یک مطالعه که به تازگی انجام شده است نشان می دهد که داشتن گروه خونی AB یک عامل خطر ساز برای کاهش حافظه است.
کد خبر: ۷۱۴۷۲۲
خطر کاهش حافظه در گروه خونی AB

پیش از این چندین مطالعه نشان داده اند که با تغییر شیوه زندگی مانند پایین آوردن میزان تنش، قند خون و ترک سیگار می توان از کاهش حافظه جلوگیری کرد.

اما در این مطالعه که به تازگی توسط محققان دانشگاه «ورمانت» آمریکا انجام شد، نشان می دهد که افراد دارای گروه خونی AB بیشتر از بقیه در معرض خطر ابتلا به کاهش حافظه قرار دارند.

گروه خونی انسان ها بسته به پروتئین های خاصی به نام «آنتی ژن ها» که در گلبول های قرمز وجود دارد، متفاوت است و گروه خونی از والدین به انسان منتقل می شود.

چهار گروه اصلی خون به نام های گروه خونی O،AB ،B ،A جود دارد.

همچنین اگر ماده ای به نام فاکتور «Rh» بر روی سطح گلبول قرمز ظاهر شود گروه خونی شخص مثبت می شود.

دکتر «مری کوشمن» از کالج پزشکی دانشگاه ورمانت که در این مطالعه همکاری داشت می گوید: گروه خونی AB فقط در حدود چهار درصد جمعیت آمریکا یافت می شود اما افراد دارای این گروه خونی 82 درصد بیشتر از افراد دارای سایر گروه های خونی احتمال دارد که به مشکلات حافظه ای و فکری که به زوال عقل منجر می شود، مبتلا شوند.

این مطالعه در مجله «Neurology» منتشر شده است. مطالعات قبلی نشان می دهد که خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته مغزی که از عوامل افزایش خطر ابتلا به کاهش حافظه و زوال عقل هستند در افراد دارای گروه خونی «O» کمتر است.

همچنین بر اساس مطالعه ای که به تازگی در مجله «Medical News Today» منتشر شده است، وقوع سرطان پروستات در مردان دارای گروه خونی «O» نیز کمتر است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها