرفت، گفت: تعداد بورسیه‌ها 3 هزار و 700 مورد است که 2 هزار و 100 مورد آن بدون اشکال بوده و بورسیه هزار و 600 نفر دارای ایراداتی است که پرونده آن‌ها در حال حاضر در کمیته در دست بررسی قرار دارد.

آغاز فعالیت گروه‌های سیار انصار حزب‌الله

روزنامه ایران آورده:دبیرکل انصار حزب‌الله اعلام کرد فعالیت‌های گروه سیار «انصار» آغاز می‌شود. به گزارش سایت خبری انصار حزب‌الله، «عبدالمجید محتشم» با بیان این که «مفسدان را منکوب و حامیانشان را حذف می‌کنیم» تأکید کرد: گستره عملیات کشوری و حجم آن در تهران بالا خواهد بود.مدیرمسئول هفته‌نامه یالثارات تأکید کرد که به اذن خدا نامعادله غلط جاری که بر اساس آن وزن مفسدین و حامیان آنان در جامعه به ضرر متدینین تغییر یافته را دگرگون خواهیم کرد زیرا اگر ما به مقابله با این جریان برنخیزیم، این جریان مفسد خواهد بود که در برابر حزب‌الله خواهد ایستاد. مدت‌هاست بحث فعالیت گشت‌های ارشاد موتوری از سوی این تشکل مطرح است. به گزارش ایران، وزارت کشور تأکید کرده این فعالیت مجوز قانونی ندارد و در صورت مشاهده با آن برخورد خواهد شد.

اعتراض کاربران یک سایت به یک یادداشت

ایران نوشت:اغلب کاربران سایت الف به انتشار یادداشتی درباره درخواست رئیس جمهوری از روحانیون و علما برای حمایت از دولت اعتراض کردند. این سایت با انتشار تحلیلی با عنوان «منبرها؛ فراجناحی یا حامی دولت؟» مدعی شده بود درخواست رئیس جمهوری استقلال حوزه‌های علمیه و منبرهای مذهبی را زیر سؤال می‌برد. کاربران در نظراتی همسو از نویسنده مطلب خواستند تا سری به صدا و سیما، برنامه 20:30 و سایت‌های جبهه پایداری بزند تا مفهوم سخنان رئیس جمهوری را دریابد.

نامه سلامتی به محضر رهبری

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: رئیس‌جمهور اسبق کشورمان، از ارسال نامه مجمع روحانیون مبارز با امضای خود به رهبر انقلاب جهت اعلام خشنودی از موفقیت آمیز بودن عمل جراحی ایشان خبر داد. به گزارش روابط عمومی دفتر حجت الاسلام سید محمد خاتمی، وی در حاشیه سفر به زادگاه خود اردکان و دیدار با تعدادی از مسئولین استان و شهرستان، اعضاء شورای اسلامی شهر و تنی چند از اقشار مختلف مردم، با اشاره به عمل جراحی موفقیت آمیز رهبری، برای سلامتی ایشان دعا کرد. وی همچنین از نگارش و ارسال نامه‌ای از سوی مجمع روحانیون مبارز با امضاء‌ خود به محضر رهبر معظم انقلاب خبر داد که در آن از موفقیت عمل جراحی اظهار خوشحالی و آرزوی تندرستی هرچه زودتر برای ایشان شده است.

تصمیم اخوان مسلمین سودان برای تعطیلی مرکز فرهنگی ایران

جمهوری اسلامی نوشت: اخوان المسلمین سودان نیز از تصمیم دولت این کشور برای تعطیلی مرکز فرهنگی ایران در خارطوم استقبال کرد. به گزارش عصر ایران به نقل از شبکه الجزیره، سخنگوی رسمی اخوان المسلمین سودان با مشکوک نامیدن فعالیت‌های فرهنگی ایران در سودان گفت دولت سودان این فعالیت‌ها را نادیده گرفته بود. ولی سعد الدین افزود: به دلیل بی‌توجهی دولت سودان در برابر فعالیت‌های مشکوک! چند دهه ایران، تفکر شیعی وارد سودان شد. وی ضمن تمجید از تصمیم دولت سودان برای تعطیلی مراکز فرهنگی سفارت ایران و اخراج رایزن فرهنگی ایران، از دولت این کشور خواست با انجام اقدامات لازم برای هدف قرار دادن مراکز شیعیان در سودان، ایمن‌سازی جامعه سودان در برابر تفکر شیعه را محقق کند! دولت سودان در هفته گذشته مرکز فرهنگی سفارت ایران در خارطوم را تعطیل و رایزن فرهنگی ایران را اخراج کرد و رسانه‌های سودانی دلیل آن را تبلیغ تشیع اعلام کردند. این اقدام با اعتراض وزارت خارجه ایران رو به رو و سفیر سودان در تهران دو بار به وزارت خارجه ایران احضار شد.

ممنوعیت نامگذاری مسی در ثبت احوال

قدس از قول باشگاه خبرنگاران نوشت: در زادگاه لیونل مسی نامگذاری مسی بر کودکان ممنوع شد. مدیر ثبت احوال شهر روزاریو در این زمینه گفت: به طور متوسط والدین نوزادان پسر نام مسی را روی کودکان خود گذاشته‌اند و حالا بیم آن می‌رود که این ماجرا همچنان ادامه پیدا کرده و زوج‌های جوان اقدام به انتخاب نام مسی برای کودکان خود کنند توپولوف‌هواپیمای خوبی است، اما...!

توقف برنامه شناسنامه

روزنامه قدس به نقل از تسنیم نوشت: محمدحسین رنجبران سردبیر برنامه شناسنامه با بیان اینکه این هفته و هفته بعد برنامه شناسنامه پخش نمی‌شود، گفت: می‌خواهیم کار جدیدی را برای هفته دفاع مقدس انجام دهیم که من برنامه دقیق آن را بزودی اعلام خواهم کرد.

عماد بهاور: جوانان اصلاح‌طلب دزد هستند!

روزنامه کیهان نوشت:ظاهرا ناراحتی پدرخوانده‌های اصلاحات از تشکیل گروه موسوم به نسل دوم اصلاح‌طلبان- ندا- تمامی ندارد و ماموریت حمله به آنها را هر روز کسی از گوشه‌ای عملیاتی می‌کند!در تازه‌ترین حمله اصلاح‌طلبانی که روزگاری شعار زنده‌باد مخالف من سر می‌دادند و امروز حتی یک تشکیلات جدید درون گروهی را هم تحمل نمی‌کنند، ماموریت به عماد بهاور، از محکومان فتنه آمریکایی-اسرائیلی 88 رسیده تا دوستان قدیمش را با نیش و کنایه و تحقیر بنوازد!او در ابتدا درباره نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم می‌گوید: «آنچه در خرداد 92 رخ داد و منجر به پیروزی آقای روحانی در انتخابات شد، حاصل فعالیت‌های ستادی چند جوان اصلاح‌طلب نبود» و بعد از این تحقیر می‌گوید؛ «بنابراین برخلاف تصور گروه ندا، اصلاح‌طلبان ناتوان از پیشبرد اهداف خود نبودند و ممانعت حکومت از فعالیت تشکیلاتی، مانعی برای ایفای نقش موثر در عرصه سیاسی از سوی ایشان نبود. ... این موفقیتی بی‌نظیر برای فعالین «اصلاحات-جنبش» بود»!

اما او که خود می‌داند اصلاحات اگر رایی داشت، کاندیدای خود یعنی محمدرضا عارف را در صحنه انتخابات نگه می‌داشت، در تناقض‌گویی آشکار و با تمایز جدی بین رئیس‌جمهور روحانی و اصلاح‌طلبان، خطاب به اعضای ندا می‌گوید: «پیشنهاد نگارنده این است که اعضای ندا به جای آن که خود را نسل دوم اصلاح‌طلبان بخوانند، عنوان «نسل دوم اعتدال‌گرایان» یا «نسل جدید محافظه‌کاران» را برای خود برگزینند و با الگو قرار دادن روحانی با محوریت او فعالیت کنند نه با محوریت خاتمی. از آنجا که روحانی دارای حزب و تشکیلات نیرومندی نیست، تشکیلات ندای ایرانیان می‌تواند تبدیل به بازوی اجتماعی روحانی و دولتش شود. همچنین بهتر است بیش از این از مفهوم اصلاح‌طلبی استفاده نکنند، چنانچه شخص روحانی هم ‌چندان اصراری بر استفاده از این مفهوم ندارد.»

بهاور اندکی بعد پا را فراتر گذاشته و صراحتا و بی‌هیچ شرمی از آن همه شعار آزاداندیشی که تا چندی پیش می‌داده، همفکرانش را به دزدی متهم می‌کند و می‌گوید؛ «ظاهرا در ایران در میان «جوانان سیاسی» رسم است که «تغییر ایدئولوژی» بدهند اما نام و اعتبار تشکیلات پیشین را نیز برای خود حفظ کنند.» وی در ادامه، نسل دوم اصلاح‌طلبان (ندا) را با عصبانیت شدید و آمیخته به بی‌ادبی «دزد»! خطاب کرده و می‌گوید «جوانان نسل دوم اصلاح‌طلبان در حالی که رفقایشان در زندان هستند، لباس آنها (عنوان اصلاح‌طلبی) را دزدیده‌اند»!

شکست بزرگ اسرائیل این است که فلسطینی‌ها آموخته‌اند چگونه بجنگند

کیهان نوشت:«مقاومت حماس در جنگ اخیر و 10 برابر شدن کشته‌های نظامی اسرائیل، مقامات تل‌آویو را غافلگیر و شگفت زده کرد.»روزنامه واشنگتن پست با انتشار این ارزیابی درباره جنگ 50 روزه نوشت: یک فرمانده ارشد در سازمان جاسوسی اسرائیل روزهای گذشته کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران خارجی در ساختمان وزارت جنگ اسرائیل برگزار کرد که طی آن از اقدامات حیرت‌آور حماس که طی روزهای جنگ اخیر علیه غزه، این رژیم را شگفت‌زده کرده است سخن گفته است.این ژنرال که خواست نامش فاش نشود به تعداد نظامیان کشته شده و همچنین مهندسی تونل‌های زیرزمینی مقاومت، اماکن شلیک موشک‌های جنبش حماس و غیره پرداخته است.روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از این ژنرال با اشاره به قدرت نظامی جنبش حماس می‌نویسد: موشک‌اندازهای حماس در جنگ اخیر غزه تقریبا بی‌نظیر بوده است.

این مقام صهیونیست در ادامه اظهارات خود در این کنفرانس اعلام کرده حماس نیروهای هجومی خود را از طریق دریا و خشکی آموزش می‌دهد، و هواپیماهای بدون سرنشین در اختیار دارد و دارای تونل‌هایی با مسافت طولانی است که به تمام نقاط می‌رسد.وی افزود: جنبش حماس در طی عملیات انتقام‌جویانه خود بیش از 10 هزار موشک را به طرف مناطق صهیونیست‌نشین شلیک کرد.روزنامه واشنگتن‌پست در پایان گزارش خود تاکید کرد که میزان محبوبیت جنبش حماس در میان مردم غزه بعد از جنگ اخیر علیه این منطقه افزایش یافته است.

همچنین رابرت فیسک تحلیلگر و روزنامه‌نگار ارشد انگلیس در تحلیلی خاطرنشان کرد: فلسطینی‌ها در جنگ اخیر به پیروزی استراتژیک رسیدند.به گزارش فلسطین‌الیوم، فیسک می‌نویسد: فلسطینیان پیروز شدند؛ چرا که آنها همچنان در نوار غزه هستند و جنبش حماس نیز همچنان در این منطقه حضور دارد.

به ظاهر پیروزی چشم‌گیری نبود ولی فلسطینیان این پیروزی را جشن گرفتند. رسانه‌های بین‌المللی نمی‌توانستند، جشن و شادی و نورافشانی را در بالای آسمان سرزمین ویران شده باور کنند.بدون شک حماس پیروز شده چرا که اسرائیل می‌گفت باید این جنبش را خلع سلاح کرد ولی این اتفاق نیفتاد. اسرائیل می‌گفت که باید حماس را درهم کوبید و نابود و ریشه‌کن کرد ولی این اتفاق نیز نیفتاد.وی افزود: اسرائیل اعلام کرد که باید تمام تونل‌های مقاومت تخریب شوند، ولی این تونل‌ها نیز تخریب نشد، اسرائیل گفت که باید تمام موشک‌های مقاومت را مصادره کرد ولی اینگونه نشد. اگر اینگونه بود پس چرا 65 نظامی اسرائیلی کشته شدند؟ رهبران سیاسی حماس و جهاد اسلامی که برادران آنها در مذاکرات صلح قاهره شرکت می‌کردند، از مخفیگاه‌های زیرزمینی به اهداف خود رسیدند. موضوع جالب توجه اینکه در اسرائیل شاهد هیچگونه جشن و پیروزی نبودیم. دولت راستگرا و تندروی بنیامین نتانیاهو در نهایت مجبور شد با آتش‌بس موافقت کند.

وی در ادامه مقاله خود نوشت: در جنگ 2008 تنها شش نظامی اسرائیل کشته شدند در حالی‌که در جنگ اخیر شاهد کشته شدن ده برابری نظامیان اسرائیلی بودیم، به عبارت دیگر باید گفت حماس و جهاد اسلامی یاد گرفته‌اند چگونه جنگ کنند. موشک‌های مقاومت علی‌رغم سامانه گنبد آهنین هزاران مایل از اراضی اسرائیل را درنوردید. درگذشته باید در سدیروت زندگی می‌کردی تا متوجه خطر شوی اما در حال حاضر باید مسافرت خود را از فرودگاه بن‌گورین لغو کنی.

اسرائیل: جنگ غزه حماس را قدرتمندتر و محبوب‌تر کرد

روزنامه کیهان نوشت:وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی گفت جنگ 50 روزه در نوار غزه به تقویت سیاسی و نظامی حماس منجر شده است.به گزارش خبرگزاری قدس به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، آویگدور لیبرمن اعلام کرد حماس با هر دور از مناقشه مسلحانه با اسرائیل، قدرتمندتر می‌شود.لیبرمن خاطرنشان کرد: عملیات «صخره سخت» مثل سایر جنگ‌های قبلی در غزه، سبب تقویت و قدرتمند شدن نظامی- سیاسی حماس و تضعیف محمود عباس شده است.وی با بیان اینکه هر قدر حماس قدرتمندتر می‌شود، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضعیف‌تر می‌شود، گفت: براساس نظرسنجی‌ها، حماس به محبوب‌ترین گروه در میان فلسطینیان تبدیل شده است. اگر امروز قرار بود انتخابات برگزار شود، اسماعیل هنیه بیشترین آرا را به دست می‌آورد.

هر چند مقاومت پیروز شد ولی نتیجه برد- برد بود!

کیهان نوشت:یک ضدانقلاب فراری و پناهنده به دولت آمریکا، در تحلیلی راجع به جنگ غزه علی‌رغم میل باطنی اعتراف کرد مقاومت در جنگ اخیر با رژیم صهیونیستی پیروز شده است ولی از طرف دیگر برای این که به اصطلاح نه سیخ بسوزد و نه کباب از جنگ برد- برد سخن گفته و نتیجه گرفته است که هم اسرائیل و هم مقاومت فلسطین در این جنگ پیروز شده‌اند و حق دارند خود را پیروز بدانند!علی افشاری در مقاله‌ای با عنوان «جنگ غزه و معادله برد- برد» که روز‌آنلاین آن را منتشر ساخته است با اشاره به آمار و ارقام و نیز نتایج نظرسنجی‌های معتبر می‌نویسد: نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که محبوبیت حماس و رهبران آن بعد از جنگ 50 روزه به نحو چشمگیری در کرانه باختری و غزه افزایش یافته است. نتایج نظرسنجی کاملا موید حمایت اکثریت فلسطینی‌ها از رویکرد حماس است. [اکثر] افرادی که در نظرسنجی شرکت کردند گفته‌اند در صورت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری به اسماعیل هنیه رهبر حماس رای خواهند داد. در حالی که این رقم برای محمود عباس در حد 32 درصد است.

وی در تشریح جزئیات بیشتری از نتایج نظرسنجی فوق نوشت: طبق این نظرسنجی 71 درصد از پاسخ‌دهندگان از تسلیح کرانه باختری پشتیبانی کرده‌اند. 79 درصد حماس را برنده جنگ دانسته و 86 درصد شروع دوباره پرتاب موشک به داخل خاک اسرائیل را درست دانسته‌اند.

نویسنده با برشمردن همه واقعیت‌های فوق در پایان نتیجه جنگ را به نفع هر دو طرف منازعه دانسته و می‌نویسد: در کل با رویکردی که حماس و دولت اسرائیل دارند، جنگ اخیر به نفع هر دو آنها تمام شد(!) و با اتکاء به پیامدهای آن می‌توانند مواضع خود را توجیه و حفظ نمایند. فرجام گفت‌وگوهای صلح کماکان در پرده ابهام قرار دارد و دو طرف از نتایج جنگ برای ضرورت روابط خصمانه بهره‌برداری می‌نمایند.افشاری در ضمن آن که به همه مولفه‌های پیروزی مقاومت فلسطین اعتراف و اذعان دارد ولی در عین حال دو طرف منازعه را پیروز می‌خواند. این در حالی است که مقامات رژیم کودک‌کش صهیونیستی خود بارها از شکست در جنگ غزه سخن گفته وبه آن اعتراف کرده‌اند.افشاری که نمی‌تواند محبت خود به رژیم کودک‌کش اسرائیل را پنهان کند در عین حال در بخشی از تحلیل خود مدعی می‌شود حماس از تعداد زیاد کشته‌ها برای مظلوم‌نمایی و فربه ساختن ماشین نظامی خود استفاده کرده است!گفتنی است سایت «روزآنلاین» و «گویانیوز» از جمله سایت‌های اینترنتی هستند که به نزدیکی و پیوند آشکار با رژیم صهیونیستی شهرت دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
واقعا كه
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
۰
۰
خداییش ما دیگه مشكلی نداشتیم فقط مونده بود همین قضیه ازدواج كه اونم خدا رو شكر حل شد

نیازمندی ها