قدرت کشف در پلیس فتا بسیار بالاست و در مقایسه با کشورهای کره جنوبی و آمریکا در وضع خوبی قرار دارد

کشف 84 درصدی جرایم سایبری در سال گذشته

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی قدرت کشف پلیس فتا در جرایم سایبری را 83 درصد اعلام کرد و گفت:‌ بنا بر آخرین آمارها 45 میلیون کاربر اینترنت داریم که 23 میلیون آن را جوانان شامل می‌شوند.
کد خبر: ۷۱۵۴۴۷

به گزارش ایسنا، کمال هادیان‌فر در حاشیه دومین کارگاه آموزشی منطقه‌ای همکاری‌های بین‌المللی برای مبارزه با جرایم سایبری خاطرنشان کرد: قدرت کشف در پلیس فتا بسیار بالاست و اگر آمار 84 درصدی کشف جرایم سایبری در سال گذشته را با قدرت کشف 20 درصدی کره‌جنوبی و قدرت کشف 17 تا 20 درصدی آمریکا در سال 2013 مقایسه کنیم مشخص می‌شود که کشور ما در وضع خوبی قرار دارد.

وی با اشاره به بومی‌سازی در پلیس فتا اظهار کرد: اکنون از 18 محصول بومی در پلیس فتا استفاده می‌کنیم و این آمادگی را داریم که تجربیات خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهیم. هادیان فر با بیان این‌که امنیت در فضای سایبری امری نسبی است، یادآور شد: پلیس در دو حوزه پیشگیری وضعی و اجتماعی فعالیت می‌کند که در حوزه اجتماعی سعی کردیم با تولید انیمیشن‌ها حساسیت خانواده‌ها نسبت به جرایم سایبری را بالا ببریم.

وی درباره اقدامات انجام شده در حوزه وضعی عنوان کرد: بر این اساس با سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف ارتباطاتی را برقرار کردیم تا امنیت آنها را ارتقا دهیم.

جرایم سایبری هر 12 ثانیه یک قربانی می‌گیرد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی از قربانی شدن یک نفر در هر 12 ثانیه در جرایم سایبری سطح جهان خبر داد و ابراز کرد: امروز بیش از 70 درصد جرایم در کشورهای توسعه یافته و 40 درصد جرایم در کشورهای در حال توسعه جنبه بین‌المللی و فراملی دارد، همین موضوع حاکی است که ما باید توجه ویژه‌ای به جرایم داشته باشیم و با همکاری کشورها به دنبال رفع آن برویم.

وی با بیان این‌که در هر 12 ثانیه یک نفر قربانی جرایم سایبری در دنیا می‌شود، بیان کرد: سال 2013 برابر آمارهای بین‌المللی جرایم سایبری 113 میلیارد دلار به طور مستقیم به جامعه جهانی هزینه تحمیل شده در حالی که متخلفان این جرایم 388 میلیارد دلار کسب کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها